کد خبر: ۶۸۹۶۸۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
پنج درسی که می توان از کودتای طرفداران ترامپ آموخت؛

وحشت در اردوگاه جمهوری‌خواهان آمریکا؛ ترامپ ترسیده است

احتمال وقوع شبه‌کودتا‌های دیگری وحود دارد: هیچ تضمینی وجود ندارد که حرکات مشابهی در روز مراسم تحلیف "جو بایدن" رئیس جمهوری متتخب امریکا رخ ندهند؛ این موضوع انتقال قدرت آرام در امریکا را دچار خدشه خواهد ساخت.
وحشت در اردوگاه جمهوری‌خواهان آمریکا؛ ترامپ ترسیده است
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- نشریه "آتلانتیک" ضمن "شبه کودتا" خواندن حرکت اخیر هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در حمله به کنگره به دلیل اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به پنج درسی اشاره می‌کند که از دید آن نشریه می‌توان از این حرکت شبه کودتایی آموخت:

۱- ترامپ هنوز یک ترسو است: ترامپ تلاش کرد تماس تلفنی‌اش با "برد رافنزپرگر" مقام ارشد ایالت جورجیا که در آن از وی به طور تلویحی خواستار همکاری در مورد آرا شده بود را توجیه کند. این موضوع توسط روزنامه "واشنگتن پست" فاش شد. ترامپ هنوز هم همانند افراد سفیه به تئوری توطئه باور دارد و گمان می‌کند "نیرو‌های شر" نتیجه انتخابات را به ضرر او به سرقت برده‌اند. او از هواداران خود خواستار شجاعت نشان دادن شد در حالی که خود فاقد این صفت و خصلت است. البته فقدان شجاعت در او باعث شده تا از بروز جنگ داخلی جلوگیری شود. هواداران ترامپ در راه فراخوان او کشته و مجروح شده‌اند. شخص او در آن زمان پنهان شده بود.

۲- جمهوری در برابر دشمنان داخلی‌اش بی‌دفاع است: اگر تا به حال به کنگره نرفته باشید گمان می‌کنید که شرایط امنیتی بسیار سخت‌گیرانه‌ای بر آن حاکم است. این در حالی است که در واقعیت امر شرایط امنیتی در کنگره تنها قدری سخت‌گیرانه‌تر از یک فرودگاه بین‌المللی است. حمله به ساختمان کنگره نمادی از تعرض به نهاد حافظ دموکراسی امریکا بود. عکس سلفی گرفتن حمله‌کنندگان در دفاتر کار سناتور‌ها بی‌دفاع بودن جمهوری را نشان داد.

۳- کودتا تنها از زمان حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آغاز نشد: کودتا ساعاتی پیش از آن آغاز شد؛زمانی که "پائول گوزار" نماینده جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا بدون ارائه شواهد و مدارکی مدعی شد که نتایج واقعی آرای الکترال ایالت او به سرقت رفته‌اند. سناتور "تد کروز" و برخی از سناتور‌های دیگر نیز در این ادعا وی را همراهی کردند. در واقع، این سناتور‌ها و نمایندگان حامی ترامپ بودند که علیه "دموکراسی امریکایی" اقدام کردند و هواداران را به حمله علیه کنگره تشویق کرده بودند. گمان نمی‌رود هیچ یک از آنان فکر می‌کردند دفاتر کارشان توسط حمله‌کنندگان اشغال شود و یا اینکه زنی در جریان درگیری‌ها کشته شود. با این وجود، نمایش آنان در کنگره باعث آغاز این رویداد‌ها شد؛ این نمایندگان یا باید از کنگره اخراج شوند و یا جلوی رفتار‌های‌شان گرفته شود.

۴- احتمال وقوع شبه‌کودتا‌های دیگری وحود دارد: هیچ تضمینی وجود ندارد که حرکات مشابهی در روز مراسم تحلیف "جو بایدن" رئیس جمهوری متتخب امریکا رخ ندهند؛ این موضوع انتقال قدرت آرام در امریکا را دچار خدشه خواهد ساخت. به همین خاطر است که آشوبگران باید بازداشت شوند.

۵- بزرگترین بازنده این رویداد شخص ترامپ بود: در ماه اکتبر پیش‌بینی می‌شد که ترامپ هرگز تسلیم نخواهد شد. با این وجود، اکنون او با دست خالی کاخ سفید را ترک خواهد کرد. توئیتر حساب کاربری او را به حالت تعلیق درآورد و پس از وقوع آشوب‌ها شخص او در پیامی اعلام کرد که با انتقال قدرت مسالمت‌آمیز موافقت خواهد کرد. به نظر می‌رسد که او ترسیده است. او باید هم بترسد چرا که طرفداران‌اش در خیابان‌ها کار‌هایی را انجام دادند که وی نمی‌توانست از پذیرش مسئولیت آن شانه خالی کند. این رفتار‌ها منجر به بازپس‌گیری حمایت طیف وسیعی از جمهوری‌خواهان از او شد. این جمعیت سبب شد تا بخش مهمی از جمهوری‌خواهان در کنگره که در چهار سال گذشته از ترامپ حمایت کرده بودند دچار وحشت شوند. ترامپ هنوز هم مدعی تقلب در انتخابات است، اما نمی‌خواهد تبعات ادعای خود را بپذیرد. او حتی حاضر به پذیرش تبعات فیزیکی و صدمه دیدن احتمالی به بدن‌اش بر اثر ادعاهایش نبوده چه رسد به آن که بخواهد از نظر شخصی از خود شجاعت نشان دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
2
13
شما هم دلتان را خوش نکنید
خود ترامپ محکوم کرده
حالا بشود یا نشود
کاری کنید با این
بالا وپایین شدن
کاخ سفید
زندگی ملت خودتتان
بالا وپایین نشود
که متاسفانه تا حالا شده،!
قمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
وحشت فقط در اردوگاه است .
وحشت در چند دهه و چند موضوع نیست.
معلول انقلاب
|
Sweden
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
1
3
تمام دولتها و حکومتهای جهان به کشورها و حکومتهای دیگران کاری ندارند زیرا تغییر دولت و رئیس جمهور و نماینده مجلس و نخست وزیر امری است عادی و طبیعی در دیپلماسی جهان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
مابدلیل تحریمهای ظالمانه تارنپ علیه مردم ایران دوست نداریم ترامپ مجدد سرکاربیاید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
1
7
من طرفدار ترامپ نیستم و کارهایش را هم نمی پسندم ولی یک چیز را خدمت شما بگم ترامپ یک شخص نیست یک فکر و اندیشه هست و این جریان فکری که این فرد ایجاد کرد تا مدتهای طولانی در جامعه آمریکا رواج خواهد داشت .کارهایی که انجام داد مثل ساده و بی تکلف صحبت کردن با مردم و گفتن این موضوع به مردم که رسانه ها تا الان داشتن به مردم دروغ میگفتند و سعی در ساکت کردن صدای مردم داشتند و مسایلی از این دست تا الان کسی به این صورت در آمریکا مطرح نکرده بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
2
1
تحليلهاى صدا و سيما طورىست كه انگار هوادار ترامپ و ياران اوست و تازه زىر نويس خبر هم مي كند كه در هجوم دو روز پيش مردم خشمگين امريكا به ... پليس مردم را سركوب كرد و ... ما نفهميديم شما هوادار چه چيز هستيد فقط براى توجيه اقدامات خود سر كلاف را گم كرديد و يك مشت ادم ترامپيست نژاد پرست و پوپوليست را داريد تاييد مي كنيد به خدا ما حتي تحليلهاى شما را نمي فهميم .اگر امروز اين حمله را از طرف يك عده اراذل تاييد نكنيد و حمله به كنگره يك كشور را تقبيح نكنيد سر خودتان هم بيفتد نمي توانيد حرفي بزنيد كار بد بد است هر جا و هر زمان خوبه كه هميشه از عدالت خواهي حرف مي زنيد خدايي تحليلهاى صداى و سيما مغشوش افتضاح و غير ديپلماتيك و بچگانه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
اگر روز تحلیف بایدن امنیت کنکره مثل قبل باشد فاتحه بایدن خوانده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین