کد خبر: ۶۸۹۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
رضا در تلویزیون گفته بود وقت نکردم به هیچ آرزویی فکر کنم

واکنش‌ها به خودکشی «رضا»؛ آرزو به قیامت

کودکان کاری که با مشکلات عدیده خانوادگی مجبور هستند صبح تا شب در هوای تیره این روز‌های شهر که نفس کشیدن در آن بهایی به‌قیمت جان دارد کار کنند، چه‌طور وقت دارند به آرزوهای‌شان فکر کنند؟ آن‌ها درحالی زیر بار قبول مسئولیت زندگی کمر خم می‌کنند که بسیاری از مسئولین از زیر بار مسئولیت‌های خود فرار می‌کنند.
واکنش‌ها به خودکشی «رضا»؛ آرزو به قیامت
آفتاب‌‌نیوز :

از لحظه‌ای که خبر خودکشی «رضا»، کودک کاری که سال‌ها قبل در برنامه تلویزیونی «ماه عسل» گفته بود «من هیچ آرزویی ندارم، چون وقت نکردم بهش فکر کنم.» رسانه‌ای شد، موجی از واکنش‌ها را به‌همراه داشت؛ واکنش‌هایی که بسیاری از آن‌ها همین جمله رضا در ۱۳ سالگی را بهانه خودکشی او در ۱۸ سالگی دانستند؛ بسیاری نوشتند «کسی که آرزویی داشته باشد، خودکشی نمی‌کند.»

اولین بار خبر خودکشی رضا در صفحه اینستاگرام موسسه «خانه ایرانی لب خط» منتشر شد، آن‌ها برای «رضا» نوشتند: «مانده‌ایم درحجم این سیاهی که به‌هیچ تلاشی شسته نمی‌شود. حاشیه‌ای که فرزندانش در غربت، مادر از دست می‌دهند و مادرانی که فرزند و مایی که هر دو را...» بعد از آن بود که پایگاه خبری رکنا در پوشش این خبر نوشت: «رضا، کودکی که با حضور در برنامه ماه عسل با سخنان خود، مشهور شد، در سن ۱۸ سالگی متاسفانه بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده است.»

با رسانه‌ای شدن خودکشی رضا، بلافاصله موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی به‌راه افتاد. مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی در صفحه ایستاگرام خود نوشت که «شرم بر ما که نوجوانی فرصت آرزو کردن پیدا نمی‌کند و در عنفوان جوانی خود را می‌کشد.»

او در ادامه این پیام نوشت: «حالا صداوسیما دو راه دارد، یا به‌یاد بغض نوستالوژیک ماه عسل، احسان را بیاورد تا به‌خاطر رضا جلوی دوربین بغض تازه کند، یا با حضور کارشناسان حوزه سلامت اجتماعی، به ریشه این رشته خودکشی‌ها بی‌پرده و با تحلیل دقیق بپردازد، اما بیراهه را انتخاب و مسئله را نادیده می‌گیرد!»

همچنین کاربری به‌نام «مجید» در حساب توئیتری خودش با آوردن نام محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات نوشت که «آقای وزیر همچنان می‌گی جوانی کنید؟ رضا در سن ۱۸سالگی خودکشی کرد.»

کاربر دیگری دیالوگ ردو بدل شده بین احسان علیخانی، مجری تلویزیون و رضا مهمان آن روز برنامه ماه عسل را نوشت و برای این حادثه ابراز همدردی کرد: «احسان علیخانی گفت:۸۰۰ تومن که چیزی نیست. رضا گفت: برا شما چیزی نیست، برا ما خیلیه.»، «نرگس» در حساب توئیتری خودش نوشت که «چرا یه نوجوان باید خودکشی کنه؟ آقای شهردار کاش به‌جای اعلام با افتخار تعداد بیلبورد تبلیغاتی کمی فکر نوجوان‌هایی بودید که به‌خاطر فقرِ خانواده، خودکشی می‌کنند.»، «محمد» هم با ابراز تاسف نسبت به این حادثه در توئیتر خودش نوشت: «خودکشی غم‌انگیزترین و رنج‌آورترین پدیده‌ای که هر دفعه که باهاش مواجه می‌شم فقط می‌شکنم. حتی یک لحظه هم نمی‌تونم تصور کنم الان حال بچه‌های لب‌خط چجوریه»

حالا باید گفت حالِ بچه‌های لب خط خوب نیست، آن‌ها گاهی مجبور هستند درمیان تمام دوگانه‌های سال‌های اخیر مانند دوگانه برق یا مازوت، از میان دوگانه مرگ یا زندگی با شرایط سخت مرگ را انتخاب کنند، تا شاید بتوانند در جهانی دیگر آرزو‌های خودشان را پیدا کنند. با انتشار این خبر، حالا کلیپ حضور «رضا» دربرنامه ماه عسل دارد دست‌به‌دست می‌چرخد و لایک می‌خورد، مطمئنا بسیاری از مسئولین متوجه این حادثه تلخ شده‌اند، اما حداقل تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ‌کدام از آن‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین