کد خبر: ۶۹۰۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

سرلشکر صفوی: دولت جدید آمریکا هم نمی تواند مانع سقوط هیمنه آمریکا شود

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ترامپ و رژیم کاپیتالیسم آمریکا نمی فهمد که شهادت یعنی چه؟ اینها فقط به دلارهای نفتی و سلاح ها چسبیده‌اند و اصلاً نمی فهمند، قدرت آنها از درون آمریکا دچار فروپاشی می شود و از بیرون دوران فروپاشی آمریکا و هیمنه پوشالی آنها شروع شده است.
سرلشکر صفوی: دولت جدید آمریکا هم نمی تواند مانع سقوط هیمنه آمریکا شود
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سرلشکر پاسدار صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم پاسداشت اولین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی که با حضور اعضاء هیات علمی، مسئولان و مدیران سازمان سمت در این سازمان برگزار شد، با عنوان الگوی مدیریتی و عمق بخشی انقلاب اسلامی در مکتب شهید سلیمانی سخنرانی کرد و با اشاره به سابقه 40 ساله آشنایی با شهید سلیمانی گفت: حدود ۴۰ سال با شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی از نزدیک آشنا بودم و رفت و آمد داشتیم و در کنار هم سال ها جنگیدیم، اگر بخواهم مکتب شهید سلیمانی را خلاصه کنم می گویم مکتب شهید سلیمانی مکتب اسلام ناب و مکتب انقلاب اسلامی یعنی مکتب امام و مکتب مقام معظم رهبری است.

وی افزود: محصول مکتب در چهار موضوع یعنی شکل گیری شخصیت فرد دوم اندیشه و تفکر فرد سوم اخلاق و رفتار فرد و چهارم عملکرد فرد نمایان میشود.

سرلشکر صفوی با اشاره به عملکرد راهبردی شهید سلیمانی گفت: یکی از عوامل موثر در شکست استراتژی سیاسی نظامی آمریکا و هم پیمانان آن در اشغال دو کشور مظلوم مسلمان افغانستان و عراق که با هدف شکل گیری قدرت هژمون آمریکا در مقیاس جهانی صورت گرفته بود ، عملکرد حاج قاسم سلیمانی تحت تدابیر مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی ما بود البته مبارزات قهرمانانه ملت مظلوم افغانستان و ملت شجاع عراق و نخبگان و روحانیون معظمی که در این دو کشور عزیز بودند تاثیرگذار بوده است ولی حاج قاسم در صحنه میدانی حضور داشت و آمریکایی ها یک شکست راهبردی از مکتب شهید سلیمانی خوردند.

وی افزود: آمریکایی ها آنقدر احمق بودند که دو قدرت اصلی و رقیب استراتژیک خود را یعنی چین در حوزه اقتصادی و روسیه در بعد نظامی را نادیده گرفتند و غفلت کردند. قدرت اقتصادی چین و قدرت نظامی روسیه افزایش یافت در حالی که اینها در عراق و افغانستان به اهداف خود دست نیافتند و برنده این اشتباه استراتژیک شان هم ایران بود چرا که دشمنان جمهوری اسلامی ایران در عراق و افغانستان به دست آمریکایی‌ها نابود شدند.

سرلشکر صفوی با اشاره به روند رو به رشد تنفر جهانی از آمریکا و سیاست های منطقه ای آنها گفت: آمریکا بیش از ۳۰ هزار کشته و زخمی در این کشورها داد و نتوانست آنچه را که می خواستند به دست آورد آیا در عراق و افغانستان امنیت ایجاد شد ؟تنفر جهانی از آمریکایی ها در عراق و افغانستان به وجود آمد. آیا آمریکایی‌ها توانستند قدرت هژمون خود را به دست آورند ؟

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به روند شکل گیری دوران افول قدرت آمریکا در دو بعد داخلی و خارجی افزود:
دوران افول و اضمحلال آمریکایی ها شروع شده است و بخشی از آن مربوط به شکل گیری انقلاب اسلامی بوده است ولی این دو جنگ ، قدرت آمریکایی ها را افول و نزول داد.

وی اضافه کرد: افول قدرت آمریکایی ها نتیجه عملکرد حاج قاسم سلیمانی است، همانطور که نیروهای ارتش سرخ شوروی سابق که افغانستان را اشغال کردند و سپس مجبور به فرار از افغانستان شدن آمریکایی ها هم بدتر از آنها مجبور به فرار از افغانستان خواهند شد و همانطور که عراق به دست انگلیسی ها افتاد و مردم عراق و روحانیون آن با انگلیسی ها جنگ را شروع کردندو انگلیسی ها مجبور به شکست و فرار از عراق شدند، آمریکایی‌ها هم نیز مجبور به شکست و خروج از عراق قدرتمند خواهند شد.


سرلشکر صفوی با اشاره به تلاش آمریکایی - صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی در شکل دهی داعش و برنده کارزار مقابله با داعش گفت: در نتیجه اشتباه استراتژیک آمریکا و شکست داعش، ایران قدرت اول منطقه غرب آسیا شد و قدرت ایران از ایران به عراق سوریه لبنان و مدیترانه رسید.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران آنها را یک شکست راهبردی برای آمریکا و و رئیس جمهور خبیث و جنایتکار و تروریست آمریکایی ها دانست و گفت: ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و چندین نفر از یاران آنها به صورت نامردی و جنایتکارانه بود ،هیچ کدام از روسای جمهوری سابق آمریکا به نادانی، حماقت و فاسد بودن و جنایتکاری شخص ترامپ نبودند.

وی افزود: آمریکایی ها از جوشش قدرت خون شهید سلیمانی در امت‌های اسلامی خبر نداشتند و ترامپ فهمید چه اشتباهی کرده است و این میلیون‌ها جمعیت نه فقط در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان تنفر را علیه آمریکایی‌ها و علیه ظالمین و اشرار به پا کرد، ترامپ و رژیم کاپیتالیسم آمریکا نمی فهمد که شهادت یعنی چه؟ اینها فقط به دلارهای نفتی و سلاح ها چسبیده‌اند و اصلاً نمی فهمند، قدرت آنها از درون آمریکا دچار فروپاشی می شود و از بیرون دوران فروپاشی آمریکا و هیمنه پوشالی آنها شروع شده است و این سقوط آمریکایی ها اجتناب ناپذیر است و دولت جدید آمریکا هم نمی تواند مانع سقوط هیمنه آمریکا شود ، سقوط رژیم استکباری آمریکا قابل بازگشت نیست.

سرلشکر صفوی افزود: خون شهید سلیمانی قدرت نرم افزاری تولید کننده و وسعت بخش و عمق بخش جبهه مقاومت اسلامی است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان ضرورت الگو گیری از مدیریت شهید سلیمانی گفت: الگوی مدیریت شهید سلیمانی و مکتب سلیمانی در عمق بخشی انقلاب اسلامی می تواند در دانشکده های مدیریت دانشگاه های ایران و دانشگاه های کشورهای اسلامی تدریس شود از شما می‌خواهیم مکتب و مدیریت شهید سلیمانی را کتاب کنید .

وی افزود: الگوی مدیریتی در مکتب شهید سلیمانی می‌تواند برای مدیران داخلی کشور ما یک الگوی مدیریتی باشد ، یعنی افراد در این مکتب بایستی منافع ملی را بر منافع شخصی خود ترجیح دهند و مصالح ملت ایران ومردم را بر خود ارجحیت دهند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: الگوی مدیریتی در مکتب شهید سلیمانی می‌تواند باعث شکستن تحریم های ظالمانه شود با اطمینان می‌گویم اگر به این الگو عمل کنیم ،می توانیم تحریم‌های آمریکایی را شکست دهیم ،الگوی مدیریتی حاج‌قاسم‌سلیمانی می تواند برای جوانان و مدیران امروز و فردای ایران اسلامی و امت اسلامی یک الگوی کارگشای مدیریتی باشد.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک سازمان مطالعه و تدوین کتب علو م انسانی دانشگاهها و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح توسط روسای این دو مجموعه به امضا رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین