کد خبر: ۶۸۹۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

چهره‌های اصلی مهاجمان به کنگره آمریکا کیستند؟

معترضانی که پس از شرکت در تجمع حمایت از دونالد ترامپ به ساختمان‌های کنگره حمله کردند چه کسانی بودند؟
چهره‌های اصلی مهاجمان به کنگره آمریکا کیستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

برخی از آن‌ها نماد‌ها و پرچم‌هایی را حمل می‌کردند که به شدت با عقاید و جناح‌های خاص مرتبط بودند، اما در عمل بسیاری از اعضا و عقاید آن‌ها با هم هم‌پوشانی دارند.

''کیواِنان ''در میان معترضان

تصاویر، نشانگر افراد مرتبط با طیف‌های افراطی و راست افراطی و طرفداران نظریه‌های توطئه حاشیه‌ای آنلاین هستند و بسیاری از آن‌ها مدت‌هاست که در فضای مجازی و در راهپیمایی‌های طرفدار ترامپ فعال هستند.

یکی از حیرت انگیزترین تصاویر که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، مردی را نشان می‌دهد که چهره‌ای نقاشی شده و کلاه خز با دو شاخ بر روی آن دارد و پرچم آمریکا را هم در دست دارد.

او به عنوان جی‌ک آنجلی، طرفدار مشهور تئوری بی‌اساس توطئه کیواِنان (QAnon) شناخته شده است. او خود را شمن کیواِنان می‌نامد.

حضور او در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که او در چندین رویداد کیواِنان شرکت کرده و ویدیو‌های یوتیوبی درباره توطئه‌های عمیق را منتشر می‌کند.

از او در ماه نوامبر فیلمی گرفته شد که او را در حال سخنرانی در فونیکس آریزونا در مورد ادعا‌های اثبات نشده در مورد تقلب در انتخابات نشان می‌داد.

صفحه شخصی او در فیس بوک پر از تصاویر و الگو‌های مربوط به انواع ایده‌های افراطی و تئوری‌های توطئه است.

پسران مغرور

گروه دیگری که در هنگام حمله به کنگره آمریکا مشاهده شد اعضای گروه راست افراطی پسران مغرور - پراد بویز - بودند.

این سازمان در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و ضد مهاجر است. در اولین مناظره ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ در پاسخ به سوالی در مورد برتری‌طلبان نژاد‌سفید و شبه‌نظامیان سفیدپوست‌پرست گفت: "پسران مغرور - عقب بایستید و آماده بمانید. "

نیک اوچ، یکی از اعضای آنها، یک سلفی را از داخل ساختمان کنگره توئیت کرد و نوشت: "سلام از کنگره". او همچنین به طور زنده از وقایع داخل کنگره فیلم‌برداری کرد.

ما در تصویر بالا فردی را که در سمت چپ ایستاده شناسایی نکرده‌ایم. اوچ در پروفایل‌اش در تلگرام خود را به عنوان "یک پسر بزرگ مغرور از هاوایی" توصیف می‌کند.

افراد تأثیرگذار در فضای آنلاین

افرادی که دنبال‌کنندگان آنلاین زیادی دارند هم در این اعتراضات مشاهده شدند.

از جمله آن‌ها تیم جیونت، شخصیت رسانه‌ای اجتماعی بود که نام مستعار بیکد آلاسکا " Baked Alaska" را بر خود دارد.

هزاران نفر تصاویر زنده او را از داخل ساختمان کنگره منتشر کردند. این تصاویر او را در حالی نشان می‌داد که با معترضان دیگر صحبت می‌کرد.

آقای جیونت که از طرفداران ترامپ است، به عنوان یک "اوباش" اینترنتی شناخته می‌شود.

او از سوی مرکز حقوقی جنوب فقر که یک گروه مدافع حقوقی غیرانتفاعی آمریکا است، به عنوان "ملی‌گرای سفید" توصیف شده است، عنوانی که او در اظهار نظری برای اینسایدر گفت که در مورد آن اختلاف نظر دارد.

کانال یوتیوب حساب او را در ماه اکتبر مسدود کرد. این اقدام پس آن صورت گرفت که فیلم‌های مربوط به آزار و اذیت کارکنان مغازه‌ها از سوی او و عدم استفاده از ماسک در هنگام شیوع ویروس کرونا منتشر شد.

توئیتر و پی‌پل هم قبلاً حساب‌های او را مسدود کرده‌اند.

تیم جیونت، شخصیت رسانه‌ای اجتماعی با نام مستعار "Baked Alaska" روز چهارشنبه ویدیویی از خود به طور زنده از ساختمان کنگره منتشر کرد

چه کسی یادداشتی را به نانسی پلوسی نوشت؟

عکسی دیگری که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، از شخصی است که وارد دفتر نانسی پلوسی، سیاستمدار ارشد حزب دموکرات و رئیس مجلس نمایندگان شده بود. این فرد به نام ریچارد بارنت از آرکانزاس شناخته می‌شود.

در خارج از ساختمان کنگره، او به نیویورک‌تایمز گفت که یک پاکت نامه را از دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برداشته و یادداشتی هم به جا گذاشته است که خانم پلوسی را به عنوان یک فرد "منفور" توصیف کرده است.

در واکنش به مصاحبه نیویورک تایمز، استیو وومک، نماینده جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا، در توییتر خود نوشت: "من حالم بد می‌شود وقتی که می‌بینم اقدامات زیر توسط یک رای‌دهنده انجام شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی آقای بارنت در گروهی فعالیت می‌کند که حامی حقوق اسلحه است و پس از انتخابات ریاست جمهوری با او در تظاهراتی با عنوان "دزدیدن را متوقف کنید" مصاحبه شد. این جنبش از پذیرفتن پیروزی جو بایدن خودداری کرد و از ادعا‌های بی اساس دونالد ترامپ در مورد تقلب در انتخابات حمایت کرد.

او در مصاحبه‌ای در جریان این تظاهرات گفت: "اگر خوشتان نمی‌آید، کسی را برای بیرون کردن من بفرستید"، زیرا من به آسانی پایین نمی‌آیم.

بر اساس مقاله "وست سایدایگل آبزرور" یکی از روزنامه‌های محلی، گروه مرتبط با آقای بارنت در ماه اکتبر جمع‌آوری کمک مالی برای تهیه دوربین‌هایی برای اداره پلیس محلی را سازماندهی کرد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین