کد خبر: ۶۹۱۳۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵

تزریق واکسن کرونا از بهار در ایران/ وضعیت نگران کننده درشهرستان بناب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس آمار تعداد بستری شدگان کرونایی در بیمارستان امام خمینی(ره) بناب 5/1 برابر بیش از استانداردهای استان است.
تزریق واکسن کرونا از بهار در ایران/ وضعیت نگران کننده درشهرستان بناب
آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسین صومی در نشست بررسی وضعیت کرونا و نحوه اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان بناب با اشاره به شکننده بودن آمار بیماران کرونایی در شهرستان بناب اظهار کرد: بر اساس آماری که مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اعلام کردند، در حال حاضر 27 بیمار کرونایی در بناب بستری هستند که 5/1 برابر بیشتر از حد استاندارد است و بجای اینکه به ازای 4 نفر شناسایی یک نفر بستری شود، به ازای هر دو نفر شناسایی یک نفر بستری شده است!

وی با بیان اینکه آمار وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان بناب نگران کننده است؛ افزود: آماری که داده شد نشان می دهد که شناسایی بیماران در این شهرستان کمتر بوده و مسئولان شهرستان علی الخصوص بسیج باید بیشتر پای کار بیایند.

مسئول بهداشت و سلامت استان آذربایجان شرقی سپس با ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در استان تصریح کرد: با اجرای طرح محدودیت های کرونایی تعداد بستری ها در آذربایجان شرقی از یک هزار و 300 نفر به حدود 500 نفر کاهش یافته است.

دکتر صومی با تأکید بر اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک شاهد افزایش پیک چهارم کرونا در استان خواهیم بود؛ گفت: به مردم استان توصیه می کنیم که قضیه کرونا را به شدت جدی بگیرند و به دور از آمار و ارقام و رنگ های اعلامی مراقبت های لازم را انجام و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص افزایش اختیارات برای مسئولان شهرستان جهت تصمیم گیری در مورد ویروس کرونا مقرر شد ضمن مکاتبه لازم با استانداری و وزارت بهداشت و درمان در صورت تأیید آن را به شهرستان ها ابلاغ نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه در خصوص واکسن کرونا در استان و کشور گفت: طبق جلسات صورت گرفته که در بهار سال آینده واکسن داخلی و خارجی بین مردم تزریق شود، قطعاً این واکسن خواهد توانست 70 درصد مانع افزایش و شیوع ویروس کرونا شود و در کاهش آمار مبتلایان تأثیرگذار خواهد بود.

صومی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان بخاطر احداث بیمارستان جدید و جایگزین در بناب بیان کرد: خوشبختانه احداث بیمارستان جدید بناب در مرحله مناقصه است و قطعاً باید با تجهیز بیمارستان ها به امکانات و افزایش امکانات با این وضع خودمان را برای روزهای سخت و بد آماده کنیم و قطعاً بسیج و سپاه می توانند برای شکست ویروس کرونا نیروهای بیشتری را وارد این عرصه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین