کد خبر: ۶۹۰۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰

ویلیام بار و وکیل کاخ‌سفید ترامپ را از عفو کردن خودش برحذر داشتند

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود گزارش کرده ویلیام بار، دادستان کل کابینه ترامپ که دو هفته پیش در پی اختلاف نظر بر سر نتایج انتخابات با ترامپ، از مقام خود استعفاء داد و همچنین رئیس کمیته حقوقی کاخ‌سفید به رئیس جمهوری توصیه کرده‌اند که به عفو خود و اعضای خانواده‌اش فکر نکند.
ویلیام بار و وکیل کاخ‌سفید ترامپ را از عفو کردن خودش برحذر داشتند
آفتاب‌‌نیوز :

در دو هفته گذشته گزارش‌های متعددی منتشر شده که از توجه کردن دونالد ترامپ به گزینه عفو اعضای خانواده خود - جارد کوشنر، ایوانکا ترامپ و دونالد ترامپ جونیور- و همچنین عفو احتمالی خودش حکایت داشته است.

اکنون شبکه سی‌ان‌ان می‌گوید ویلیام بار، دادستان کل مستعفی و پت سیفلونه، وکیل کاخ‌سفید به ترامپ توصیه کرده‌اند که به عفو خود فکر نکند. سی‌ان‌ان می‌گوید ویلیام بار حتی به نوشته کارشناسی مربوط به سال ۱۹۷۴ استناد کرده که طی آن وزارت دادگستری عفو کردن رئیس جمهوری از سوی خودش را فاقد وجاهت قانونی دانسته است.

به گزارش بی.بی.سی این موضوع که تاکنون در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است، باعث بحث‌های حقوقی فراوانی شده است و در حالی که برخی فرمان عفو را از اختیارات رئیس جمهوری می‌دانند، برخی استفاده از آن برای عفو خود رئیس جمهوری را غیرقانونی دانسته‌اند. ضمن این که عفو ریاست‌جمهوری تنها شامل محکومیت‌های فدرال می‌شود.

با این حال، با افزایش فشارها برای کناره‌گیری یا استعفای ترامپ در پی یورش هواداران او به ساختمان کنگره، اکنون بسیاری از رسانه‌های آمریکایی از احتمال تمایل ترامپ برای استفاده از اختیار قانونی عفو گمانه زنی کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین