کد خبر: ۶۸۹۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۸

نماینده کنگره: ترامپ را برکنار کنید/ پنس قدرت را از ترامپ می‌گیرد؟

«تد لیو» نماینده کنگره آمریکا از پنس خواست تا با اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی، ترامپ را از قدرت برکنار کند.
نماینده کنگره: ترامپ را برکنار کنید/ پنس قدرت را از ترامپ می‌گیرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

کاربران شبکه‌‌های اجتماعی، تحلیلگران و برخی نمایندگان کنگره و سنای آمریکا از مایک پنس خواسته‌اند تا با استفاده از اصل ۲۵ قانون اساسی آمریکا، دونالد ترامپ را خلع ید کند و در دو هفته‌ی آینده کنترل کاخ سفید را در دست بگیرد.

نقش ترامپ در تحریک هوادارنش به حمله به ساختمان سنا و تعلل او در درخواست از هوادارانش برای ترک ساختمان، در کنار تکرار ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری توسط رییس جمهور آمریکا منجر به عصبانیت شدید از ترامپ در داخل آمریکا شده است.ت محلی اجرا خواهد شد.

«تد لیو» نماینده کنگره آمریکا از پنس خواست تا با اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی، ترامپ را از قدرت برکنار کند.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که هواداران ترامپ قصد دارند تمام شب را در ساختمان کنگره آمریکا بمانند.

«موریل بوزر» شهردار واشنگتن نیز اعلام کرد که از ساعت ۶ عصر تا ۶ صبح فردا، قانون منع آمد‌وشد برقرار می‌کند. در این ساعت هیچ‌کسی اجازه ندارد بیرون از منازل خود باشد.

استیضاح ترامپ کلید خورد

ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیز در توئیتی نوشت: در حال آماده کردن طرح استیضاح هستم. ترامپ باید توسط سنا استیضاح و برکنار شود. نمی‌توانیم اجازه دهیم او در دفتر کارش باقی بماند. مسأله دفاع از جمهوری است و باید به آن متعهد باشیم.

فرماندار ایالت «ایلی‌نوی» در بیانیه‌ای گفت: «تلاش‌های ترامپ برای تشویق به کودتا، خیانت بزرگی است و باید او را فوراََ استیضاح و از قدرت برکنار کرد.

فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ورمونت نیز خواستار برکناری یا استعفای ترامپ از ریاست‌جمهوری شد.

«برنی سندرز» سناتور دموکرات نیز گفت: «ترامپ مستقیما مسئول آشوبی است که رخ داده و در تاریخ به عنوان خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور شناخته خواهد شد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین