کد خبر: ۶۸۶۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

کدام ماده غذایی در آذر ماه بسیار گران شد؟

رئیس مرکز آمار ایران، تورم میانگین خوراکی‌ها در آذر امسال را ۵ درصد اعلام کرد و گفت: روغن‌ها و چربی‌ها با ۱۰ و چهار دهم درصد، بیشترین تورم را داشتند.
کدام ماده غذایی در آذر ماه بسیار گران شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش صدا و سیما، جواد حسین زاده افزود: در آذر امسال، نان و غلات دو و هشت دهم، گوشت قرمز ۴ و دو دهم، ماهی‌ها ۵ و نه دهم، شیر و پنیر و تخم مرغ ۱۰ و سه دهم، میوه و خشکبار نه و هفت دهم، سبزی‌ها شش دهم، شکر، مربا، عسل و اقلامی از این دست, ۳ درصد، چای، قهوه و کاکائو شش و یک دهم درصد از تورم را به خود اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: تورم سالانه منتهی به آذر امسال، ۳۰ و نیم درصد است که در مقایسه با ماه قبل، افزایشی بوده که این افزایش از مرداد امسال آغاز شده است.

حسین زاده گفت: تورم نقطه به نقطه آذر امسال که نشانگر درصد تغییر مجموع قیمت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است، ۴۴ و هشت دهم درصد است.

وی افزود: پس از هفت ماه که با افزایش تورم نقطه به نقطه مواجه بودیم، در آذر ماه با کاهش اندک این تورم مواجه شدیم.

بیشترین تورم آذر، در روغن‌های خوراکی


حسین زاده با اشاره به تورم ۲ درصدی ماهانه افزود: این رقم در مقایسه با متوسط سال، که حدود سه و هشت دهم درصد بوده است، کاهش پیدا کرده و در مقایسه با ماه قبل هم، کاهش داشته است.

وی تورم نقطه به نقطه در آبان ماه را ۴۶ و ۴ دهم اعلام کرد و گفت: ما با کاهش تورم نقطه‌ای در آذر امسال، مواجه شدیم.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: سهم خوراکی‌ها در کل سبد به طور میانگین و برای کل افراد جامعه، حدود ۲۷ درصد است در صورتی که سهم خوراکی‌ها برای دهک‌های پردرآمد، ۱۷ درصد و برای کم درآمدها حدود ۳۴ درصد است.

وی گفت: تورم در دهک‌های مختلف درآمدی با توجه به متفاوت بودن سهم خوراکی در سبد دهک ها، متفاوت خواهد بود.

حسین زاده افزود: وقتی ما با تورم خوراکی بالاتری در مقایسه با تورم غیر خوراکی مواجه هستیم، تورم دهک‌های پایین در مقایسه با پردرآمدها، بیشتر می‌شود و بالعکس.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین