کد خبر: ۶۸۸۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸

تاخت ویروس جدید کرونا در انگلیس؛ راه اندازی بیمارستان‌های اضطراری

دولت انگلیس برای رویارویی با گسترش سریع گونه جدید ویروس کرونا، بیمارستان های صحرایی و اضطراری ساخته شده در آغاز همه گیری را دوباره اندازی کرد و تصمیم چند روز پیش خود را برای بازگشایی دبستان های لندن، تغییر داد.
تاخت ویروس جدید کرونا در انگلیس؛ راه اندازی بیمارستان‌های اضطراری
آفتاب‌‌نیوز :

دولت انگلیس با توجه به ثبت بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلای روزانه به بیماری کووید - ۱۹ در چهار روز اخیر و اینکه پایتخت یکی حوزه های بسیار آسیب دیده از گونه تازه ویروس کرونا با نرخ واگیری بیش از ۷۰ درصد است، در تصمیم ۲ روز پیش برای بازگشایی دبستان ها، تجدید نظر کرد.

بریتانیا به عنوان یکی از کشورهایی که بیشترین آسیب انسانی و مادی را متحمل شده و با موج تازه تهاجم ویروس کرونا دست به گریبان است که تاکنون جان بیش از ۷۴ هزار تن از شهروندانش را گرفته و اقتصاد آن را نابود کرده، تنها در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به جمعه، بیش از ۵۳ مورد ابتلا و ۶۱۳ مرگ تازه ثبت کرده است.

دولت بوریس جانسون نخست وزیر به علت تغییر مکرر تصمیم هایش در دوره همه گیری شامل به تاخیر انداختن قرنطینه در نخستین موج در ماه مارس (فروردین ۹۹) و کنار گذاشتن نظام گذران آموزش بدون برگزاری امتحانات، زیر انتقاد قرار گرفته و حزب کارگر مخالف دولت محافظه کار جانسون گفته است که تغییر تصمیم ها در آخرین لحظات، پدران و مادران دانش آموزان را سردرگم کرده است.

به گفته شبکه اسکای نیوز؛ واحدهای آی سی یو سه بیمارستان لندن در آستانه فرارسیدن سال نوی میلادی، پر بوده اند و بیماران برای مراقبت های ویژه به دیگر بیمارستان ها انتقال یافته اند. به رغم اعلان نیاز وزارت بهداشت انگلیس به تختخوابهای بیشتر برای آمادگی در برابر هجوم پیش بینی شده بیماران، دانشکده پرستاری انگلیس در مورد کمبود پرستار برای فعالیت در بیمارستان ها و مراکز درمانی تازه به ویژه با توجه به شمار زیاد بیماران و افراد وادار به زندگی در قرنطینه، هشدار داده است.

بیمارستان سلطنتی لندن چند روز پیش در ایمیلی به کارکنانش وضع فاجعه پزشکی اعلان کرد به گونه ای که امکان ارایه مراقبت های بسیار حساس با استاندارد بالا وجود ندارد.

گاوین ویلیامسون وزیر آموزش انگلیس گفت: آموزش و تندرستی فرزندان همچنان اولویت ملی به شمار می رود و تبدیل بخش های بیشتری از آموزش لندن به صورت غیرحضوری، آخرین راه حل موقت است.

ارتش انگلیس در مدت چند روز شماری بیمارستان های صحرایی در مکان هایی مانند مراکز گردهمایی ساخته است که با وجود استفاده اندک در موقعیت آماده باش قرار دارند.

ویلیامسون روز چهارشنبه طرحی را برای تاخیر در بازگشایی مدارس راهنمایی و بازگشایی بیشتر دبستان ها شامل اکثر دبستان های پایتخت پس از پایان تعطیلات کریسمس، اعلان کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین