کد خبر: ۶۸۶۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷

دومین نقطه مرزی رسمی بین ایران و پاکستان فردا افتتاح می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه از افتتاح دومین نقطه مرزی رسمی بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در تاریخ شنبه ٢٩ آذر ماه ١٣٩٩ خبر داد.
دومین نقطه مرزی رسمی بین ایران و پاکستان فردا افتتاح می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در خصوص افتتاح دومین نقطه مرزی رسمی بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان گفت: در سفر اخیر دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به اسلام آباد ، وزرای امور خارجه ایران و پاکستان موافقت کردند، در بازه زمانی کوتاهی گذرگاه مرزی ریمدان – گبد دو کشور، که قبلا مذاکرات آن انجام شده بود، افتتاح شود.

خطیب‌زاده در ادامه اظهار داشت: به این ترتیب و با هماهنگی های انجام شده میان مقامات دو کشور و دستگاه های ذیربط، فردا مرز ریمدان-گبد به عنوان دومین نقطه مرزی رسمی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در استان سیستان و بلوچستان توسط مقامات عالی رتبه ذیربط دو کشور افتتاح خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افتتاح این گذرگاه مرزی را عاملی برای افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری میان دو کشور ایران وپاکستان دانست و افزود:ایجاد این گذرگاه مرزی بین دو کشور دوست و همسایه و افتتاح اخیر راه آهن خواف- هرات نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و همکاری با همسایگان خود اولویت ویژه ای قائل است و راه رشد و تعالی منطقه غرب آسیا را در همکاری نزدیک کشورهای همسایه می بیند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین