کد خبر: ۶۹۰۷۳۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
مرحله نخست رزمایش موشکی و پهپادی سپاه برگزار شد

هشدار سپاه به آمریکا و اسرائیل با نسل جدید موشک‌های بالستیک

مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ با اجرای عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد.
هشدار سپاه به آمریکا و اسرائیل با نسل جدید موشک‌های بالستیک
آفتاب‌‌نیوز :

مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم(ص) 15 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) با شلیک انبوه موشک‌های بالستیک زمین به زمین و اجرای عملیات توسط پهپادهای تهاجمی بمب افکن در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد.

در این مرحله از رزمایش که با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نیروهای مسلح برگزار شد؛ با بهره‌گیری از نسل جدید موشک های بالستیک زمین به زمین و پهپادها، تهاجم ترکیبی به پایگاه دشمن فرضی و انهدام تمامی اهداف تعیین شده انجام پذیرفت.

بنابراین گزارش، در مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم(ص) 15 سپاه، پس از حمله پهپادهای تهاجمی بمب افکن نیروی هوافضای سپاه از همه جهت ها به سپر موشکی دشمن فرضی و انهدام کامل هدف ها، انبوه موشک های بالستیک نسل جدید سپاه در کلاسهای ذوالفقار، زلزال و دزفول هم به سمت اهداف تعیین شده شلیک و اینگونه ضربات مهلکی بر پایگاه فرضی دشمن وارد کرد.

تولد قدرت جدید سپاه با استفاده از هوش مصنوعی در هدف‌یابی و هدف‌زنی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه از مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ به عنوان عملیات شبیه سازی تهاجم به نقاط قوت و ارکان دفاعی دشمن نام برد و گفت: با ترکیب قابلیت های جدید موشکی و عملیات پهپادی و استفاده از فناوری هوش مصنوعی، امروز قدرت جدیدی در سپاه متولد شد.

به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه برگزاری مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ که صبح امروز در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد، از مرحله نخست این رزمایش به عنوان عملیات شبیه سازی تهاجم به نقاط قوت و ارکان دفاعی دشمن نام برد و اظهار کرد: در مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ عملیاتی ترکیبی با بهره گیری از پهپادها و موشک ها انجام شد.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش ابتدا با سامانه‌های پهپادی به بخش دفاعی و پدافندی پایگاه دشمن فرضی حمله شد و لحظاتی بعد موشک‌های شلیک شده بخش‌ها و سرمایه‌های اصلی دشمن را منهدم کردند.

سردار حاجی زاده تاکتیک‌های به کارگیری شده در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ را برایند و محصول تجربیات عملیات‌ها و رزمایش‌های سال های گذشته توصیف و تصریح کرد: با به کارگیری نسل جدید موشک ها و پهپادهای تهاجمی امروز به توانمندی جدیدی دست یافته ایم.

وی با اشاره به ویژگی ها و قابلیت های موشک های شلیک شده در مرحله نخست رزمایش گفت: موشک هایی که در این مرحله از رزمایش مورد استفاده قرار گرفت، نسل جدید موشک های بالستیک هستند که دارای سرجنگی جدا شونده با RCS و سطح مقطع راداری پایین هستند و زمان عملیاتی و آماده شدن آنها نسبت به گذشته به یک دهم کاهش یافته است. این موشک‌ها در کمتر از ۵ دقیقه از زمان استقرار، عملیاتی شده و قابلیت پرتاب خواهند داشت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تهاجم همه جهتی در کلیه سطوح ارتفاعی به پایگاه‌های دشمن فرضی و سلب امکان دفاع از پدافند دشمن، نفوذ به سپر موشکی با جداسازی سرجنگی موشک ها از بدنه و ناکام گذاشتن سامانه‌های دفاعی و نیزطراحی و به کارگیری سامانه ها توسط متخصصان جوان انقلابی کشور را از ویژگی‌های ممتاز رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ توصیف و تاکید کرد: با ترکیب این قابلیت های جدید موشکی با عملیات پهپادی و استفاده از فناوری هوش مصنوعی، امروز امکان و قدرت جدیدی در سپاه متولد شد.

سرلشکر سلامی: با اقتدار برابر دشمنان ایستاده ایم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در حاشیه برگزاری مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ که صبح امروز در منطقه کویر مرکزی ایران برگزار شد؛ با بیان اینکه امروز رزم مشترک موشکی و پهپادی در ابعاد بسیار گسترده‌ای تمرین شد، گفت: بکارگیری حجم زیادی از پهپادهای تهاجمی رزمی مجهز به فناوری‌های پیشرفته هدایت و کنترل و هوش مصنوعی در هدف یابی و هدف زنی در کنار شلیک موشکهای بالستیک و انهدام اهداف با دقت بسیار زیاد در مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ صحنه‌های باشکوهی از اقتدار و توان بازدارنده دفاعی ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

سرلشکر سلامی آزمون موفق فناوری‌های نوین در سیستم های هدایت و کنترل موشک و پهپاد و فرماندهی و کنترل بسیار دقیق صحنه عملیات مشترک راهبردی را از ویژگی های برجسته رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ توصیف و تصریح کرد: به فضل الهی امروز نیروی هوافضای سپاه به خوبی توانست با به کارگیری فناوری موشکی و پهپادی تمام هدف‌های مورد نظر در رزمایش را با دقت مورد اصابت قرار دهد.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر این که تصویر بسیار دل انگیزی از یک شکوه حماسی قدرتمند را در این رزمایش شاهد بودیم، گفت: برای نیروی هوافضای سپاه امروز روز جدید و متفاوتی بود و من این دستاورد بزرگ را به رهبر بزرگ و عظیم الشأن انقلاب اسلامی، ملت ایران و همه هواداران انقلاب اسلامی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه آنچه امروز به پرواز درآمد اراده مستحکم ملت ایران برای دفاع از ارزش‌های حیاتی خود بود؛ پیام رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ را اقتدار و اراده مصمم جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حاکمیت ملی، صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش ها برابر دشمنان اسلام و ایران توصیف کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
16
6
الان باز یه عده بزدل و کدخدا پرست میان وسط میدان و از این اقدام سپاه انتقاد میکنن
در صورتی که حفظ آمادگی دفاعی برای مقابله با دشمن آیه قران هست
واعدوا ماستطعتم من قوه و من رباط الخیل
هر چه میتونین برای مقابله با دشمن آماده کنید . ..

درود به شیرمردانی که اجازه نمیدن هیچ متجاوزی به این کشور چپ نگاه کنه
ناشناس
|
Canada
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
6
16
موشک بازی در زمان حضور بایدن و احتمال مذاکره ! شاید نشان می دهد موضع ترامپ برای آمریکا صحیح است! ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
5
4
ان شالله جنگی نباشه
ولی اگر قراره بشه هشدار دادن بیدار کردن دشمنه
بزنید دخلشون بقول معروف بیارید بوقتش
اگر جنگ حتما خواهد شد،!..؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
8
ای کاش همه آدمهای روی زمین فکر میکردند بعنوان انسان روی زمین زندگی میکنند نه بعنوان مورچگان سرباز.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
5
2
به نظرم این موشک بازی موضع ما را تو مذاکرات قوی تر هم می کنه هرچند امیدی به مذاکره نداشته باشید سگ زرد برادر شغال هستش چیزی در نمیاد اینا با مذاکره تحریم رو بر نمیدارن فقط با زور میشه مجبورشان کرد تحریم را بردارند فقط باید بریم سراغ خط قرمزهای غنی سازی و خروج ان پی تی و اینکه هرکشوری که با امریکا در تحریم همراهی میکنه باید تو خلیج فارس باج بده و پراش چیده بشه مثل کره چهار تا کشتی نفتکش و تجاریشون به دلایل منطقی توقیف بشه خودشون رو جمع می کنند خدا رو شکر جرات حمله رو که ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
دموکراتهای امریکا بوی پول به دماغشون بخوره تن به هر معامله ای میدهند اعضا این حزب برای پول همه چیز را فدا میکنند .اگه صحبت های بایدن برای مردم در ایالت های مختلف را پیگیری کرده باشید دائم حرف از این میزد که با انتخاب من پول بیشتری به کیسه تون میره .و حالا باید این پولها را از جیب کشورهای منطقه برداره اون هم با قرار دادن کشورها در برابر هم و استفاده از این فرصت و تیغ زدن آنها .میخواهند ایران را به عنوان لولو خرخره در برابر کشورهای خاورمیانه معرفی کنند .
اولیایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
1
1
موشک زدند موشک می زنیم .
دلار گران کردند ریال گران می کنیم .
فرحزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
1
0
کپی
موشک زدند موشک می زنیم .
دلار گران کردند ریال گران می کنیم
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
3
0
درود برشما که اهل عمل هستید نه سخنرانی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین