کد خبر: ۶۸۸۰۲۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
شرط گرانی افزایش ۵۰درصدی تولید است

جزئیات فرمول جدید قیمت‌گذاری ۱۸ خودرو/ افزایش قیمت از بهمن‌ماه

رئیس شورای رقابت در تشریح جزئیات فرمول جدید قیمت گذاری ۱۸ خودرو گفته، شرط افزایش قیمت، افزایش ۵۰ درصدی تولید است و قیمت‌های جدید از بهمن ماه اعلام خواهد شد.
جزئیات فرمول جدید قیمت‌گذاری ۱۸ خودرو/ افزایش قیمت از بهمن‌ماه
آفتاب‌‌نیوز :

رضا شیوا در خصوص مصوبه امروز شورای رقابت که در آن بحث تغییرات قیمتی ۱۸ مدل خودرو عنوان شده است، اظهار داشت: براساس تصمیم جدید شورای رقابت قرار شده یک فرصت یک ماهه به خودروسازان داده شود تا آن‌ها بتوانند متناسب با افزایش تولید و فرمول جدید شورای رقابت نسبت به تغییر قیمتی محصولات خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: برای خودرو‌های ۱۸ گانه شامل پژو پارس، پژو ۲۰۷ اتومات، پژو ۲۰۷ دستی، سمند سورن پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس TU۵، دنا پلاس توربو شارژ، دنا پلاس توبوشارژ اتومات، هایما توربو دستی، هایما توربو اتومات، تارا، ساینا S، کوییک، شاهین، آریا، برلیانس و چانگان، پایه قیمت همان قیمت مصوب شورای رقابت است، اما برای افزایش قیمت آن که از بهمن اعمال خواهد شد، باید تا یک ماه آینده متوسط افزایش ۵۰ درصدی تولید سالانه محقق شود تا بتوان افزایش قیمت را شامل این خودرو‌ها نماییم.

رئیس شورای رقابت افزود: در این فرمول کیفیت و افزایش تولید، عوامل اصلی در افزایش قیمت هستند یعنی به طور نمونه متوسط قیمت سه ماهه آبان، آذر و دی خودرو در بازار آزاد را محاسبه و قیمت شورای رقابت را از آن کسر و عدد به دست آمده را بر سه تقسیم می‌کنیم در صورتی که متوسط ۵۰ درصد افزایش در تولید اتفاق افتاده باشد این عدد به دست آمده را به قیمت شورای رقابت اضافه نموده و قیمت جدید خودرو برای ماه بهمن مشخص می‌شود، اما اگر به هر نسبتی افزایش ۵۰ درصدی تولید محقق نشود به همان نسبت افزایش قیمت کمتری اعمال می‌شود.

شیوا گفت: با این روش به دنبال آن هستیم تا تفاوت قیمت و به اصطلاح برخی‌ها رانت را کم و دلال بازی و واسطه گری را در بازار خودرو حذف کنیم معتقدیم این فرمول جدید باعث می‌شود خودرو ساز نیز به سمت افزایش تولید متمایل شود البته علاوه بر دو خودرو ساز بزرگ، قرار شد سه خودرو ساز دیگر نیز به شرط رفع موانع تولید خود را افزایش دهند.

وی افزود: هر قدر تولید افزایش یابد هزینه تمام شده تولید نیز کاهش می‌یابد بنابراین افزایش قیمت به شرط افزایش تولید هم صرفه اقتصادی برای خودرو ساز دارد و هم در نهایت منطقی شدن قیمت خودرو را در پی خواهد داشت.

رئیس شورای رقابت تصریح کرد: اگر خودروساز نتواند تولید خود را در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد، درصد کمی را در افزایش قیمت‌ها کسب خواهد کرد. به عنوان نمونه اگر خودروساز به جای افزایش تولید ۵۰ درصدی به رشد تولید ۲۵ درصدی برسد، در فرمول به جای تقسیم قیمت‌ها به ۳ رقم ۶ برای آن‌ها در نظر گرفته شد و مجوز افزایش قیمت برای آن‌ها بسیار ناچیز خواهد بود.

شیوا اضافه کرد: بحث تغییرات قیمتی ۱۸ محصول از فردا مطرح نیست و انتشار این مطلب نادرست بوده است.

فرمول جدید قیمت گذاری این ۱۸ خودرو را که شورای رقابت مصوب کرده، در ادامه ببینید:

جزئیات فرمول جدید قیمت‌گذاری ۱۸ خودرو/ افزایش قیمت از بهمن‌ماه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
9
بخدا شما به فکر مردم نیستید این بود حمایت از تولید همه چیز قیمتش ده برار شده در واقع مردم را را با شعار حمایت از تولید بدبخت کردید اگر بلد نیسنید خجالت نکشید بکشید کنار مگر خدا شما منصوب کرده برین دنبال زندگی خود چرا دارید مردم را عذاب می دهید نمی تونید در توان شما نیست
قیمت همه چیز 10 برار شده نیم کیلو چای 100 هزار یک کیلو برنج 35 هزار یک کیلو گوشت 180 هزار
مقداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
13
این قدر خندیدم که اشکم در اومد.... . آخه وقتی پراید از 20 تا 130 میلیون رو طی یک سال طی کرد کیفیتش بهتر شد؟؟؟ حالا می خواهند با یک فرمول ریاضی مسخره قیمت خودرو را دوباره گرون کنند و سر مردم را شیره بمالن که ما کیفیت را بالا بردیم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
11
خلایق هرچه لایق لیاقت ما بیشتر از این نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
9
شرط افزایش فیمت را افزایش تولید عنوان کردند
مسخره نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
8
تا ... هست سواره هم هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
5
من خنگم یا مسئله خیلی پیچیدست؟ افزایش تولید=افزایش قیمت؟؟؟!!!!!
تلنگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
3
پراید و این همه ادا.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
2
اینها همه باهم هستند سفره همدیگر را پر میکنند وسفره مردم مهم نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین