کد خبر: ۶۹۱۲۴۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
دغدغه‌های مرتبط با سیاست داخلی امریکا بایدن را به سوی بازگشت دوباره به برجام سوق می‌دهد

شکاف جدی در حزب دموکرات آمریکا بر سر نرمش احتمالی جو بایدن در برابر ایران و رفع تحریم

شکافی جدی درون حزب دموکرات بر سر نرمش در برابر ایران و رفع تحریم و محدودیت وجود دارد. از سوی دیگر، بسیاری از اروپایی‌ها مایل به کمک به دولت بایدن در بازگشت امریکا به برجام هستند و بسیاری از متحدان دیگر امریکا نیز خواستار بازگشت ترامپیسم نیستند.
شکاف جدی در حزب دموکرات آمریکا بر سر نرمش احتمالی جو بایدن در برابر ایران و رفع تحریم
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- علیرغم اعتراضات صورت گرفته از سوی اسرائیل و دیگر کشور‌ها و حتی بسیاری از قانونگذاران امریکایی، "جو بایدن" رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا تصمیم دارد از گسترش دامنه منازعه در خاورمیانه جلوگیری کند تا بتواند بر روی چالش‌های امریکا تمرکز نماید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرگزاری "آسوشیتدپرس" در گزارشی درباره دلایل تمایل بایدن به بازگشت امریکا به برجام می‌نویسد: "بسیاری از چهره‌های دولت بایدن همان افرادی خواهند بود که در سال ۲۰۱۵ میلادی به حصول برجام به ایران کمک کردند. در خاورمیانه اما تنش رو به افزایش بوده است.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه فعلی امریکا ایران را متهم به ارتباط با القاعده کرده و تهران علاوه بر افزایش غنی‌سازی اورانیوم، نفتکش کره جنوبی را توقیف کرده است.

در داخل امریکا، حتی پیش از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره شکاف سیاسی رو به افزایش بوده است. همچنین، هزاران نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در امریکا جان خود را از دست داده‌اند و نرخ بیکاری در آن کشور افزایش یافته است.

در این میان، بایدن مصمم به بازگشت به برجام است. او "وندی شرمن" مذاکره‌کننده ارشد امریکایی با ایران بر سر برجام را به عنوان معاون وزیر خارجه تازه تیم خود معرفی کرده است؛ فردی که به دشواری‌های دیپلماسی آشناست.

یک فرد آشنا با ذهنیت تیم بایدن که نخواسته نام‌اش فاش شود می‌گوید در صورتی که ایران مفاد برجام را رعایت کند امریکا نیز اقدام مشابهی را انجام خواهد داد. او می‌گوید این اولین گام خواهد بود.

با این وجود، بایدن با فشار شدیدی از سوی قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات بر سر توافق با ایران مواجه است. آنان نمی‌خواهند امریکا اهرم اعمال فشار اقتصادی خود بر ایران از طریق تحریم‌ها را از دست دهد مادامیکه که ایران حاضر به پذیرش خواسته‌های امریکا در زمینه برنامه موشکی و مسائل منطقه‌ای نشود.

فرد آشنا با تیم بایدن می‌گوید بازگشت به برجام برای تیم رئیس جمهوری تازه صرفا برداشتن اولین گام است و نه سقف اهداف. او می‌گوید بایدن نمی‌خواهد در این نقطه متوقف شود".

"آسوشیتدپرس" در ادامه می‌افزاید: "با این وجود، شکافی جدی درون حزب دموکرات بر سر نرمش در برابر ایران و رفع تحریم و محدودیت وجود دارد. از سوی دیگر، بسیاری از اروپایی‌ها مایل به کمک به دولت بایدن در بازگشت امریکا به برجام هستند و بسیاری از متحدان دیگر امریکا نیز خواستار بازگشت ترامپیسم نیستند".

این خبرگزاری در ادامه اشاره می‌کند که به دلیل مشکلات داخلی آمریکا بایدن علاقه‌ای به اقدام نظامی علیه ایران نخواهد داشت و می‌نویسد: "ایجاد منازعه‌ای دیگر در خاورمیانه تنها سبب خواهد شد که معادلات از نظر مالی و زمانی برای بایدن به منظور حل مشکلات به ضرر وی تمام شوند؛ چرا که او برنامه‌ای ۲ تریلیون دلاری برای کاهش آثار مخرب ناشی از آلاینده‌ها برای محیط زیست و بهبود شرایط اقلیمی را در دستور کار دارد. در صورت ورود امریکا به جنگ با ایران وعده‌های بایدن برای بهبود وضعیت داخلی امریکا متوقف خواهند شد. اولویت بایدن مسائل داخلی امریکا خواهد بود".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
1
7
نرمش جوبایدن باشد .
نرمش ایران نباشد .

یعنی همین اوضاع چند دهه هرروز نکبت بیشتر از دیروز .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
2
13
مردم تاوان دشمنی با آمریکا را میدهند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
4
3
باید جو نرمش کند

منتظر پیام نوروزی او هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
قول میدم بهش بگم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
1
2
کاندید مورد حمایت اصلاح طلبان به استناد به پیام نوروزی جو بایدن برنده ی انتخابات 1400 است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
2
4
جو بایدن فردی معتدل است
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
6
2
دوره ی بایدن برای ایران سخت تر از دولت ترامپ خواهد بود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
0
افتاب نیوز شما هم با تیتر بازی نکنید بهتر است بگویید خودرو در پایان سال گران میشود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین