کد خبر: ۶۸۶۹۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

رئیس سابق سیا: ترامپ می‌داند که روسیه قبلا به او کمک کرده است

مدیر اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ادعا کرد، دونالد ترامپ نمی‌تواند حمله سایبری ادعایی روسیه به نهادهای دولتی این کشور را محکوم کند زیرا "درک می‌کند که روسیه در گذشته به او کمک کرده است".
رئیس سابق سیا: ترامپ می‌داند که روسیه قبلا به او کمک کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از ایندیپندنت، جان برنان که بین ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بوده اظهار کرد، اظهارنظرهای رئیس جمهور آمریکا درباره روسیه بر خلاف "واقعیت هستند و همواره بوده‌اند".

برنان گفت، علتش این است که این کشور به یک بار پیروزی او در انتخابات کمک کرد.

برنان در یک برنامه شبکه سی.ان.ان عنوان کرد: او از پذیرفتن واقعیت خودداری می‌کند. من فکر می‌کنم چون او روسیه را یک تهدید برای شخص خودش نمی‌بیند.

وی افزود: در حقیقت من فکر می‌کنم او درک می‌کند که روسیه به او قبل از انتخابات ۲۰۱۶ و حتی بعد از آن کمک کرده و به همین خاطر است که او در قبال آنها کاری نمی‌کند.

برنان در ادامه گفت، ترامپ همواره در قبال ادعاها درباره اینکه روسیه نسبت به آمریکا تهاجمی عمل کرده مقاومت کرده است.

اخیرا مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، روسیه "به شکل کاملا واضحی" در پشت نفوذ امنیتی چند ماهه که اطلاعات حساس در چند نهاد دولتی آمریکا را از ماه ژوئیه به خطر انداخت، قرار داشته است.

روز دوشنبه همچنین ویلیام بار، دادستان کل در حال کناره گیری آمریکا گفت با ارزیابی پامپئو موافق است و "مطمئنا به نظر می‌رسد" این عامل روسیه بوده است؛ این ضربه دیگری به ادعاهای ترامپ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین