کد خبر: ۶۸۹۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹

حشد شعبی ترامپ را تهدید به مرگ کرد/ ترامپ حتی در خانه‌اش امنیت نخواهد داشت

سازمان الحشد الشعبی عراق با حمایت از صدور حکم جلب رئیس جمهور آمریکا به خاطر جنایت ترور سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون پیشین سازمان «الحشد الشعبی» که منجر به شهادت آنها و یارانشان شد، تاکید کرد که ترامپ حتی در خانه اش هم درامان نخواهد بود.
حشد شعبی ترامپ را تهدید به مرگ کرد/ ترامپ حتی در خانه‌اش امنیت نخواهد داشت
آفتاب‌‌نیوز :

«بغداد الیوم»، سازمان الحشد الشعبی عراق امروز (جمعه) در بیانیه ای با اشاره به صدور حکم جلب ترامپ از سوی دادگاه عراق اعلام کرد که ما دست در دست «حیدر عبدالکریم ناصر» قاضی شجاع عراقی می دهیم تا نقش واقعی خود را برای مقابله با نقض حاکمیت عراق و قصاص کسانی که آن را نقض کردند، ایفا کند.

این بیانیه می افزاید، عراق بخشی از شورای پلیس بین الملل است و قانون آن ساری و جاری است و این حکم جلب، اینترپل را ملزم به همکاری با دولت عراق می کند.

سازمان الحشد الشعبی در این بیانیه تاکید کرد: این حکم جلب از امروز به بعد مانع از ورود ترامپ به عراق تحت هرگونه عنوانی خواهد بود.

این بیانیه تصریح کرد: این اقدام (صدور حکم جلب ترامپ) سرآغاز صدور دستورات قضایی قاطعی علیه هرکسی است که با آمریکا (در جنایت فرودگاه بغداد) همکاری کرده است.

سازمان الحشد الشعبی عراق همچنین تصریح کرد: این فقط پاسخ قضایی بود و پاسخ دیگری در داخل آمریکا خواهد بود که ترامپ حتی در خانه‌اش در امنیت نخواهد بود.

شورای عالی دستگاه قضایی عراق روز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاضی ویژه دادگاه تحقیق «الرصافه» مسئول رسیدگی به جنایت ترور سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق که منجر به شهادت ایشان و یاران آنها در نزدیکی فرودگاه بغداد شد، پس از بررسی سخنان خانواده شهید المهندس و پایان تحقیقات اولیه، حکم جلب ترامپ را که تا دو هفته دیگر دوران ریاست جمهوری او به پایان می‌رسد، صادر کرد.

این شورا تأکید کرد که طبق احکام ماده ۴۰۶ قانون کیفری عراق، تحقیقات درباره دیگر عاملان جنایت ترور سپهبد سلیمانی، المهندس و همرزمانش ادامه خواهد داشت.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از سه فروند هواپیماهای بدون سرنشین ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین