کد خبر: ۶۸۹۶۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
کیف کدهای هسته‌ای آمریکا همواره همراه رئیس‌جمهور این کشور حمل می‌شود

پلوسی: با ارتش درباره راه‌های جلوگیری از استفاده ترامپ از کدهای هسته‌ای صحبت کردم

نانسی پلوسی گفت که درباره جلوگیری از استفاده دونالد ترامپ از کدهای هسته‌ای با مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفتگو کرده است.
پلوسی: با ارتش درباره راه‌های جلوگیری از استفاده ترامپ از کدهای هسته‌ای صحبت کردم
آفتاب‌‌نیوز :

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت که با ارتش درباره «راه‌های جلوگیری از استفاده کدهای هسته‌ای توسط دونالد ترامپ» گفتگو کرده است.

از این کدها که در اختیار رئیس جمهوری آمریکا قرار دارد برای آغاز حمله هسته‌ای استفاده می‌شود.

نانسی پلوسی گفت که درباره جلوگیری از استفاده دونالد ترامپ از کدهای هسته‌ای با مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفتگو کرده است.

او افزود که راه‌های «پیشگیرانه» برای جلوگیری از آغاز جنگ از سوی رئیس جمهوری را که از وضعیتی «ناپایدار» رنج می برد با مارک میلی بررسی کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان اظهار داشت شرایطی خطرناک‌تر از وضعیت «عدم تعادل روانی» رئیس جمهوری وجود ندارد.

سخنان نانسی پلوسی در حالی بیان می شود که گمانه‌زنی های زیادی طی هفته های گذشته در مورد احتمال رویارویی نظامی آمریکا با ایران در آخرین هفته‌های زمامداری دونالد ترامپ مطرح شده بود.

تنش‌ها بین تهران و واشنگتن چند روز پیش همزمان با اولین سالگرد ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به اوج رسید.

خانم پلوسی همچنین گفت که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا «فورا و با خواست خود از قدرت کنار نرود» کنگره «اقدام» خواهد کرد.

گروهی از اعضای مجلس نمایندگان به دنبال حمله روز چهارشنبه هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در نظر دارند برای دومین بار دونالد ترامپ را استیضاح کنند.

این در حالی است که دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ۱۲ روز دیگر به پایان می رسد. نانسی پلوسی به همراه چاک شومر، رهبر دموکرات ها در مجلس سنا از مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند که با تکیه بر متمم ۲۵ قانون اساسی با کمک اعضای کابینه دونالد ترامپ را از ریاست جمهوری برکنار کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده قرار است ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور سوگند یاد کند. دونالد ترامپ روز جمعه با انتشار توئیتی کوتاه اعلام کرد که در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید شرکت نخواهد کرد.

تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان اعلام کرده اند که مواد طرح استیضاح رئیس جمهوری را روز دوشنبه اعلام خواهند کرد. به این ترتیب احتمال تصویب طرح استیضاح در مجلس نمایندگان تا اواسط هفته وجود خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
4
8
خانم پلوسی زنی با تدبیر و عاقل است امیدوارم رابطه بین ایران و آمریکا بعد از ترامپ بهتر شود .
پاسخ ها
دوستدار ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
مثل اوباما که زیرک و باهوش بود!!!؟!
قاسم
|
United States of America
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
سلام.انشاا..بعد از این کاره به صلاح ملت پیش بره.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین