کد خبر: ۶۸۸۰۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

تدبیر دانشگاه تهران برای برگزاری امتحانات بدون تقلب

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹ هزار کلاس درس مجازی در این دانشگاه برگزار شده است، گفت: برنامه‌ریزی شده تا با استفاده از نرم‌افزارهای ویژه امتحانات پایان ترم در امنیت کامل و به دور از تقلب برگزار شود.
تدبیر دانشگاه تهران برای برگزاری امتحانات بدون تقلب
آفتاب‌‌نیوز :

حسین حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا زمان زیادی صرف تنظیم آیین و مقررات برگزاری کلاس های آنلاین شد تا مقررات آموزش الکترونیک در دانشگاه ها وضع شود اما امسال این آیین نامه ها آماده بود و در شروع ترم آیین نامه هایی همچون ارزیابی کلاس ها، برگزاری کلاس ها و برگزاری امتحانات به اساتید و اعضای هیات علمی ابلاغ شد.

وی با اشاره به نحوه برگزاری کلاس های عملی ادامه داد: برخی از کلاس های عملی به صورت مجازی برگزار می شود و کلاس های عملی که نیاز به حضور دانشجویان در آزمایشگاه و کارگاه دارد نیز با مناسب تر شدن شرایط، حضوری برگزار می شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص نحوه نمره‌دهی دانشجویان گفت: ارزیابی دانشجویان به صورت مستمر و در طول ترم انجام شده و شرایطی ایجادشده است تا اساتید در کلاس ها دانشجویان را ارزیابی کنند.

حسینی تصریح کرد: برگزاری آزمون امن موضوع بسیار مهمی است که با برنامه ریزی های انجام شده در دانشگاه تهران و بارگذاری نرم افزارهای داخلی روی سیستم آموزش مجازی تقلب شناسایی و با استفاده از آنها آزمونی کم حاشیه در دانشگاه برگزار می شود.

وی عنوان کرد: تاکنون دو آزمون زبان با جمعیتی حدود ۴۰۰ نفر به صورت مجازی و بدون هیچ مشکلی برگزار شده است و امیدواریم امتحانات پایان ترم نیز بدون هیچ چالشی برگزار شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص زمان امتحانات عنوان کرد: حدود سه هفته به ترم نودانشجویان افزوده شده است و امتحانات آنها از ۱۸ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار می شود. همچنین کلاس های دانشجویان قدیمی که از ۲۹ شهریور ماه آغاز شده و امتحانات آنها از ۲۷ دی ماه تا ۱۰ بهمن برگزار می شود.

حسینی تصریح کرد: بخش عمده جلسات پایان نامه ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت الکترونیکی برگزار می شود اما این امکان وجود دارد که با هماهنگی های لازم دفاع از پروپوزال و آزمون جامع به صورت حضوری نیز برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
متاسفانه این یک واقعیت است که در کلاسهای مجازی یک استاد نمی تواند دقیق شاگرد را ارزیابی کند و این از نواقص آموزش مجازی است چرا که ملاک استاد حضور آنلاین و گوش دادن و احیانا بهترین شیوه سوال نابهنگام از شاگرد میباشد که همه اینها قطعا برای همه شاگردان یکسان نیست و دیده شده حتی شاگردان باهوش و زرنگ هم در پاسخ نابهنگام استاد میماند و یا برخی با انکه پاسخ را میدانند هنگامی استاد سوال میکنند چه کسی میداند سکوت میکنند اما برعکس برخی از دانش آموزان با انکه نمی دانند طوری رفتار میکنند که استاد فکر میکند در کلاس حضور دارد اما این حضور از روی تیزی او برای کسب نمره است نه یادگیری مطلب....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین