کد خبر: ۶۸۸۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

فروش منزل سفیر آمریکا در تل آویو، محکم کاری دولت ترامپ برای عدم انتقال سفارت از قدس

طبق یک گزارش رسمی اسرائیلی از معامله مخفیانه محل سکونت سفیر آمریکا در تل آویو مشخص شد آمریکا این محل را در ماه ژوئیه به مبلغ بیش از ۶۷ میلیون دلار فروخته است.
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه آمریکا این فروش را در ماه سپتامبر مورد تأیید قرار داد، اما از شناسایی خریدار یا افشای قیمت فروش محوطه وسیع ساحلی در حومه گران‌قیمت هرتزلیا در تل‌ آویو، خودداری کرد. این وزارت‌خانه گفته است که فروش مذکور، باز و شفاف بوده است.

روزنامه تجارت اسرائیل Globes خریدار را "شلدون آدلسون"، غول قمارخانه‌های آمریکا و حامی قدرتمند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شناسایی کرده است. یک نماینده آدلسون گفت این بیلیونر اظهار نظری نکرده است.

با قیمت بیش از ۶۷ میلیون دلار، این خانه گران‌قیمت‌ترین محل سکونتی است که تاکنون در سرزمین های اشغالی به فروش رفته است. دستیاران کنگره در ماه سپتامبر به آسوشیتدپرس گفتند که قانون‌گذاران در مجلس نمایندگان و سنا، به دنبال بررسی این هستند که آیا فروش خانه مطابق با مقررات انجام شده یا خیر.

فروش این مکان به تقویت تصمیم جنجالی ترامپ مبنی بر جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌ آویو به قدس اشغالی مورد مناقشه در سال ۲۰۱۸ و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، کمک کرد. با فروش این مکان، برای رئیس جمهوران آینده آمریکا دشوارتر خواهد بود که تصمیم مبنی بر جابه‌جایی سفارت‌خانه را تغییر دهند. جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا تصمیم جابه‌جایی سفارت‌خانه این کشور به قدس را مورد انتقاد قرار داده، اما گفته آن را تغییر نمی‌دهد.

رژیم صهیونیستی، قدس شرقی را در جنگ ۱۹۶۷ تصرف و بعداً در اقدامی که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نشد، آن را الحاق کرد. فلسطینی‌ها می‌خواهند قدس شرقی، پایتخت کشور آینده آن‌ها باشد. تقریباً تمام کشورها سفارت‌خانه‌های خود در تل آویو را به خاطر اختلاف بر سر قدس شرقی، حفظ کرده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده توسط مقام مالیاتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که فروش محل سکونت سفیر، در ۳۱ ژوئیه، چند هفته قبل از تأیید وزارت خارجه، نهایی شده است.

در ۳۱ اوت، یک ماه پس از فروش، سفارت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد فروش محل سکونت سفیر، معقولانه به نظر می‌رسد و گفت که انتظار دارد فروش طی ماه‌های آینده پیش رود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد فرآیند فروش، باز و شفاف بوده و شامل ارزیابی و مشاوره حرفه‌ای برای به حداکثر رساندن ارزش ملک بوده است.

این وزارت‌خانه پیش‌تر گفته بود به اجاره ملک تا بهار ۲۰۲۱ ادامه خواهد داد اما اشاره‌ای به مقدار اجاره آن نکرده بود. اما بعدا اعلام کرد هیچ پیش‌بینی برای اجاره مجدد با پرداختی اجاره وجود نداشته و تعطیلی سفارت طی ماه‌های آینده، بعد از تکمیل مراحل اداری، انجام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین