کد خبر: ۶۸۹۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

اریک ترامپ جمهوری‌خواهان را تهدید کرد

اریک ترامپ روز سه‌شنبه هشدار داد چالش‌های مقدماتی را برای هر قانونگذار جمهوری‌خواهی که روز چهارشنبه با نتایج کالج انتخاباتی مخالفت نکند، افزایش خواهد داد.
اریک ترامپ جمهوری‌خواهان را تهدید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش هیل، اریک ترامپ در توییتی نوشت: به شخصه برای شکست دادن هر سناتور/نماینده کنگره جمهوری‌خواهی که در مقابل این تقلب نایستد، کار خواهم کرد. آن‌ها در انتخابات بعدی خود "مقدماتی" خواهند شد و خواهند باخت. (اصطلاح مقدماتی به معنی آنکه توسط یکی از اعضای حزب خودشان به چالش کشیده می‌شوند و شانس انتخاب شدن برای آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.)

این تهدید بر اختلاف بین جمهوری‌خواهان که بر سر جلسه مشترک روز چهارشنبه کنگره به وجود آمده، صحه می‌گذارد. انتظار می‌رود در این جلسه هر دو مجلس، حاشیه کالج انتخاباتی ۳۰۶ در مقابل ۲۳۲ را برای جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، تأیید کنند.

اکثریت حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در مجلس نمایندگان و سنا گفته‌اند نتایج را تأیید خواهند کرد، اما ۱۴۰ جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و دست‌کم ۱۳ جمهوری‌خواه سنا گفته‌اند با نتایج آریزونا، جورجیا یا پنسیلوانیا مخالفت خواهند کرد. دونالد ترامپ نیز از جمهوری‌خواهان خواسته، آن دسته از اعضای حزب خود را که علیه مخالفت‌ها هستند، به چالش بکشند.

رئیس جمهور به ویژه خشم خود را بر "جان تون"، هماهنگ‌کننده امور حزبی اکثریت سنا متمرکز کرده و از "کریستی نوئم"، فرماندار داکوتای جنوبی خواسته است وی را در سال ۲۰۲۲ زمانی که دوره‌ تون به پایان می‌رسد، به چالش بکشد.

دونالد ترامپ در توییتی نوشت: امیدوارم شاهد این باشم که فرماندار عالی داکوتای جنوبی، در مقابل سناتور جان تون در انتخابات مقدماتی ۲۰۲۲ نامزد شود. وی (کریستی نوئم) عملکردی عالی در سنا خواهد داشت اما اگر او هم نامزد نشود، دیگران از همین حالا در صف هستند. داکوتای جنوبی رهبری قدرتمند می‌خواهد، همین حالا!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین