کد خبر: ۶۹۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶
حمله به کنگره اقدامی وحشتناک برای تمامی آمریکایی‌ها بود

نطق پایانی ترامپ: تنها رئیس‌جمهوری هستم که جنگ جدیدی آغاز نکرد/ترور سلیمانی دستاورد دولتم بود/ برای موفقیت بایدن دعا کنید!

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خداحافظی خود گفت که تنها رئیس جمهور چند دهه قبل آمریکا به شمار می‌آید که جنگ جدیدی را آغاز نکرده و ترور سردار سلیمانی را یکی از دستاوردهای دولتش توصیف کرد. وی گفت: حمله به کنگره برای همه آمریکایی‌ها یک امر وحشتناک بود. برای مقابله با چین بیش از هر زمان دیگری جهان را متحد کردم. ما قدرت ایالات متحده را بازسازی کردیم.
نطق پایانی ترامپ: تنها رئیس‌جمهوری هستم که جنگ جدیدی آغاز نکرد/ترور سلیمانی دستاورد دولتم بود/ برای موفقیت بایدن دعا کنید!
آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در آخرین روز حضور خود در کاخ سفید در سخنرانی خداحافظی گفت که مفتخر است که تنها رئیس جمهور چند دهه قبل آمریکاست که جنگ جدیدی را آغاز نکرده است.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: «سلسله رویدادهای صلح تاریخی در خاورمیانه روی داد و توافق‌های صلح افق جدیدی را در این منطقه بوجود آورد.»

ترامپ در بخش دیگری از این سخنرانی بدون اشاره به سخنرانی تحریک آمیز خود در حوادث روز ششم ژانویه (17 دی) در حمله طرفدارانش به کنگره گفت: «حمله به کنگره اقدامی وحشتناک برای تمامی آمریکایی‌ها به شمار می‌آید.»

وی اضافه کرد: «همزمان با آمادگی برای انتقال قدرت، می‌گویم حرکتی را که شروع کردیم تنها یک آغاز است.»

دونالد ترامپ عصر سه‌شنبه بار دیگر شعار «آمریکا را عظمت می‌بخشیم»، افزود: در دوره ما، رویاهای آمریکایی‌ها محقق شد.

وی خروج از توافق‌های دولت پیشین همچون پاریس و بازسازی برخی دیگر همچون نفتا و توافقنامه با کره جنوبی را از دستاوردهای خود برشمرد و به اعمال تعرفه بر چین افتخار کرد.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: ما امن‌ترین مرزها را در تاریخ آمریکا داشته‌ایم. این مساله شامل توافق بزرگ با مکزیک، گواتامالا، هندوراس و السالوادور می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: ما استحکام آمریکا را در داخل کشور و رهبری آن را در خارج احیا کردیم، جهان امروز به ما احترام می‎گذارد، لطفا آن را از دست ندهید. از مردم آمریکا می‌خواهم برای موفقیت دولت بایدن دعا کنند! 

ترامپ که در چهار سال گذشته بر طبل یکجانبه‌گرایی کوبید، اظهار کرد: ما بر استقلال خود در سازمان ملل متحد ایستادیم و از توافق جهانی یک‌طرفه که هیچ نفعی برای ما نداشت، خارج شدیم.

وی درباره پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم گفت: اکنون اعضای ناتو ۱۰۰ میلیون دلار بیشتر از زمانی که آمدم پرداخت می کنند، چند سال پیش به طور غیرمنصفانه‌ای ما هزینه جهان را پرداخت می‌کردیم اکنون جهان به ما کمک می‌کنند.

رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که «ما» ۱۰۰ درصد سرزمین خلافت داعش را آزاد کردیم و بنیان‌گذار آن ابوبکر البغدادی را کشتیم، اظهار کرد ما حکومت ایران را تحت فشار قرار دادیم.

ترامپ که همچنان حقد و عداوت خود را نسبت به سردار سلیمانی نشان داد و از دستور ترور وی به خود می‌بالید، شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و حاکمیت آن بر جولان اشغالی سوریه را دیگر خود در چهار سال گذشته عنوان کرد.

این اقدام ترامپ در هیچ نهاد بین‌المللی و حتی از سوی متحدان مهمی همچون اروپا به رسمیت شناخته نشد.

ترامپ توافق‌های عادی سازی چهار کشور عربی با رژیم صهیونیستی را نتیجه دیپلماسی برجسته و اصول واقع‌گرایی دولت خود دانست.

وی توافق آبراهام را یک توافق برای صلح دانست و گفت من تنها رئیس جمهوری هستم که هیچ جنگی را به بار نیاورد.

وی قصد ندارد در مراسم تحلیف بایدن شرکت کند و صبح روز چهارشنبه برای آخرین بار با هواپیمای مخصوص رئیس جمهور به پایگاه شکاری «اندروز» واقع در مریلند رفته و در آنجا مراسم خداحافظی وی برگزار شود.

برای مراسم خداحافظی ترامپ، از مقام‌های دولت او دعوت شده و از آنها خواسته شده ساعت ۷:۱۵ صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در پایگاه شکاری اندروز حاضر باشند.

طبق برنامه مقرر برای مراسم تحلیف بایدن، قرار است ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی واشنگتن دی سی او به عنوان رئیس‌جمهور جدید سوگند یاد کند.

مراسم تحلیف بایدن و هریس به عنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور جدید آمریکا، تحت تدابیر شدید امنیتی در پایتخت این کشور انجام می‌گیرد.

به دنبال حمله طرفداران دونالد ترامپ به جلسه کنگره آمریکا که در نتیجه درگیری‌ها بین آنها و نیروهای امنیتی حداقل پنج نفر کشته شدند، مقام‌های آمریکایی نیروهای گارد ملی و امنیتی را به پایتخت گسیل و این شهر را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
2
6
آقای ترامپ شما با سیاستهای تان امریکا را تبدیل به یک کشور فراقانون ،زورگو، آنارشیست وتکرو کردید که از عرصه سیاست جهانی حذف شد.امریکا در دوران ترامپ ضعیف ترین دوران سیاست خارجی خود را تجربه کرد که حتی دوستان اروپایی اش وقعی به امریکا نمی نهادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
این لمپن کاره ای نبود. آمریکا قبلش هم یک کشور درپیت و زورگو بود که جنایاتی که از زمان جنگ ویتنام شروع کرد بی مانند بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
7
4
تا روزی که زنده است با ترس زندگی خواهد کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
2
1
ترور و خون ریزی شده دستآوردهای دولتها قدیم میگفتند پروژه های عمرانی و و ضعیت اقتصادی مردم بهتر شده و دستاورد بود الان خون و خونریزی وفقر و فلاکت و تورم شده دستاورد هایشان مبارک است
مخلص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
5
0
قطعا" كساني كه در اين سياست به مترسكي چون 45 رياست جمهوري امريكا كمك كردند، نتيجه اش را خواهند ديد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
1
2
بزرگترین اشتباهت برنامه ریزی 8 ساله بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
2
1
خدا شفا بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
0
سلامت باشی و موفق دونالد جان
دستاوردهات هم مفید بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین