کد خبر: ۶۸۷۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
سفیر ایران در سارایوو :

ترور سردار سلیمانی، تروریسم دولتی و برگ سیاهی در پرونده آمریکاست

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در میزگرد برخط «مقاومت و تروریسم دولتی» اظهار کرد: مردم ایران با حضور میلیونی در مراسم تشییع سردار سلیمانی نشان دادند حتی در زیر سخت‌ترین فشارهای خارجی باز هم به آرمانهای کشورشان پای بند هستند.
ترور سردار سلیمانی، تروریسم دولتی و برگ سیاهی در پرونده آمریکاست
آفتاب‌‌نیوز :

در این میزگرد برخط رضا قلیچ خان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و خیرالدین سمون دیپلمات و روزنامه گار باسابقه بوسنیایی و دکتر کاظم ذوقی بارانی حضور داشتند.

رضا قلیچ خان، سفیر جمهوری اسامی ایران در بوسنی و هرزگوین ترور سردار قاسم سلیمانی را تروریسم دولتی دانست که به دستور شخص ترامپ رییس جمهور امریکا علیه یک مقام بلند پایه ایرانی صورت گرفت. او گفت: ترور سلیمانی، فرمانده بسیار تاثیرگذار در مبارزه با داعش و انهدام حکومت خودخوانده آن در سوریه و عراق نشانه خشم امریکا از میزان نفوذ ایران در منطقه و در مبارزه با تروریسم است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، بیش از چهل سال تحت انواع ترورهای سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی و فناوری و فرهنگی قرار داشته است. هدف این ترورها مبارزه با ایران مستقل و محدود ساختن ایران و از پا درآوردن کشور است. ایران یک قدرت منطقه ای است و تجربه نشان داده هیچ تغییری در منطقه بدون حضور و یا اخذ نظر ایران به راحتی قابل انجام نیست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: هدف از تحریم های اقتصادی سخت ایجاد فشار حداکثری علیه مردم و حکومت ایران است. مردم ایران با حضور میلیونی در مراسم تشییع سردار سلیمانی نشان دادند حتی در زیر سخت ترین فشارهای خارجی باز هم به آرمانهای کشورشان پای بند هستند.

در ادامه میزگرد خیرالدین سمون، دیپلمات و روزنامه نگار بوسنیایی با محکوم کردن ترور سردار سلیمانی گفت: هدف از این اقدام تروریستی حمله به ایران بود. ترور مقدمه‌ای بود برای سرزدن عمل شتاب زده از سوی ایران و سپس مداخله و تجاوز نظامی امریکا به ایران. امریکا و اسراییل جرات حمله به ایران را ندارند و عدم موفقیت اهداف امریکا در ترور سلیمانی این بود که پس از گذشته یک سال، نتواسته اند جنگی را علیه ایران سامان بدهند.

این دیپلمات بوسنیایی افزود: آرزوی خام نتانیاهو شکست ایران است ولی ایران کجا و اسراییل کجا. اگر ایران را با کشورهای عربی مقایسه کنیم، به تنهایی مهمترین سد و مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی اسراییل و امریکا و اقدامات متجاوزانه آنها است. ایران سنگر و پایگاه مهم مقاومت است.

در ابتدای میزگرد کاظم بارانی درباره برگزاری این میزگرد آن لاین گفت: در سالگرد شهادت سردار سلیمانی این میزگرد با حضور دهها شخصیت برجسته سیاسی و رسانه‌ای بالکان و کشورهای دیگر برگزار می شود. سردار سلیمانی فاتح قلوب دوستداران عزت و استقلال در مقابل سلطه و استکبار جهانی بود.

میزگرد برخط ”مقاومت و تروریسم دولتی” به همت موسسه علمی و پژوهشی ابن سینا و با همکاری دفتر نمایندگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی در سارایوو برگزار شد.

این میزگرد از طریق صفحات این موسسه در فضای وب پخش شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین