کد خبر: ۶۹۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۶ - ۰۳:۲۵
سعود الفیصل در کنفرانس خبری مشترک با همتای کانادایی خود خواستار شد

ایران و آمریکا خویشتندار باشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سه روز پس از مواجهه قایق های تندرو ایرانی و ناوهای جنگی آمریکا در آبهای تنگه هرمز، وزیر امور خارجه عربستان سعودی از تهران و واشنگتن خواست با حفظ خویشتداری مانع از آن شوند که چنین اتفاقاتی به یک بحران بزرگ دیگر در خاورمیانه منجر شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس شاهزاده سعود الفیصل بعداز ظهر چهارشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با ماکسیم بارنیه همتای کانادایی خود در ریاض با اشاره به فیلم جعلی انتشار یافته از سوی پنتاگون درباره حادثه روز دوشنبه در خلیج فارس به خبرنگاران گفت: «خطر تشدید ابعاد این حادثه هنوز همه ما را تهدید می کند».
پرنس فیصل افزود: «حفظ خویشتنداری برای همه کشورهای منطقه الزامی است».

وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه با انتشار یک فیلم جعلی مدعی شد که قایق های ایرانی پیام هایی تهدیدآمیز برای کشتی های آمریکایی ارسال کرده بودند، در حالی که مطابق تصاویر پخش شده از شبکه تلویزیونی PRESS TV مکالمات ملوانان ایرانی و آمریکایی کاملا عادی بوده است.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی با اشاره به اینکه کشورش آماده به بحث گذاشتن موضوع با تهران و واشنگتن است خاطرنشان ساخت: «چنین حوادثی می تواند اثراتی بسیار خطرناک بر جریان قیمت نفت و اقتصاد جهان داشته باشد».

سعود الفیصل افزود: «ما روابط خوبی با ایران داریم و اگر احساس کنیم موضوع خطرناکی در منطقه وجود دارد با آنها صحبت خواهیم کرد». وی همچنین یاد آور شد که عربستان آماده شنیدن نظرات رئیس جمهور آمریکا در این زمینه است.

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا که هم اینک در خاورمیانه به سر می برد روز چهارشنبه در تل آویو در سخنانی تهدید آمیز و تکراری نسبت به عواقب چنین حوادثی هشدار داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین