کد خبر: ۶۸۶۶۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

بهترین تغذیه ورزشی در هوای سرد/ ۲ اشتباه رایج ورزشکاران در فصل سرما

ورزش کردن در هوای سرد نیاز افراد را به کالری افزایش می دهد و در عین حال ممکن است به دلیل اشتباهات تغذیه ای منجر کمتر نوشیدن مایعات شود، دو مسئله ای که حتما باید مورد توجه ورزشکاران قرار گیرد.
بهترین تغذیه ورزشی در هوای سرد/ ۲ اشتباه رایج ورزشکاران در فصل سرما
آفتاب‌‌نیوز :

ورزش در هوای سرد نیازهای تغذیه ای منحصر به فردی دارد و توجه به چند نکته تغذیه ای ساده می تواند به افزایش عملکرد ورزشی، ارتقای سلامت ورزشکاران و در نهایت دستیابی به هدف ورزشی کمک کند. همچنین هنگام ورزش در هوای سرد، دمای مرکزی بدن کاهش می یابد و میزان هزینه انرژی در آب و هوای گرم، به دلیل تلاش بدن برای گرم کردن هوای دمی، حدود ۲۳ درصد بیشتر خواهد بود.

نیاز ورزشکاران به کالری در هوای سرد بیشتر از زمانی است که در هوای گرم تر و با شرایطی مشابه ورزش می کنند. این اتفاق به این دلیل است که غذا برای سوخت رسانی بدن در پاسخ به افزایش متابولیسم و به صورت جداگانه با ورزش است.

مصرف مایعات هنگام ورزش در هوای سرد

در این مطلب که از سوی کیمیا معینی افشاری، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: یکی از بزرگترین اشتباهات تغذیه ای شایع در ورزشکاران، نوشیدن کم مایعات در زمان ورزش در هوای سرد است. سرما مکانیسم تشنگی بدن را کاهش می دهد و ورزشکار باید از این موضوع آگاه باشد و به میزان کافی مایعات مصرف کند. مهم است تا هم نیاز ورزش و هم مایعات از دست رفته (به هنگام گرم کردن بدن و مرطوب کردن هوای دمی) تامین شود. در هنگام بازدم شدید، مقدار زیادی آب از طریق بازدم از دست می رود و دهیدراتاسیون منجر به کاهش عملکرد بدن و استقامت می شود.

نکات تغذیه ای برای ورزش های زمستانی

تغذیه خوب با یک برنامه ریزی خوب آغاز می شود. در شرایط ایده آل، ورزشکاران باید ۲ ساعت قبل از ورزش، کربوهیدرات پیچیده مصرف کنند. غذاهای گرم انتخاب مناسبی هستند، زیرا به گرم ماندن بدن کمک می کند. غذاهایی مانند سوپ، سیب زمینی پخته، نان و کره بادام زمینی، ماکارونی و گوشت های کم چرب، منابع تامین انرژی خوبی برای قبل از ورزش هستند.

همچنین جایگزینی ذخایر کربوهیدراتی که در حین ورزش مصرف شده است نیز به منظور جلوگیری از خستگی و همچنین کمک به گرم ماندن بدن، مهم است. به همراه داشتن میان وعده های قابل حمل مانند انرژی بارها، ژل های ورزشی، ساندویچ و میوه توصیه می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین