کد خبر: ۶۸۵۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
در جلسه امروز هیات دولت:

میزان کمک هزینه پرداختی به مراکز غیردولتی در سال ۹۹ تعیین شد

 در جلسه امروز هیات دولت که به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد، میزان کمک هزینه پرداختی به مراکز غیردولتی و نیز حق پرستاری یا مددکاری توسط سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۳۹۹ تعیین شد.
میزان کمک هزینه پرداختی به مراکز غیردولتی در سال ۹۹ تعیین شد
آفتاب‌‌نیوز :

در جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد، اعضای دولت در اجرای تبصره (۱) ماده (۷) قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و براساس نرخ تمام شده خدمات و تورم سالانه، با افزایش ۲۰ درصدی میزان کمک هزینه‌های پرداختی مذکور توسط سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال گذشته موافقت کردند.

این نشست همانند جلسه گذشته با رعایت مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت تجمع بیش از ۲۰ نفر در وضعیت نارنجی، به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد

امروز همچنین مقرر شد اعتبار مورد نیاز برای این مصوبه از محل اعتبارات تخصیصی سازمان بهزیستی کشور (مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و اعتبارات قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت) و منابع تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و سایر منابع با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین شود.

سازمان مذکور مجاز است با درنظر گرفتن کیفیت خدمات ارائه شده در مراکز مربوط و با توجه به اعتبارات تخصیصی، نسبت به پرداخت کمک هزینه براساس درجه بندی مراکز منطبق با ضوابط مربوط اقدام کند.

اختصاص اعتبار برای دو سد در مازندران و کرمان و جلوگیری از آلودگی عرصه تالابی استان گیلان

هیات وزیران با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور برای تخصیص اعتبار به شرکت‌های سهامی آب منطقه‌ای کرمان و مازندران و سازمان حفاظت محیط زیست کشور موافقت کرد.

بر این اساس، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به منظور جبران خسارات وارده به سد مخزنی نساء ناشی از وقوع سیلاب اواخر سال ۱۳۹۵ و با توجه به ضرورت تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان‌های بم و بروات استان کرمان، به شرکت سهامی آب منطقه‌ای این استان اختصاص یافت.

دولت همچنین مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به منظور تکمیل سد هراز استان مازندران تا تراز ایمن و امکان عبور جریانات سیلابی به لحاظ نقش این اقدام در پیشگیری از حوادث غیرمترقبه، به شرکت سهامی آب منطقه‌ای مازندران اختصاص داد.

وزارت نیرو هم موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام عملیات مذکور، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

با تصویب هیات وزیران، مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت هزینه‌ای برای جلوگیری از آلودگی عرصه تالابی استان گیلان با توجه به تأثیر و تهدیدات ناشی از افزایش، گسترش و پوشش توده گیاه مهاجم سنبل آبی در سطح تالاب‌ها و آب‌بندان‌های این استان، به سازمان حفاظت محیط زیست کشور اختصاص یافت و این سازمان موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبار را هر سه ماه یکبار به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

معافیت از پرداخت سود بازرگانی برای واردات لپ تاپ‌های اهدایی به دانش‌آموزان محروم

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، با معافیت از پرداخت سود بازرگانی برای واردات یک هزار دستگاه لپ تاپ اهدایی از کشور امارات به دانش‌آموزان ایتام تحت پوشش مؤسسه خیریه عترت بوتراب جهت بهره مندی از آموزش مجازی، موافقت کرد.

ترخیص کالاهای معاف از پرداخت تمام یا قسمتی از حقوق گمرکی و سود بازرگانی

دولت در اجرای تکالیف قانونی مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور مبنی بر ثبت معافیت‌ها و تخفیفات گمرکی به نرخ صفر (جمعی و خرجی) و نیز به منظور پیشگیری از ایجاد اشکال در روند ترخیص کالاهای وارده مشمول معافیت، مصوب کرد اعتبار پیش‌بینی شده به صورت جمعی و خرجی از محل قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، مانع از ترخیص کالاهایی که طبق قوانین و مقررات مربوط و با شرایط مصوب از پرداخت تمام یا قسمتی از حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف هستند، نبوده و گمرک جمهوری اسلامی ایران کماکان موظف به ترخیص کالاهای یاد شده طبق شرایط مقرر در قوانین و مقررات مربوط است.

اصلاح آیین‌نامه اجرایی بند (و) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور

هیات وزیران به منظور تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص آیین نامه اجرایی بند (و) و جزء (۴-۲) بند (و) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به ترتیب موضوع نحوه تسویه بدهی‌های قطعی دولت از طریق اسناد خزانه و نحوه تسویه مطالبات با منشأ قانونی نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، بیمه‌ها، اتحادیه‌ها و آستان‌های قدس با حسابرسی ویژه، با اصلاح آیین‌نامه اجرایی مذکور موافقت کرد.

تصویب تغییرات تقسیمات کشوری در سه استان کشور

در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و با توجه به بررسی‌های انجام شده، هیات وزیران با تغییر و اصلاحات تقسیماتی در استان‌های هرمزگان، اصفهان و خراسان رضوی موافقت نمود.

به موجب این تصمیمات، ایجاد یک بخش و انتزاع و الحاق و تغییر در واحدهای تقسیماتی دو شهرستان در استان هرمزگان، اصلاح مصوبه مربوط به ادغام دو روستا و تبدیل آنها به شهر در استان اصفهان و ایجاد دو بخش در استان خراسان رضوی، به تصویب هیات وزیران رسید.

اصلاح آیین‌نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها

هیات وزیران با هدف تسهیل روند خدمت‌رسانی به عشایر، آیین‌نامه اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور درخصوص منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها را اصلاح کرد.

مطابق این اصلاحیه، کمک به تأمین یارانه حمل آرد و سوخت فسیلی به مناطق عشایری به شمول موارد پرداختی از باقی مانده اعتبارات اختصاص یافته بابت اجرای اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه و اجرای مواد (۸) تا (۱۱) قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اضافه می‌شود.

احتساب هزینه‌های اشخاص غیردولتی در احداث و تکمیل فضاهای آموزشی و پرورشی به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی

هیات وزیران در راستای حمایت و تشویق خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در اقصی نقاط کشور، با احتساب هزینه‌های همه اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی در حداث، توسعه، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی، خوابگاه‌های شبانه‌روزی و سالن‌های ورزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش که در چارچوب مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان انجام می‌شود، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی موافقت کرد.

هزینه‌های مذکور شامل وجوه واریزی مودیان مالیاتی پس از تأیید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، همچنین اموال غیرمنقول، با ارائه مستندات مربوط به انتقال و تأیید و به منظور بهره‌برداری به عنوان فضاهای آموزشی و پرورشی با تأیید مدیر کل استان و بر مبنای ارزش روز زمان انتقال که در اجرای مقررات ماده (۶۴) قانون مالیات‌های مستقیم تعیین شده است و نیز کمک های غیر نقدی منقول، مستنداً به مدارک هزینه در حدود متعارف و با تأیید سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور، به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین