کد خبر: ۶۸۷۶۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
تلاش‌های برای بهبود سلامت بدون توجه به تغییرات آب و هوایی به شکست خواهد انجامید

هشدار سازمان جهانی بهداشت: شیوع کرونا آخرین همه‌گیری در سطح جهان نیست

تاریخ به ما نشان می‌دهد که این [شیوع کرونا] آخرین همه‌گیری نخواهد بود. همه‌گیری‌ها در سطح جهان بخش از واقعیت زندگی هستند.
هشدار سازمان جهانی بهداشت: شیوع کرونا آخرین همه‌گیری در سطح جهان نیست
آفتاب‌‌نیوز :

تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که شیوع ویروس کرونا در سطح جهان آخرین همه گیری یک بیماری واگیردار نخواهد بود.

وی همچنین افزود که تلاش های بشر برای بهبود سلامت خود بدون توجه به تغییرات آب و هوایی و حفاظت از حقوق حیوانات به شکست خواهد انجامید.

تدروس ادهانوم همچنین از «چرخه» اختصاص منابع مالی گسترده به شیوع یک بیماری بدون توجه به لزوم آمادگی در برابر همه گیری های بعدی ابراز نگرانی کرد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین افزود که زمان فراگیری درس هایی از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان فرا رسیده است. او گفت: «جهان برای مدتی طولانی تسلیم چرخه هراس و غفلت شده است.»

وی افزود: «هنگام شیوع یک بیماری پول خرج می کنیم و وقتی تمام شد فراموشش می کنیم و کاری برای پیشگیری از همه گیری بعدی انجام نمی دهیم. این روند به شکل خطرناکی کوته بینانه است و صادقانه بگویم که درک آن آسان نیست.»

هیات نظارت بر آمادگی جهان در برابر بیماری های همه گیر در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ (شهریور/مهر ۱۳۹۸) در گزارشی هشدار داد بود که بشر به شکل ناگواری از عدم آمادگی در برابر همه گیری بالقوه یک بیماری نوظهور رنج می برد. این گزارش تنها چند ماه پیش از شناسایی ویروس جدید کرونا در شهر ووهان چین منتشر شده بود.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در بخش دیگری از سخنانش که به مناسبت اولین روز بین المللی آمادگی در برابر بیماری های واگیردار ایراد شد گفت: «تاریخ به ما نشان می دهد که این [شیوع کرونا] آخرین همه گیری نخواهد بود. همه گیری ها در سطح جهان بخش از واقعیت زندگی هستند.»

روز یکشنبه ۲۷ دسامبر (هفتم دی) به عنوان روز بین المللی آمادگی در برابر بیماری های واگیردار نام گذاری شده است.

به گفته تدروس ادهانوم همه گیری بیماری «کووید ۱۹» نشان داده است که رابطه تنگاتنگی بین سلامت انسان ها، حیوانات و کره زمین وجود دارد.

همه گیری بیماری «کووید ۱۹» از زمان آغاز آن در سال گذشته تاکنون جان دستکم یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر را گرفته است. این در حالی است که نزدیک به ۸۰ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا نیز در سطح جهان شناسایی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
1
همه گیری که الان هم کم نیست بیکاری فقر بدبختی فلاکت و،،،،
اما مثل کرونا که به همه فقیر وغنی سر زده وبیشتر پولدارها
را زمین گیر کرده ،،،.،تا الان نبوده وشاید حالا حالا هم کرونا مانندی
که همه را بیچاره کند نیاید !.؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین