کد خبر: ۶۸۸۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

حمله معترضان به خانه‌های رهبران سنا و مجلس نمایندگان آمریکا

همزمان با عدم تصویب لایحه مربوط به افزایش مبلغ چک‌های حمایتی برای شهروندان آمریکا به منظور سبک کردن تبعات اقتصادی همه‌گیری کرونا، خانه‌های رئیس مجلس نمایندگان و رهبر اکثریت سنا در تعطیلات سال نو هدف دیوارنگاری‌های اعتراضی (گرافیتی) قرار گرفت.
حمله معترضان به خانه‌های رهبران سنا و مجلس نمایندگان آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

خانه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سان فرانسیسکو هدف یک دیوارنگاری اعتراضی قرار گرفت. این گرافیتی پیامی بود که با اسپری رنگ بر روی در پارکینگ خانه پلوسی نوشته شده بود دال بر اینکه "۲۰۰۰ دلار"، "لغو اجاره" و "ما همه چیز می‌خواهیم".

به گزارش پایگاه خبری هیل،  خانه میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا در شهر لوییویل واقع در ایالت کنتاکی هم هدف یک دیوارنگاری اعتراضی قرار گرفت. این گرافیتی پیامی بود که بر روی در جلویی خانه مک‌کانل نوشته شده بود دال بر اینکه "پول من کجاست" و یک نقاشی نیز بر روی یکی از پنجره‌های این خانه کشیده شده بود.

مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات اواخر سال ۲۰۲۰ افزایش مبلغ چک‌های حمایتی از ۶۰۰ دلار به ۲۰۰۰ دلار را تصویب کرده بود.

با این حال، این لایحه روز جمعه در سنا مسدود شد؛ اقدامی که در را بر روی فرصت کنونی مبنی بر اینکه قانون‌گذاران بتوانند پیش از پایان کنگره کنونی امضای ترامپ را برای لایحه‌ای بدست آورند می‌بندد.

ده‌ها نفر از جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان از این لایحه حمایت کرده بودند و تعدادی از جمهوری‌خواهان در سنا نیز حمایت خود از مبلغ چک‌های حمایتی برای شهروندان آمریکا را ابراز کرده بودند. اما دیگر جمهوری‌خواهان با اشاره به کسری‌های بودجه با این لایحه مخالفت کردند.

میچ مک‌کانل ضمن رد درخواست دموکرات‌های سنا برای رای‌گیری مستقیم درباره افزایش مبلغ چک گفت: سنا زیر بار زور و عجله برای توزیع پول قرضی میان دوستان ثروتمند دموکرات‌ها که نیازی به کمک ندارند، نمی‌رود.

وی در عوض پیشنهاد داده موضوع افزایش مبلغ چک همراه با خواسته‌های دیگر ترامپ که با مخالفت دموکرات‌ها روبرو شده به رای گذاشته شود.

یکی از آنها که بند ۲۳۰ نام دارد در صورت تصویب به مصونیت حقوقی شرکت‌های حوزه تکنولوژی پایان می‌دهد و دیگری راه را برای تشکیل کمیسیونی دو حزب برای تحقیق درباره تقلب انتخاباتی باز می‌کند.

دموکرات‌ها تاکید دارند که پیشنهاد مک‌کانل صرفا برای ممانعت از تصویب افزایش مبلغ چک طراحی شده است.

یکی از سخنگویان دفتر مک‌کانل در بیانیه‌ای این گرافیتی‌ها بر خانه رهبر اکثریت سنا را محکوم کرد.

مک‌کانل در این بیانیه آماده شده گفت: من حرفه خود را صرف مبارزه برای متمم اول قانون اساسی و دفاع از اعتراضات صلح‌آمیز کرده‌ام. من از همه مردم کنتاکی که با نظرات موافق یا مخالف در این روند دموکراتیک مشارکت کرده‌اند، قدردانی می‌کنم. اما این متفاوت است. خرابکاری و سیاست‌های از روی ترس هیچ جایی در جامعه ما ندارند.

وی افزود: من و همسرم هرگز با این بازی‌های سمی نترسیده‌ایم. ما تنها امیدواریم که این خشم افراطی باعث ناراحتی و مشکل برای همسایگانمان نشده باشد.

براساس گزارشات چندین دوربین امنیتی خانه پلوسی و پیرامون آن را تحت نظر دارند اما هنوز مشخص نیست که آیا دوربین‌های امنیتی خانه مک‌کانل را نیز نظارت کردند یا خیر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین