کد خبر: ۶۸۷۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

مراقب سایت‌های شرط‌بندی و قمارخانه‌های اینترنتی باشید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تأکید بر مجرمانه بودن هرگونه تبلیغات سایت‌های شرط‌بندی گفت: تبلیغات شرط‌بندی و فعالیت به عنوان سرپل تبلیغاتی نیز جرم بوده و با فعالان برابر قانون برخورد می‌شود.
مراقب سایت‌های شرط‌بندی و قمارخانه‌های اینترنتی باشید
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری پلیس احسان آنقی اظهار کرد: افزایش کاربران فضای مجازی در سال‌های اخیر باعث شده عده‌ای با شگرد‌هایی عجیب از ناآگاهی کاربران سوءاستفاده کرده و آنها به راحتی در قلاب خود گرفتار کنند.

وی افزود: درحالی‌که با برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه، مجرمان فیشینگ در اجرای نقشه‌های خود با بن‌بست رو‌به‌رو شده‌اند، شاخ‌های مجازی خارج نشین، با راه‌اندازی سایت‌های قمار و شرط‌بندی و با کمک سرشاخه‌های خود در ایران همچنان، فعالیت و تبلیغات گسترده‌ای را آغاز کرده و تنها تفریحشان نشان دادن زندگی لاکچری‌شان در شبکه‌های اجتماعی است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: این مجرمان با سفر به کشور‌های اروپایی برای خود حاشیه امنی در نظر گرفته و به راحتی سایت‌های خود را تبلیغ می‌کنند و افرادی که دستگیر می‌شوند سرپل‌های ارتباطی آن‌ها در داخل کشور هستند که قطع کردن این سرپل‌ها می‌تواند فعالیت آن‌ها را محدود کند.

آنقی ادامه داد: اگرچه افراد اصلی و گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی خارج از کشور زندگی می‌کنند، ولی در برخی موارد معدود افرادی نیز در سطح استان نیز با عناوین مختلف در تبلیغ سایت‌های قمار و شرط‌بندی فعالیت داشته‌اند که در اقدامات تخصصی پلیس؛ شناسایی، دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با اعلام برخورد قاطع پلیس با افرادی که تبلیغ‌کنندگان سایت‌های شرط‌بندی افزود: در برابر قانون تمامی افراد یکسان هستند و پلیس فتا نیز با ارائه هشدار‌های لازم در این خصوص به‌تمامی کاربران فضای مجازی هشدارهای لازم را ارائه داده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی اگر به موارد مشکوک برخورد کردید آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی به کارشناسان پلیس اعلام کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین