کد خبر: ۶۸۹۷۰۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
۱۳ نقد بر طرح الزام دولت به نابودی اسرائیل تا سال ۱۴۲۰

آقایان نماینده چرا بهانه‌ای چنین چرب و شیرین به دست اسرائیل می دهید؟ /واقعاً این طرح های فضایی چگونه به ذهنتان می رسد؟

قانون مجلس ما، برای دولت خودمان الزام آور است نه برای دولت های دیگر. هیچ دولتی موظف نیست بنا به مصوبه مجلس ایران، ۲۰ درصد تجارتش با ما را با پول ملی انجام دهد یا اتحادیه پولی و تجاری تشکیل دهد.
آقایان نماینده چرا بهانه‌ای چنین چرب و شیرین به دست اسرائیل می دهید؟ /واقعاً این طرح های فضایی چگونه به ذهنتان می رسد؟
آفتاب‌‌نیوز :

چند روز پیش، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با ارائه طرحی، دولت را ملزم کردند که تا سال ۱۴۲۰ خورشیدی، اسرائیل را از بین ببرد. ضمن امیدواری به نابودی رژیم اشغالگر و ظالم صهیونیستی، نکاتی در نقد این طرح به ذهن متبادر می شود که در زیر می آورم.

بندهای شماره دار - که الزاماً با شماره بندهای ظرح یکی نیستند - متن طرح و بندهای ستاره دار(*) نقدهای وارد بر آن هستند.

۱ - جمهوری اسلامی ایران با هر کشوری که تروریستهای فوق (نیروهای امریکا) را مجبور به خروج نماید در صورت درخواست دولت میزبان و حصول توافق بر سر هزینه ها، آمادگی همکاری دفاعی حداقل به مدت ۵ سال در محدوده قوانین خود خواهد بود. وزیر امور خارجه موظف است این تعهد را رسما به گزارش دولت های میزبان برساند.

* این ماده، کلا بر تصورات بنا شده است. شرایط تحقق اش را ببینید: ارتش آمریکا در کشوری حضور داشته باشد، بعد دولت آن کشور ارتش امریکا را اخراج کند، بعد بیاید با ایران مذاکره کند و به ما پول بدهد تا ما هم برویم و با آنها دستکم ۵ سال همکاری دفاعی کنیم.

اینجاست که این همکاری با کشور فرضی، برای ایران یک "تعهد" نامیده است چندان که وزیر خارجه ما موظف شده این تعهد را به اطلاع میزبان های آمریکا برساند!

۲ - در صورت اقدام نظامی تروریست های آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران از خاک آن کشور، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با رعایت سلسله مراتب مجاز به پاسخ متناسب به کشور میزبان نیز می باشند... در صورت اقدام نظامی تروریست های آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح با رعایت سلسله مراتب موظف به پاسخ نظامی در همان سطح یا بالاتر به آمریکا علاوه بر دفاع می باشند که این پاسخ می تواند در کشور مبدا اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران رخ دهد.

* تصویب یک امر مسلم! مگر تا حالا نیروهای مسلح ایران مجاز یا موظف نبودند به مهاجمین علیه ایران یا کشوری که از خاک آن علیه ایران اقدام نظامی شده، پاسخ متناسب دهند؟ وانگهی، طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی، فرماندهی نیروهای مسلح و جنگ و صلح، در حوزه اختیارات رهبری است، نه مجلس. بد نیست نمایندگان یک بار هم که شده قانون اساسی را مطالعه کنند.

۳ - ۳۰ درصد از ارزش کل کالا به عنوان عوارض گمرکی به کالاهای وارداتی یا برند وابسته به کشور ایالات متحده آمریکا اضافه شده و در جهت فعالیت های مردمی بین المللی ذیل به نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تخصیص می یابد:
- برگزاری جشنواره سالانه بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در کلیه شاخه های هنری
- اهدای جایزه بین المللی مقاومت
- حمایت از آسیب دیدگان از اقدامات آمریکا

* نمایندگان مردم! می دانید این افزایش عوارض ۳۰ درصدی، بر آمریکا تحمیل نمی شود و به قیمت تمام شده کالای وارداتی افزوده و از جیب مردم ایران کسر می شود؟! وانگهی، منظور از آسیب دیدگان از اقدامات آمریکا چیست؟ آیا مردم ایران باید عوارض دهند تا اگر در گوشه ای از دنیا، کسی از اقدامات آمریکا آسیب دید، از او حمایت شود؟ یا منظور چیز دیگری است؟!

۴ - هرگونه واردات کالا و خدمات از مبدا آمریکا ممنوع است به جز مواردی که به تشخیص دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی استناد گردد.

* به نظر می رسد این بند به طور هوشمندانه در راستای منهدم کردن برجام و جلوگیری از احیای مجدد آن در طرح نمایندگان گنجانده شده است. چرا آمریکا باید به برجام برگردد و امکان تجارت رقبای خود با ایران را فراهم کند ولی خودش نتواند با ایران تجارت کند؟!

۵ - با هدف کاهش وابستگی تجارت خارجی کشور به دلار، بانک مرکزی موظف است نسبت به افزایش سی درصدی ذخائر طلا ظرف مدت حداکثر یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون اقدام نماید.

* این همه طلا را بانک مرکزی از کجا بیاورد، آن هم در یک سال؟!

۶ - بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظفند نسبت به انعقاد پیمان های دو جانبه و چند جانبه پولی و ارزی با ۵ کشور اصلی طرف تجارت ایران ظرف مدت حداکثر یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون اقدام نمایند به گونه ای که سهم تسویه مالی تجارت خارجی با پولهای ملی حداقل به ۲۰ درصد کل تجارت خارجی کشور افزایش یابد. همچنین به عنوان تدقیق ماده ۱۸ قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، دستگاه های مذکور موظفند نسبت به تشکیل اتحادیه پولی و تجاری با کشورهای جبهه مقاومت ظرف مدت دو سال پس از ابلاغ این قانون اقدام نمایند. گزارش پیشرفت این بند توسط بانک مرکزی هر ۳ ماه یکبار به کمیسیون اقتصادی مجلس و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارائه گردد.

* قانون مجلس ما، برای دولت خودمان الزام آور است نه برای دولت های دیگر. هیچ دولتی موظف نیست بنا به مصوبه مجلس ایران، ۲۰ درصد تجارتش با ما را با پول ملی انجام دهد یا اتحادیه پولی و تجاری تشکیل دهد.

وانگهی تشکیل چنین اتحادیه ای، نیازمند زیرساخت های اقتصادی، سیاسی، بین المللی و حتی سرزمینی است و این گونه نیست که مجلس ایران یک قانون تصویب کند و دو سال بعد، اتحادیه تشکیل شود.

راستی این چه نوع قانون نویسی است که می گوید اتحادیه تشکیل دهید ولی نامی از کشورهایی که ممکن است با آنها برای اتحادیه مذاکره کنیم نمی برد و فقط می گوید کشورهای جبهه مقاومت؟! واقعاً این کشورها کدام اند؟ اسم ندارند؟! روی هوا که نمی شود قانون نوشت!

۷- وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موظف است در چارچوب منافع ملی و در جهت مقابله با تحریم ها و زیر ساخت های حقوقی و سیاسی لازم جهت گسترش تعاملات اقتصادی با کشورهای مختلف خصوصا کشورهای چین، روسیه، سوریه ، عراق و ونزوئلا را فراهم نماید.

* عالی است! وزارت خارجه موظف شده زمینه ساز گسترش تعاملات اقتصادی با کشورهای مختلف شود. اما وقتی تحریم های ناشی از خروج آمریکا از برجام باقی است چگونه می توان تجارت بین المللی را گسترش داد؟ مگر مجلسی ها نمی دانند که شرکت ها و بانک های معتبر دنیا با ایران کار نمی کنند چون می دانند به محض هر تعاملی با ایران از سوی آمریکا مجازات می شوند؟

از یک طرف با برجام که زمینه ساز تجارت بین المللی ایران است مخالفت می کنید، از طرف دیگر می گویید وزارت خارجه زمینه تجارت را فراهم کند؟ نمی شود که پای کسی را بست و بعد به او دستور دویدن داد!

حتی به فرض اتمام تحریم ها، مگر می شود بدون FATF تراکنش بانکی داشت؟ آیا تصویب FATF دست وزارت خارجه است؟ راستی از تجارت با ونزوئلا، چه چیزی عاید ایران می شود؟ مگر زمان احمدی نژاد که سطح روابط دو کشور به عالی ترین حد رسید، چه سودی نصیب ملت ایران شد؟ چرا عده ای هنوز در حال و هوای ونزوئلا مانده اند؟!

۸ - بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی با همکاری وزارت امور خارجه موظف به پیگیری تعریف پول بین المللی با پشتوانه غیر اعتباری و ایجاد یک ناحیه پولی تحت سازمانی از کشورهای مختلف، با دعوت از کشورهای محور مقاومت می باشد. واحد پول مذکور براساس قیمت جهانی یک کالا یا متوسط چند کالا با ثبات ارزش نسبی در کوتاه مدت و بلند مدت مورد توافق کشورای عضو خواهد بود و پشتوانه آن شامل هر گونه کالا و خدمات دارای ارزش مالی است که به سرعت قابلیت نقد یا تبدیل شدن داشته باشد. سازوکار نظارت این سازمان پولی جهت تضمین « تساوری ارزش اسمی پول تولید شده با ارزش اموال پشتیبان»، و تضمین «امکان دریافت پشتیبان در ازای ارائه پول و امکانات تبدیل پشتیبان در بازار»، طی توافق میان کشورهای عضو تعیین خواهد شد. کشورهای عضو در میزان تولید این پول، اختیار تام دارند.

* شما ارزش پول ملی خودمان را حفظ کنید، درست کردن یک پول جدید بین المللی پیشکش! واقعاً این طرح های فضایی و غیر میسر، چگونه به ذهن طراحان رسیده است؟! ضمناً کشورهای عضو از هم اکنون کمال تشکر را دارند که مجلس ما به آنها در میزان تولید این پول، اختیار تام داده است.

۹ - مادامی که دولت آمریکا نسبت به خروج از برجام رسما عذرخواهی نکرده و ترور سردار قاسم سلیمانی توسط این کشور رسما محکوم نشده است؛ هر گونه مذاکره دو یا چند جانبه با حضور آمریکا ممنوع بوده و عامل محکوم به انفصال مادام العمر از مناصب و خدمات دولتی و عمومی می گردد.

* آنچه به عنوان "پیش شرط مذاکره" (عذرخواهی و محکومیت) در این بند آمده، قاعدتاً "محصول مذاکره" است. وانگهی مگر تا کنون نمی گفتید که رابطه با امریکا جزو سیاست های اصلی نظام و در چارچوب اختیارات رهبری است؟ پس چگونه الان برایش قانون تصویب می کنید؟

وانگهی مذاکره یا عدم مذاکره در روابط بین الملل، اموری هستند که گاه باید در مقطع زمانی کوتاهی درباره شان تصمیم گرفت. گاهی نیز مذاکره باید محرمانه باشد تا کشورهای دیگر در جریان قرار نگیرند. حال طبق این طرح مشعشع اگر جایی به صلاح کشور بود که مذاکره ای صورت گیرد، باید مجلس با تصویب قانون جدیدی، این ممنوعیت را لغو کند که روندی طولانی خواهد بود!

نمایندگانی که این طرح را نوشته اند، یا از مناسبات بین المللی چیزی نمی دانند، یا اتفاقاً خیلی می دانند و قصدشان قفل کردن روندها در آینده است.

۱۰ - بازگشت جمهوری اسلامی به هر «گام» از تعهدات برجامی کاهش یافته مطابق بیانیه ۱۸-۲-۹۸ شورای عالی امنیت ملی و توقف اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، نیازمند تصویب مستقل از طرف مجلس در فرآیند متوازن با طرف های مقابل، در بازگشت به گام به گام به تعهدات می باشد.

* این هم گامی برای جلوگیری از احیاء برجام است. گام های ایران که در راستای کاهش تعهدات برجامی بوده، در برابر عهد شکنی های طرف های مقابل بوده است. ایران و ۱+۵ ، توافقی به نام برجام داشته اند و اگر طرف های مقابل برگردند، قاعدتاً ایران هم باید بازگردد. تصور کنید برای هر گامی مصوبه مجلس نیاز باشد و فرایند تصویب و تایید توسط شورای نگهبان و احیاناً مجمع تشخیص طی شود! در چنان صورتی، چند سال زمان برای احیای برجام و رفع تحریم های ایران لازم است؟ و اساساً چنین پروسه ای میسر است؟!

ضمن آن که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کرده اند که اگر آمریکا به تعهدات اش برگردد شود، ما نیز غنی سازی ۲۰ درصدی را متوقف می کنیم (بدون نیاز به مصوبه مجلس).

۱۱ - دولت مکلفند به ایجاد ترتیبات ذیل جهت نابودی رژیم غاصب صهیونیستی تا سال ۱۴۲۰ می باشد... .

* نابودی رژیم ظالم و اشغالگر اسرائیل، یک پیش بینی است که توسط رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است. این اما وظیفه مجلس نیست که در دنیای امروز، برای نابودی یک کشور که به هر ترتیب عضو رسمی سازمان ملل متحد است، قانون بنویسد (هر چند ما آن را نامشروع می دانیم). همین قانون در صورت نهایی شدن، مستمسکی خواهد بود تا صهیونیست ها، مظلوم نمایی کنند و بگویند ایران تنها کشوری است که برای نابودی کشوری دیگر، مصوبه رسمی دارد! چرا بهانه ای چنین چرب و شیرین به دست تل آویو می دهید؟

۱۲ - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری نهادهای دولتی و فرهنگی مرتبط، با رعایت سلسله مراتب موظف است فناوری های فرهنگی همچون «راهیان نور» و مشاهده مستقیم آثار، نماد سازی ها و موزه های نوین را جهت زنده نگه داشتن یاد فداکاری های دو ملت عراق و سوریه، معرفی قهرمانان این ملت ها، افشای جنایات صدام و داعش و آمریکا و بررسی مدارک حضور آمریکا در فساد، به آن کشورها صادر کند. اولین برنامه ها از سال ۱۴۰۰ شروع شده و در طی ۱۰سال به ۳ میلیون مخاطب در سال برسد.

* چرا باید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور ما، ملزم شود که قهرمانان عراق و سوریه را معرفی کند و یادشان را زنده نگه دارد؟ معرفی و تجلیل از قهرمانان خودمان تمام شد و ماند قهرمانان دیگران؟!

۱۳ - وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم و تحقیقات موظفند حداقل ۲۰% از کل ظرفیت دانشگاهی برای اتباع خارجی را به طرح متمرکز نخبه گزینی از میان مردم هر کشور اختصاص دهند و پایان نامه های مرتبط به مسائل کشور متبوع، دانشجو و حل آنها را تحت حمایت قرار دهند.

* عجالتاً قدر نخبه های داخلی مان را بدانید و فضا را به سمت فرار مغزهای داخلی نبرید، جذب نخبگان خارجی پیشکش! همچنین هرگاه توانستید از پایان نامه های داخلی، راهکارهای برای حل مشکلات داخلی تمهید کنید، به پایان نامه های دانشجویان خارجی هم بپردازید.

البته نقدهای دیگری نیز بر این طرح وارد است که بدان نمی پردازم و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهم کمی از اوج رویاها پایین بیایند و با مردم و خواسته های واقعی آنها هم‌قدم شوند. این که مردم در فضایی باشند و مسوولان در فضایی دیگر سیر کنند، نابودی تدریجی خودمان را رقم می زند نه محو دشمنان مان را.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
1
13
باسلام .البته این قوانین و لوایح از طرف نمایندگان فعلی مجلس هیج جای تعجبی نداره .اگر به ترکیب مجلس و نفرات آن خوب دقت کنید اصلا از این کارهای عجیب الخلقه آنها تعجب نخواهید کرد و تازه تا الان شانس آوردیم که قانون تصویب نکردن که تا 10 سال آینده ما باید یک بمب اتم بزنیم توی آمریکا یا اسرائیل .وای به روزی که دولت هم از اینا بشوند
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
1
12
از نمایندگانی که با آرای کمتر از 50 هزار به مجلس راه یافتن بیشتر از این هم انتظار نمیره
ناشناس
|
France
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
5
مجلس سیاسی
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
8
خدایا به داد مردم ایران برس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
5
چهره ای که ما از اسلام به دنیا نشان میدهیم با چهره رحمانی و دعوت الی الله چه سنخیتی دارد ؟
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
1
جانا سخن از زبان ما می گویی ولی حیف کو گوش شنوا تمام دنیا مهم هستند بجز ایران و ایرانی متاسفانه
مهدی افضلی
|
United States of America
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
2
دیدگاه مجلس دیدگاه چهاردرصدیها است ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین