کد خبر: ۶۸۸۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶

وجود آنتی بادی کرونا در خون، تضمینی برای بهبودیافتگان نیست

یک متخصص عفونی با بیان اینکه ایمنی ایجاد شده ناشی از ویروس کرونا، از ابتلای مجدد به این ویروس پیشگیری نمی‌کند، گفت: آنتی بادی در خون هیچ تضمینی به بهبودیافتگان کرونایی برای رفتارهای پرخطر نمی دهد.
وجود آنتی بادی کرونا در خون، تضمینی برای بهبودیافتگان نیست
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر داود یادگاری نیا با اشاره به این که وجود آنتی بادی کرونا در خون به هیچ عنوان نمی‌تواند از ابتلای مجدد به بیماری پیشگیری کند، اظهار کرد: هنوز به صورت صددرصد مشخص نیست که آیا آنتی بادی نقش محافظتی در بدن فرد دارد یا خیر.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به تحقیقات انجام شده در مبتلایان به کووید ۱۹ افزود: از زمان شیوع کرونا تابه امروز افرادی (خصوصا در بین کادر بهداشت و درمان) علیرغم وجود آنتی بادی در بدن مجددا به کرونا مبتلا شدند.

رییس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه با بیان این که صرف وجود آنتی بادی به افراد مجوز انجام رفتارهای پرخطر نمی‌دهد تاکید کرد: همچنان تا زمان تولید داروی موثر و واکسن باید در هر شرایطی استفاده از ماسک و توجه به توصیه‌های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا جدی بگیریم.

وی با اشاره به این که سیر مبتلاشدن کرونای کودکان درمقایسه با بزرگسالان بسیار متفاوت است خاطرنشان کرد: سیستم ایمنی کودکان معمولا در مواجه با ویروس کووید ۱۹ مقاومتر است.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیف یادگاری نیا در ادامه با اشاره به تفاوت انتقال آنفولانزا و کرونا از کودکان به بالغین توضیح داد: برخلاف آنفولانزا که بیماری بیشتر از کودکان به بزرگسالان سرایت می‌کند، مشاهدات و تحقیقات گواه این موضوع است که ویروس کووید ۱۹ در بیشتر موارد از بزرگسالان به کودکان منتقل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین