کد خبر: ۶۸۶۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵

کرونا یک درمانگاه تخصصی سرطان را تعطیل کرد / کل کادردرمان درمانگاه کرونا گرفتند

ابتلای تمامی کادر درمان درمانگاه تخصصی بیماران سرطانی امام حسن‌مجتبی(ع) لارستان واقع در استان فارس، این مرکز درمانی را به تعطیلی کشاند.
کرونا یک درمانگاه تخصصی سرطان را تعطیل کرد / کل کادردرمان درمانگاه کرونا گرفتند
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی اسروش سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان امروز با تایید این خبر گفت: این مرکز درحال‌حاضر تعطیل است و هیچ بیماری در آن پذیرش نمی‌شود. تخت‌ها در بخش‌های مختلف و همچنین سالن‌های انتظار این مرکز خالی از بیماران است.

وی تصریح کرد: تمامی کادر درمان از جمله پزشک فوق‌تخصص خون و چند تن از پرستاران و دیگر نیروهای این مرکز به کرونا مبتلا شده اند که به نظر می رسد تا بهبودی کامل آنها امکان فعالیت این مرکز درمانی وتخصصی وجود ندارد.

اسروش گفت: با توجه به کمبود نیرو در این شرایط سخت بیماری کرونا تاکنون امکان جایگزین کردن پزشک فوق تخصص خون در این مرکز محقق نشده و به نظر می رسد با این شرایط این امر قابل تحقق نباشد.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان، تعطیلی این مرکز درمانی را هشدار و زنگ خطری به ویژه در آستانه شب یلدا عنوان کرد و گفت: ممکن است این تعطیلی برای سایر مراکز و بخش های دیگر بیمارستانی از جمله بخش عفونی و کرونایی یا بخش‌های آی‌سی‌یو هم رخ بدهد و این مناطق را هم با بحران جدی مواجه کند.

اسروش ابراز داشت: با توجه به بروز این چالش‌ها و امکان ابتلای کادر درمان سایر بخش‌ها به ویروس کرونا، همکاری شهروندان و جدی گرفتن خطرات ناشی از هجوم این ویروس مرگبار بیش از گذشته مورد تاکید است.

وی ادامه داد: بنابر اعلام رییس مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) لارستان، پزشک فوق تخصص خون مرکز سرطانی درصورت بهبودی کامل، از دوشنبه هفته آینده مجدد شروع به کار خواهد کرد و مرکز امام حسن مجتبی(ع) فعال خواهد شد.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان در ادامه به وضعیت آمار کرونا در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز اشاره کرد و گفت: تعداد مبتلایان کرونایی در این مناطق به ۲۰ نفر رسیده و حال ۶ نفر از آنها وخیم است. همچنین ۱۴۵ نفر در این مناطق و شهرستان‌های جنوبی استان فارس به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

او درباره آمار بهبودیافتگان مناطق یادشده هم گفت: تعداد کل بهبودیافتگان در سطح شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز از اوایل بروز کووید ۱۹ تا امروز ۲۸ آذر به 4 هزار و ۵۹۷ نفر رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین