کد خبر: ۶۸۷۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

کاخ سفید در آستانه تحلیف بایدن ۴۴ هزار دلار برای ضدعفونی کردن فرش‌ها هزینه می‌کند

به عنوان بخشی از برنامه نظافت و ضدعفونی کاخ سفید در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به پاندمی کرونا، گزارش شده که کاخ سفید ۴۴ هزار دلار برای شستشو و ضدعفونی فرش‌های کاخ سفید در آستانه تحلیف رئیس جمهور منتخب آمریکا هزینه خواهد کرد.
کاخ سفید در آستانه تحلیف بایدن ۴۴ هزار دلار برای ضدعفونی کردن فرش‌ها هزینه می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه تلگراف، اگرچه کاملا مرسوم است که کاخ سفید در روز تحلیف یعنی زمانی که یک رئیس جمهور خارج و رئیس جمهور جدید وارد می‌شود کاملا نظافت شود اما انتظار می‌رود که این تعویض در ژانویه ۲۰۲۱ شامل روند نظافت گسترده‌تر و عمیق‌تری باشد.

براساس اسناد مالی فدرال، بیش از ۴۴ هزار دلار برای شستشو و ضدعفونی فرش‌های مراسم تحلیف هزینه خواهد شد.

مشخص نیست چند اتاق فرش‌های تازه خواهند داشت اما کاخ سفید با وسعت ۵۵ هزار فوت مربع ۱۳۲ اتاق از جمله ۱۶ اتاق خواب و ۳۵ سرویس بهداشتی دارد.

اداره خدمات عمومی آمریکا که مسئولیت نظافت کاخ سفید را برعهده دارد، هنوز درباره این مبلغ هیچ اظهارنظری نکرده است.

این برنامه نظافت و ضدعفونی کاخ سفید پس از آن صورت می‌گیرد که در چند ماه اخیر چندین مورد ابتلا به ویروس کرونا در کاخ سفید در بین اعضای خانواده دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا گزارش شد.

در چند ماه اخیر، دونالد ترامپ، ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا و پسرشان بارون ترامپ همگی به کووید ۱۹ مبتلا شدند. از آن زمان به بعد اداره خدمات عمومی آمریکا با نظافتچی‌ها برای نظافت منظم این ساختمان قرارداد بسته است.

گمان می‌رود که زمان تقریبی پنج ساعته بین خروج ترامپ و ورود بایدن به کاخ سفید در روز تحلیف شامل یک روند نظافت کامل‌تر و عمیق‌تر باشد. این نظافت اضافی شامل بخش‌هایی از کاخ سفید خواهد بود که نظافتچی‌ها به طور معمول به آنها دسترسی ندارند از جمله داخل کمدهای شخصی و دیگر مکان‌های خصوصی.

یکی از سخنگویان اداره خدمات عمومی آمریکا گفت: در این گذار قدرت، اداره خدمات عمومی همکاری نزدیکی با دفتر اجرایی رئیس جمهور دارد تا تضمین کند که کل ساختمان برای ورود دولت جدید آماده و در یک چارچوب زمانی مشخص تکمیل شود.

وی افزود: نظافت اساسی و کامل شامل ضدعفونی تمامی مبلمان‌ها، کف، پرده‌ها، نرده پله‌ها، دستگیره‌های در، کلیدها و پریزها، میزهای پیشخوان، دکمه‌های آسانسور و وسایل سرویس‌های بهداشتی خواهد بود.

یکی از مقامات کاخ سفید به شبکه سی‌ان‌ان گفت: براساس دستورالعمل‌های مبارزه با کووید ۱۹ که از ماه‌ها قبل اجرا شده، محل سکونت رئیس جمهور و خانواده‌اش نیز همانند دیگر بخش‌های کاخ سفید کاملا تمیز و ضدعفونی خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین