کد خبر: ۶۸۶۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰

مسمومیت با الکل در رفسنجان/از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید

رییس بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب (ع) گفت: متاسفانه مواردی از مصرف الکل‌های آلوده در سطح شهر رفسنجان گزارش شده که منجر به بستری ۸ نفر شده است که حال دو نفر از این افراد وخیم است.
مسمومیت با الکل در رفسنجان/از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید
آفتاب‌‌نیوز :

"علی موسوی" در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این خبر گفت: متاسفانه مواردی از مصرف الکل‌های آلوده در سطح شهر رفسنجان گزارش شده که منجر به بستری تعدادی از افراد شده است.

وی بیان کرد: از صبح یکشنبه تا این لحظه ۸ نفر به دلیل مسمومیت مصرف الکل به بیمارستان مراجعه و بستری که همه آنها دیالیز شده‌اند و متاسفانه حال دو نفر آنها وخیم می‌باشد که احتمال فوت آنها وجود دارد.

رییس بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب (ع) با بیان اینکه نیروی انتظامی پیگیر دستگیری عوامل توزیع این الکل‌های مسموم است، تاکید کرد: از مردم درخواست داریم از مصرف هر گونه مشروبات الکلی جدا خودداری و اگر طی ۴۸ ساعت گذشته مصرف کرده‌اند در صورت بروز علائم مسمومیت حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دکتر محمد صابری رییس اورژانس کرمان و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این زمینه به مردم استان هشدار داد و گفت: انتظار داریم مردم در صورت مشاهده هرگونه توزیع مشروبات الکلی سریعا به مراجع انتظامی اطلاع دهید.

صابری به علائم مسمومیت با متانول اشاره کرد و افزود: متانول پس از مصرف سریعا جذب شده و علائم مسمومیت در عرض نیم تا ۴‌ساعت ایجاد می شود و علائم مسمومیت شامل؛ گیجی، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، درد شکمی، سردرد و تضعیف دستگاه گوارش است.

وی درباره دوره نهفته این مسمومیت گفت: بعد از ۶ الی ۲۴ ساعت ایجاد شده و بستگی به میزان نوشیده دوز متانول بروز می کند و باعث اختلال در کارکرد بینایی می شود(تاری دید، تغییرات میدان‌بینایی، دوربینی و کوری کامل)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
منتظر بودند تا بگی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین