کد خبر: ۶۸۶۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲

دستور توقف همکاری با تیم جو بایدن در سراسر پنتاگون

یک رسانه آمریکایی گزارش داده سرپرست وزارت دفاع آمریکا دستوری برای توقف همکاری با تیم انتقال قدرت رئیس‌جمهور منتخب آمریکا صادر کرده است.
دستور توقف همکاری با تیم جو بایدن در سراسر پنتاگون
آفتاب‌‌نیوز :

«کریستوفر میلر»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا دستوری برای توقف همکاری با تیم انتقال قدرت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در سراسر پنتاگون صادر کرده است.

مقام‌های ارشد آمریکایی به آکسیوس گفته‌اند کریستوفر میلر دستوری برای توقف همکاری‌ها با تیم جو بایدن در سراسر پنتاگون صادر کرده است.

مقام‌های دولت ترامپ احتمال از سرگیری همکاری‌ها میان دو طرف بعد از تعطیلات را منتفی نمی‌دانند.

منابع آگاه می‌گویند هنوز مشخص نیست کریستوفر میلر این تصمیم را به چه دلیل گرفته و آیا این تصمیم مورد تأیید ترامپ هم هست یا خیر.

اقدام میلر که باعث تحیر مقام‌های آمریکایی در پنتاگون شده جزو بزرگترین نشانه‌های بی‌اعتمادی به تیم بایدن در سطوح بالای دولت ترامپ است.

دیدارها میان تیم‌های بایدن و ترامپ در حال حاضر در بخش‌های مختلف دولت در جریان هستند. این دیدارها بعد از تأخیرهای اولیه آغاز شدند.

میلر که روز ۹ نوامبر بعد از اخراج «مارک اسپر» به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا منصوب شد پنجشنبه شب به مقام‌های پنتاگون دستور داد تمامی جلسه‌های مربوط به انتقال قدرت را لغو کنند.

یک مقام ارشد پنتاگون در تلاش برای کاستن از اهمیت این موضوع آن را تأخیری چند روزه تا زمان آغاز سال جدید میلادی دانسته است.

مقام وزارت دفاع آمریکا به آکسیوس گفت که در تقویم برنامه‌ریزی‌ها تعداد نشست‌هایی که قرار بود در پنتاگون برای انتقال قدرت برگزار شوند کمتر از ۱۲ نشست بود. او گفت: «ما هنوز به انتقال قدرت به شکل سازنده متعهدیم.»

سرپرست وزارت دفاع آمریکا چند هفته قبل اعلام کرد که وزارتخانه تحت کنترلش با تیم انتقالی رئیس جمهور احتمالی بعدی آمریکا همکاری خواهد کرد.

پایگاه آکسیوس بعد از روی کار آمدن میلر به دلایلی درباره تصمیم ترامپ برای جایگزین کردن او با مارک اسپر مطرح کرده بود.

این رسانه آمریکایی گزارش داد کریس میلر چند روز بعد از حضورش در پنتاگون فردی را به عنوان مشاورش انتخاب کرده که نشان می‌دهد هدف دولت ترامپ از پاکسازی‌های اخیر احتمالاً سرعت بخشیدن به روند خروج نیروهای آمریکایی از خاورمیانه (غرب آسیا) قبل از اتمام دوران ریاست‌جمهوری‌اش در ماه ژانویه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین