کد خبر: ۶۸۸۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

تعداد بیماران بدحال کرونا در حال کاهش/ لزوم تداوم محدودیت‌ها تا پایان اپیدمی

فوق تخصص مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری گفت: با توجه به کاهش بیماران بدحال کرونایی، آی سی یو حاد تنفسی بیمارستان مسیح دانشوری به حالت عادی برگشت و از این پس بیماران بدحال سل را پذیرش می‌کند.
تعداد بیماران بدحال کرونا در حال کاهش/ لزوم تداوم محدودیت‌ها تا پایان اپیدمی
آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدرضا هاشمیان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به کاهش محسوس تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های کشور، عنوان کرد: خوشبختانه اعمال محدودیت‌های کرونایی، سخت‌گیری‌های مرتبط با ترددهای شبانه و بین شهری و همچنین افزایش سطح رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌ها از سوی مردم به کاهش روند ابتلا و شیوع بیماری منجر شده است.

به گفته وی، محدودیت تردد شبانه به کاهش تجمعات شبانه، دورهمی‌های خانگی و همچنین کاهش مراجعه افراد به رستوران‌ها، در نهایت کم شدن آمار ابتلا و بستری بیماران در بیمارستان‌ها منتهی شده است.

این فوق تخصص مراقبتهای ویژه بیمارستان مسیح دانشوری استفاده از داروهای ضدویروسی موثر در پروتکل‌های درمان و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروها را نیز در روند بهبود درمان بیماران کرونایی و همچنین کاهش طول بستری بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌ها موثر دانست.

تعداد بیماران بدحال کرونایی نیز در حال کاهش است

هاشمیان در همین رابطه از بازگشت آی سی یو حادتنفسی بیمارستان مسیح دانشوری به حالت عادی خبر داد و گفت: روند در پیش گرفته شده یعنی اعمال محدودیت‌های جدی و بکارگیری داروهای موثر، عامل این وضعیت خوشایند، یعنی بازگشت آی سی یو اصلی بیمارستان به شرایط عادی است که امیدواریم با تداوم محدودیت‌ها، این وضعیت ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: البته آی سی یو اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری همچنان پذیرای بیماران بدحال کرونایی است ولی از آنجا که تعداد بیماران بدحال کرونایی به نصف کاهش یافته، آی سی یو اصلی بیمارستان و یا همان آی سی یو حادتنفسی به حالت قبل برگشته و از این پس بیماران بدحال سل را پذیرش می‌کند.

هاشمیان با بیان اینکه به موازات کاهش آمار ابتلا و بستری، تعداد بیماران بدحال کرونایی نیز در حال کاهش است، گفت: اگر از همان ابتدای شیوع محدودیت‌ها جدی‌تر اعمال و دنبال می شد، بسیار زودتر به وضعیت تقریبا مطلوب کنونی دست می‌یافتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر بیماران بدحال آنهایی هستند که یا به توصیه‌ها بی‌توجه بوده‌اند و یا افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و ریسک فاکتور هستند که در مواجهه با ویروس قرار گرفته‌اند.

تداوم محدودیت‌های کرونایی تا پایان اپیدمی الزامی است

این استاد دانشگاه با اشاره به پیش‌بینی‌های در خصوص افزایش آمارها و وضعیت بسیار سخت بیماری در زمستان، گفت: این پیش بینی‌ها با اعمال محدودیت‌های جدی محقق نشد و امیدواریم با تداوم اعمال محدودیت‌ها و همچنین رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم، به شرایط بهتر و و مناسب‌تری برسیم، چرا که روند فعلی نتیجه مثبتی داشته و به کنترل و مدیریت اپیدمی کمک زیادی کرده است.

این فوق تخصص آی سی یو با تاکید بر اینکه تداوم محدودیت ها تا پایان اپیدمی الزامی است، اظهار کرد: اگر محدودیت ها را لغو کرده و یا شدت آن را کم کنیم، مجددا شرایط ناگوار گذشته تکرار می شود، بخصوص اینکه در فصل سرد سال همزمانی اپیدمی با سایر بیماری‌های تنفسی و ریوی مشکلات را چندبرابر می‌کند.

این فوق تخصص مراقبت های ویژه همچنین با اشاره به جهش جدید ویروس در انگلستان و مشاهده موارد مشابه آن در برخی کشورهای دیگر، بر کنترل جدی مرزها تاکید کرد و گفت: کوچک‌ ترین کم‌ کاری و اشتباه می‌تواند وضعیتی بدتر و پرخطرتر از گذشته ایجاد کند.

هاشمیان در پایان با اشاره به آغاز کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا، گفت: در همین راستا امیدواریم با ورود هر چه سریع‌تر واکسن‌های تایید شده سازمان بهداشت جهانی، بتوان افراد دارای ریسک فاکتور و همچنین کادر درمان را نسبت به این بیماری مصون کرد و عملاً با دو استراتژی تداوم محدودیت‌ها و تزریق واکسن به سمت سفید شدن وضعیت کل کشور تا قبل از پایان سال حرکت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین