کد خبر: ۶۸۸۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

رشته توئیت پمپئو در ستایش سیاست خارجی ترامپ

وزیر امور خارجه آمریکا در چند توئیت به تعریف از اقدامات و سیاستهای دولت دونالد ترامپ در قبال کره شمالی و افغانستان پرداخت.
رشته توئیت پمپئو در ستایش سیاست خارجی ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک سری پیام‌های توییتری دیگر درباره افغانستان نوشت: دیگر از رهبری منفعل خبری نیست. ما از روبرو با سخت‌ترین مشکلات جهان استقبال می‌کنیم.

او ادامه داد: با افغانستان شروع می‌کنم. هر دولتی از زمان جورج بوش، چهل و سومین رئیس جمهوری آمریکا می‌خواست تا شمار نیروهای آمریکایی را کاهش دهد و مذاکرات صلحی میان طالبان و دولت افغان به راه بیندازند. ما این کار را کردیم. در رابطه با حرفهایم تحقیق کنید.

وزیر خارجه آمریکا همچنین نوشت: راه زیادی را به قطر و افغانستان پیمودیم و باز هم برای مذاکرات بازگشتیم. تشکر از تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، دکتر عبدالله عبدالله و اشرف غنی برای میزبانی این نشست‌ها.

پمپئو در ادامه با گذاشتن هشتگ "دیپلماسی قدرتمند" و "اول آمریکا" گفت: ظرف یک سال گذشته هیچ یک از نیروهای آمریکایی در افغانستان کشته نشده است و افغان‌ها در نهایت درباره صلح و سازش در میان خودشان بحث کردند. چه پیشرفت فوق العاده‌ای.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا تاکید کرد: ماموریت ما در افغانستان حذف القاعده و تهدیدها علیه سرزمین آمریکاست. برای این کار نیاز به ده‌ها هزار نیروی زمینی آمریکا نیست. ما شرکایی داریم؛ افغان‌های شجاع، نیروهای ناتو. ما همچنین توانایی اجرای "پروژه قدرت" از راه دور را داریم.

پمپئو در خاتمه با گذاشتن هشتگ "به جنگ‌های بی‌پایان خاتمه دهید" نوشت: جنگ جدیدی در کار نبود و ما هزاران تن از زنان و مردان خودمان را به نزد خانواده هایشان بازگرداندیم. آمریکا همچنان امن است و ارتش ما اگر لازم باشد برای حمله آمادگی دارد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا در ابتدای این توئیتهایش نوشت: "آمریکا، جهان را برای اعمال تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی از بابت برنامه‌هایش در زمینه موشک بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی متحد کرد و سازمان ملل را وادار به اعمال تحریم‌ها ساخت به جای آن که بر روی نقض کننده‌ها در میان پنج عضو دائم شورای امنیت چشمانش را ببندد."

پمپئو در ادامه با اشاره به نشست‌های برگزار شده میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سالهای گذشته نوشت: "دو نشست در سنگاپور و هانوی و بعدا یک نشست تاریخی در منطقه غیرنظامی مرز دو کره، پیروزی‌ها غیرقابل انکار هستند."

او ادامه داد:"بیانیه ۲۰۱۸ سنگاپور اولین تعهد از سوی یک رهبر کره شمالی به یک خلع سلاح هسته‌ای گسترده بود."

وزیر خارجه آمریکا در توئیت دیگری نوشت: "ما اجساد ۷۰ سرباز آمریکایی که جانشان را در حین خدمت در جنگ کره از دست دادند به کشور بازگرداندیم."

او همچنین گفت: "جمهوری دموکراتیک خلق کره از زمانی که مذاکرات ما آغاز شد سلاح هسته‌ای یا موشکهای بالستیک دوربرد آزمایش نکرده است."

پمپئو سپس در یک توئیت دیگر از وزیر خارجه کره جنوبی به خاطر "کمک به امن‌تر و آزادتر نگه داشتن شبه جزیره کره" تشکر کرده و در انتها نیز در توئیت دیگری گفت: "چند دهه مماشات و عدم تعامل خطرناک در قبال کره شمالی پایان یافته است. دیگر برون سپاری سیاست خارجی ما به تقویت کننده‌هایی همچون حزب کمونیست چین در کار نیست."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین