کد خبر: ۶۹۰۵۰۹
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

«شاهین» به بازار نرسیده حاشیه‌ساز شد / تجمع حواله‌داران شاهین: سایپا فریب‌مان داد!

حواله‌داران خودرو شاهین که چند روزیست به تجمع مقابل برخی نهادها متوسل شده‌اند، می‌گویند: قرار بود موتور برلیانس بر خودرو شاهین سوار شود، این در حالی است که به دلیل شرایط تحریمی خودروسازان نتوانستند موتور این خودرو را تهیه کنند. به همین دلیل از موتور پیشرفته پراید و تیبا برای این خودرو استفاده کرده‌اند.
«شاهین» به بازار نرسیده حاشیه‌ساز شد / تجمع حواله‌داران شاهین: سایپا فریب‌مان داد!
آفتاب‌‌نیوز :

اخیرا حواله‌داران خودرو شاهین در محل ساختمان سازمان بازرسی کل کشور تجمع کردند. اعتراض اکثر آنها این بود که شرکت خودروسازی به وعده‌هایش عمل نکرده است.طبق آنچه حواله‌داران می‌گویند قرار بوده قیمت شاهین برای ثبت‌نام‌کنندگان ۱۶۰ میلیون تومان تمام شود؛ این در حالی است که در قرارداد آنها قیمت قطعی شاهین قید نشده است. دومین موضوع این است که خودروسازان وعده دادند موتور برلیانس بر خودرو شاهین سوار شود اما موتور تیبا و پراید بر این خودرو نصب شده است!

هر چند که چندی پیش شورای رقابت تکلیف حواله‌داران را روشن و اعلام کرد:« قیمت شاهین برای خریداران ۲۶۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.» اما همچنان متقاضیان خودرو شاهین معتقدند قیمت شاهین کمتر از نرخ اعلام شده، می‌ارزد. حالا همین مساله باعث شوک و نگرانی بین حواله‌داران شده است.

«شاهین» به بازار نرسیده حاشیه‌ساز شد / تجمع حواله‌داران شاهین: سایپا فریب‌مان داد!

حال درخواست حواله‌داران چیست و چرا نسبت به قیمت اعلام شده معترض هستند؟

مهران یکی از کسانی است که خرداد ماه امسال نسبت به ثبت‌نام خودرو شاهین اقدام کرده است. او نسبت به قیمت شاهین معترض است.

تجمع‌کنندگان به قیمت اعلام شده شورای رقابت اعتراض دارند.

کسانی که شاهین ثبت‌نام کردند، قشر ضعیف بودند

به گفته مهران، کسانی که این خودرو را ثبت‌نام کردند قشر ضعیف هستند. در مرحله نخست، ثبت‌نام کنندگان ۸۰ میلیون تومان پرداخت کردند؛ این در حالی است که این خودرو به لحاظ فنی ضعف‌های متعددی دارد.

او معتقد است: شاهین به لحاظ فنی و ابعادی با دنا، پژو و سمند برابری می‌کند سوال ما این است چرا قیمت شاهین باید بالاتر از این مدل خودروها باشد؟

مهران می‌گوید: نمی‌دانیم خودروسازان بر چه مبنایی این قیمت‌ها را برای شاهین لحاظ می‌کنند، چنانچه قرار باشد قیمت شاهین ۲۶۷ میلیون تومان برای حواله‌داران تمام شود ما مجبور می‌شویم تکمیل وجه نکنیم، چرا که به جای خرید خودرو ایرانی یک مزدا ۳ کارکرده می‎‌خریم که کیفیتش از خودرو ایرانی بیشتر است.

رضا یکی دیگر از حواله‌داران شاهین است. او علاوه بر قیمت به تاخیر تحویل خودرو شاهین معترض است.

هنوز حواله‌های تحویل خودرو ارسال نشده است!

به گفته رضا، مدیرعامل گروه خودروسازی اعلام کرده است که متقاضیان نصف قیمت شاهین را خرداد ماه پرداخت کرده‌اند. یعنی ۸۰ میلیون تومان از قیمت شاهین به عنوان پیش‌ پرداخت واریز شده است. چون شاهین هنوز به تولید انبوه نرسیده بود قیمت آن را با قیمت دنا پلاس معادل‌سازی کرده بودند. یعنی قیمت تمام شده شاهین ۱۶۰ میلیون تومان بود و این در حالی است که قیمت آن با نظر شورای رقابت ۲۶۷ میلیون تومان اعلام شد.

او می‌گوید: پیش فروش خودرو شاهین زیر یک سال بود. حواله برای دی ماه بود اما هنوز حواله‌مان صادر نشده است. متقاضیان این خودرو یکی طلا فروخته است. دیگری خودرو قدیمی‌اش را فروخته و این در حالی است که شورای رقابت قیمت خودرو را براساس نرخ تورم محاسبه می‌کند.

قرار بود موتور برلیانس بر خودرو شاهین نصب شود و این در حالی است که به دلیل شرایط تحریمی خودروسازان نتوانستند موتور این خودرو را تهیه کنند.

چرا سود پول ما محاسبه نمی‌شود؟

«شاهین» به بازار نرسیده حاشیه‌ساز شد / تجمع حواله‌داران شاهین: سایپا فریب‌مان داد!

رضا در بخش دیگر صحبت‌هایش اظهار می‌کند که چطور قیمت خودرو هر سه ماه یک بار بازنگری و براساس نرخ تورم محاسبه می‌شود اما چرا پیش پرداخت ما که معادل ۸۰ میلیون تومان است، براساس روز محاسبه نمی‌‎شود؟

این حواله‌دار با اشاره به وضعیت فنی خودرو شاهین بیان می‌کند: قرار بود موتور برلیانس بر خودرو شاهین نصب شود این در حالی است که به دلیل شرایط تحریمی خودروسازان نتوانستند موتور این خودرو را تهیه کنند. به همین دلیل موتور پیشرفته پراید و تیبا را روی این خودرو پیاده‌سازی کردند.

او معتقد است: این موتور کشش این حجم خودرو شاهین را ندارد. خودروسازان چون نتوانستند موتور مناسبی برای این خودرو تهیه کنند یک توربو شارژر به آن اضافه کردند تا موتور را تقویت کنند. از این‌رو قیمت خودرو را براساس بی‌تعهدی‌شان افزایش دادند.

معترضان قیمت واقعی شاهین را بیشتر از ۱۶۰ میلیون تومان نمی‌دانند.

شاهین ۱۶۰ میلیون تومان بیشتر نمی‌ارزد

این حواله‌دار می‌گوید: می‌توان ادعا کرد که این خودرو به لجاظ فنی دارای ایراد و قدرت موتور آن ضعیف است. قرار بود شاهین هفت درصد بالاتر از قیمت دنا پلاس باشد. قیمت دنا پلاس ۱۶۶ میلیون تومان است که با احتساب هفت درصد قیمت آن ۱۸۰ میلیون تومان تمام می‌شود و نه ۲۶۷ میلیون تومان!

رضا اظهار می‌کند: قیمت واقعی شاهین ۱۶۰ میلیون تومان بیشتر نمی‌ارزد. متاسفانه خودروسازان توربو بودن این خودرو را مزیت می‌دانند. در حالی که این خودرو بنزین سوپر مصرف می‌کند و روغن بیشتری هم می‌برد!

تعیین کننده قیمت هیچ یک محصولات نیستیم

پیش از این مجید باقری، قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش اعلام کرده بود: «نخستین سری از دعوتنامه‌های خودرو شاهین، با قیمت و ضوابط ابلاغی شورای رقابت صادر شد. گروه خودروسازی سایپا از ابتدای ثبت‌نام خودرو شاهین نیز در بخشنامه رسمی فروش به دلیل عدم تعیین قیمت نهایی از سوی مراجع ذی ربط، مبلغی را به‌ عنوان علی‌الحساب اعلام کرده که لزوما این مبلغ ۵۰ درصد قیمت نهایی خودرو نبوده و همانطور که بارها اعلام شده، گروه سایپا تعیین کننده قیمت هیچ یک از محصولات خود نیست.»

این اعتراض به خودرو جدید سایپا درحالیست که در هفته اخیر دیگر خودروساز کشور یعنی ایران‌خودرو، ثبت نام خودرو جدید خود (تارا) را آغاز کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
2
11
سلام این قیمتی که گزاشته اند برای خودرویی با موتور پراید خدایی خیلی زیاده قرار بود قیمت شاهین با موتور برلیانس۱۶۰میلیون تومان باشد ماخریداران مجبوریم انصراف بدیم چون که نمیتوانیم تکمیل وجه کنیم اگر قرار باشه شاهین با موتور پراید بااین قیمت سوار بشیم همون پراید سوار میشیم بهتره
بیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
1
2
سلام انشاالله خدا خیر و خوشی بهشون نده ک خودروها رو با قیمت های غیر واقعی میفروشن ما هم مجبور ب انصراف هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
1
4
مقصر خود مردم هست چرا که زمان ثبت نام چه در بورس وچه در خودرو حمله ور میشن وبشکن میزنن فکر این روزها را باید بکنند به نظر من هیچ ارگانی نباید جواب گو باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
1
2
سایپا ... لطفا رسیدگگی کنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
3
ماشین ۸ سوپاپ ۲۷۰ ملیون!!!! اونم قیمت کارخانه
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
3
خودرو شاهین با موتور پراید میشه مثل آردی بدنه پژو باموتورپیکان
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
2
باشه،مگه نمیگید اون موقع مبلغ تعین نشده بود،یه چیزی بگید معقول باشه قرار نیست که بگید اون موقع معلوم نبود بعد بگی یه قیمتی که نمیشه!!اشکالی نداره،مبلغی که اون نوقع ریختن به حسابتون با دلار اون موقع و سوختش پس بدید!!نخواستیم مصرف کننده هم میگه نمیدونستیم شما این قیمتو میدیر و نمیدونستیم قیمت معلوم نبود!!این به اون در!!اگه انصاف و عدل حرف میزنید!!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
3
ادمین محترم خبرگذاری آفتاب
یه خواهش میتوان از شما و آقایون روزنامه نگار دیگر کرد!
چرا در یک نشست و یا در یک ویدئو کلیپ خبری درباره وجه افتراق خودروی تحویلی با آنچه که در کاتالوگ این خودرو منتشر شده است انجام نمیدهید!
اینگونه شفاف سازی هم به نفع خود سایپا خودرو است و هم به نفع مشتریان.
با توجه به تولیدات فعلی که به دست مشتریان اینگونه خودرو با این آپشن ها میرسد گزارشی را تهیه کنید و ابهامات درباره خودروی تحویلی به مشتریان را روشن کنید.
پیش از این از تمامی خبرهای خوبتان ممنونم
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
1
خخخ.خود کرده را تدبیر نیست.از زمان ثبت نام اعلام کردن خیلی از خبر رسانی ها که قرار است موتور پراید بر روی خودرو باشد و هم چنین شرایط خرید کاملا مشخص بود.در ضمن قشر ضعیف شاهین نمی خره چون اصلا پولشو نداره.مثلا خود من.قیمت ۱۸۰ تومن هم که باشه ندارم که بخرم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
1
3
آقای رئیسی حمایت لطفا به این مسئله رسیدگی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
شنیدن جناب رئیسی خیلی مقتدر در امر قضاوت خودشو نشون داده امیدوارم تو این یکموردهم کم نذاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
1
2
حقتونه دلالها
سعید عبدالملکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
2
سلام عرض ادب خدمت همه ی حواله داران شاهین بابا به پیر به پیغمبر این انصاف نیس قرار بود شاهین به قیمت ۱۶۰ بدن ما قرار بود موتور برلیانس بذارن ن تیپا قرار بود نصف پولشو بگیرن نصفش موعود تحویل این قرارای سایپا بود آیا؟
هادی یاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
1
سلام وقت بخیر تمننا میکنم رسیدگی کنید من ندارم این همه پول به شاهین بریزم پیش پرداختشو از فروش طلاهای زن وبچم ریختم به ما نگفتن بودن این همه افزایش قیمت با هزار آرزو برا ماشین ثبت نام شدیم انصاف نیست این همه ضرر کنیم اونم این ماشین با این قیمت کی به داد ما میرسه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
2
سلام میذاشتید شاهین میومد تو بازار امتحانش پس میداد بعد قیمتش ببرید بالا همین که اسم موتور پراید روش کلی افت داره، لطفا سایپا رسیدگی کنه کی پیش بینی میکرد تو ۶ ماه قیمتش از کارخانه تقریبا دو برابر بشه ما دلال نیستم گفتیم خدایا یه جایی شانس آوردیم تو قرعه کشی اسممون دراومد
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
2
اصل کلاه برداری چه به لحاظ قیمت چه کیفیت میخواهند کاری کنند که بعداز چندماه بگی تورو خدا فقط پول ما رو بده، شما اگه روز اول نمی‌توانستید به وعده خود عمل کنید چرا از مردم پول گرفتید؟؟؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
4
منم انصراف میدم از شاهین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
2
خدا خیرشون نده با هزار امید پولشو جور کردیم انصراف میدم ماشین نخواستیم
ناشناس
|
Japan
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
کسانی که اتومبیل شاهین با موتور پراید را بنجل و کسر شان میدانند یک سرچ کنند و در باره پراید مطالعه کنند تا بدانند که موتور پراید حاصل تحقیق و تولید سه قول اتومبیل سازی ژاپن و کره و آمریکاست،البته تکنولوژی آن جدید نیست که اگر به روز بود قیمتش هم مانند اتومبیل های خارجی کمتر از 500میلیون نبود،و حالا آن پراید با اطاق و تجهیزات جدید و موتور تقویت شده با اسم جدید شاهین که یادآور اریاشاهین های پرقدرت و مرغوب قبل از انقلاب است به بازار عرضه شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
1
واقعا متاسفم ماشینی که ۱۶۰تومن هم نمی ارزه رو دارن ۲۷۰قیمت گذاری میکنن ،؛ به چه حقی آخه
اصلا ۸۰تومن های مارو با احتساب تورم برگردونین
لطفا رسیدگی کنین وگرنه مجبور به شکایت از سایپا میشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
1
گنجشک رنگ کردن جای قناری به ملت غالب کردن، بهمین سادگی
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
1
با سلام.. واقعا که خیلی با حالن.. اگر وضعیت اینجوری بخواهد باشد من که انصراف میدم و شرکت هم باید پول ما را با سود متعلقه بر گردونه و این ماشینش رو هم خودش برداره و حالشو ببره..
همون پراید خودمون را سوار میشیم بهتره و آبرومندتره..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
1
سلام
لطفا پیگیری شود وگرنه همه مجبور به انصراف خواهیم بود. با این اوضاع اقتصادی، تحمل ضرر به این بزرگی واقعا سخت هست و این مبلغ ثبت نام کل زندگی خیلیا بوده و امیدی داشتن. خواهشنا پیگیری شود
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
0
0
واقعا تنها چیزی که مهم نیست تو این مملکت مردم ،این کار مثل دزدی تو روز روشن ،شرم اوره شرم آور.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
0
0
با این موتور این یعنی همون کوئیک و ساینا هست
A
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
0
باسلام
قیمت ۱۶۰ بود نه ۲۷۰ پس انصراف میدم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
0
من هم انصراف میدم جلوضررو هروقت بگیری استفادست
خلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
1
من انصراف دادم گور بابای شاهین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
1
همه انصراف میدهند من هم انصراف میدم حق مانیست که طلای زن بچه رافروخته ایم به این مصیبت گرفتار شیم شماهم انصراف دهید باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
1
اونازرنگ نیستن ماخودمون مقصریم کی راست شنیدیم تااین باردوم باشه .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین