کد خبر: ۶۸۶۶۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶

مجمع تشخیص FATF را تصویب می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در رابطه با "دستور رهبری برای بررسی مجدد لوایح FATF گفت: پیش بینی من این است که مجمع تشخیص این لوایح را تصویب می‌کند.
مجمع تشخیص FATF را تصویب می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

در هفته ای که گذشت لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد که رهبر انقلاب با تمدید مدت بررسی لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کردند.

در همین راستا سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران در مجلس دهم، در رابطه با "دستور رهبری برای بررسی مجدد لوایح FATF و اظهاراتی مبنی بر اینکه این لوایح باید در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گیرد" به برنا گفت: زمانی که با تصویب یک طرح، امنیت کشور به خطر می افتد، شورای عالی امنیت ملی می تواند با مجمع تشخیص جلساتی داشته باشد و برای تصویب، باید مصلحت کشور مدنظر قرار بگیرد.

بنابر گزارش برنا، او ادامه داد: FATF روال عادی کار بین کشورها برای جلوگیری از پولشویی است. ممکن است که قدرت ها نیز در آن دخل و تصرف داشته باشند ولی زمانی که کار شفاف باشد، ترس، واهمه و بهانه ای هم وجود ندارد که مثلا با قاچاقچی‌های امریکای شمالی دادوستد داریم و یا مسایلی به این شکل.

جلودارزاده گفت: پیش بینی من این است که مجمع تشخیص این لوایح را تصویب می‌کند. مادامی که گردش آزاد اطلاعات در کشور وجود ندارد، منجر به ترس و واهمه مردم می شود. مثلا برخی می گویند که اگر واکسن کرونا بزنیم، تراشه هایی وارد بدنمان می شود که سال ها بعد خطر آفرین است و برخی هم می گویند که باید، زودتر این واکسن، تزریق شود این ها در نتیجه عدم گردش آزاد اطلاعات در کشور است که اختلالات و اغتشاشات ذهنی را به همراه دارد.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصلحت مردم را در نظر بگیرد. مصلحت نظام باید با مصلحت مردم همسو باشد. دستور رهبری برای بازنگری اقدام خوبی است که باید منتظر نظر مجمع تشخیص ماند. به نظر می‌رسد کسانی که دلواپس مسائل مالی هستند، نگران شفاف‌سازی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین