کد خبر: ۶۹۰۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

درگذشت آیت الله مصباح، سازوکار انتخاباتی جبهه پایداری را تغییر می دهد؟

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: روال کار سیاسی جبهه با اساسنامه ای که داریم پس از درگذشت آیت الله مصباح آسیبی نمی بیند.
درگذشت آیت الله مصباح، سازوکار انتخاباتی جبهه پایداری را تغییر می دهد؟
آفتاب‌‌نیوز :

برهمین اساس، قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، در رابطه با تاثیر درگذشت مرحوم آیت الله مصباح یزدی بر جبهه پایداری و اجماع سازی این جبهه برای کاندیدای انتخابات گفت: طبق اساسنامه به این صورت است که وقتی فقیهی از دنیا برود، فقیه دیگری طبق نظر دو فقیه دیگر انتخاب می شود و جمع فقهای سه گانه تکمیل می شود.

 او با بیان اینکه پس از درگذشت آیت الله مصباح یزدی هم سازوکار انتخاباتی به شکل سابق است، اضافه کرد: روال کار جبهه پایداری به این صورت است که بین افراد مختلفی که احتمال ورود داشتند و یا شرایط داشتند بحث و بررسی می کردند و آنهایی که از نظر جبهه پایداری اصلح تشخیص داده می شدند و شرایط ریاست جمهوری را داشتند بررسی بیشتری می شدند و در نهایت کسی که رای اکثریت را داشت به فقها معرفی می شد و وقتی فقها مصوب می کردند آن فرد نامزد جبهه پایداری بود.

او تاکید کرد: علامه مصباح یزدی شخصیت خاصی بود فردی چون ایشان با آن ابعاد مختلف را در این زمان نداریم مگر خدای متعال در آینده لطف کند. روال کار سیاسی جبهه با اساسنامه ای که داریم پس از درگذشت آیت الله مصباح آسیبی نمی بیند.

روانبخش تصریح کرد: از روایات ما هم اینطور استنباط می شود که هیچ کسی نمی تواند جای هیچ عالمی را پر کند چون هر عالمی جای خودش را دارد. هر عالمی هم می آید جای خودش را دارد این جای خالی پر شدنی نیست اما جبهه پایداری پایگاهی مردمی دارد و در سرتاسر کشور در میان طبقات مختلف مردم متدین و انقلابی و جوانان جای خود را دارد. آیت الله مصباح تمام نخواهد شد و فکر و کتب ایشان و شاگردان و آقازاده های ایشان، در ادامه راه ایشان خواهند بود و در انتخابات هم به همین روش پیش خواهیم رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین