کد خبر: ۶۸۹۵۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳

انتقاد شدید جو بایدن از ترامپ/اعتراف به برخورد متفاوت پلیس با شورشیان هوادار ترامپ

رئیس جمهوری منتخب آمریکا به برخورد متفاوت پلیس با شورشیان هوادار ترامپ و معترضان به نژادپرستی اعتراف کرد و گفت: این رفتار کاملا ناپذیرفتنی است.
انتقاد شدید جو بایدن از ترامپ/اعتراف به برخورد متفاوت پلیس با شورشیان هوادار ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن روز پنج‌شنبه در سخنرانی خود که برای معرفی گزینه وزارت دادگستری انجام شد، افزود: هیچ کس نمی تواند به من بگوید که اگر آنها روز گذشته گروهی از معترضین زندگی سیاه پوستان بودند با آنها بسیار متفاوت رفتار می شد. همه ما می دانیم که این درست است.

چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند به من بگوید که اگر گروهی از «زندگی سیاهان مهم است» اعتراض داشتند، دیروز با آنها بسیار متفاوت از جمعیت اراذل و اوباشی که به کنگره حمله کردند برخورد می شد. همه ما می دانیم که این درست است. و این ناپذیرفتنی است.

بایدن که قاضی مریک گارلند را برای دادستانی کل آمریکا معرفی می‌کرد، اضافه کرد: اکنون زمان بازگرداندن "صداقت و استقلال" دستگاه دادگستری است که بسیار آسیب دیده است.

وی تاکید کرد: ما بیش از هر چیز باید احترام، یکپارچگی و استقلال وزارت دادگستری را در این کشور که به شدت آسیب دیده است، بازگردانیم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا تصریح کرد: شما برای من کار نخواهید کرد. شما وکیل رئیس جمهوری یا معاون رئیس جمهوری نیستید. وفاداری شما به من نیست بلکه به قانون، قانون اساسی و مردم این ملت برای تضمین عدالت است.

بایدن حوادث روز چهارشنبه در کنگره آمریکا را یکی از تاریک‌ترین روزهای تاریخ آمریکا دانست و اظهار کرد: حمله‌ای بی سابقه به دموکراسی ما، به ارگ ​​آزادی، خود پایتخت ایالات متحده، به حاکمیت قانون و حمله به به مقدس‌ترین اقدامات آمریکایی یعنی تایید اراده مردم در انتخاب رئیس دولت بود.

وی با ابراز تاسف برای از دست رفتن جان چند نفر ادامه داد: ما از هتک حرمت خانه مردم غمگین هستیم اما آنچه دیروز شاهد آن بودیم اختلاف نظر نبود، بی نظمی بود. اعتراض نبود، هرج و مرج بود. آنها معترض نبودند، آنها را معترض ننامید، آنها آشوبگر، اوباش، شورشی و تروریست‌های داخلی بودند.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا اضافه کرد: طی چهار سال گذشته ما رئیس جمهوری داشته‌ایم که دموکراسی، قانون اساسی و قانون را در همه کارهایی که انجام داده، به روشنی تحقیر کرده است.

بایدن یادآور شد: او حمله گسترده‌ای را به نهادهای دموکراسی ما انجام داده است و دیروز اوج این حمله بی امان بود. او به مطبوعات آزاد که جرات زیر سوال بردن قدرت او را داشته‌اند، حمله کرده و بارها مطبوعات آزاد را دشمن مردم خوانده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین