کد خبر: ۶۹۱۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱
بورل در نامه‌ای هشدار داد که برجام در «وضعی حیاتی» قرار دارد

اتحادیه اروپا: آمریکا تهدید همکاران تجاری ایران را متوقف کند

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب آمریکا خواست تا تهدید کردن کسانی را که در روابط تجاری با ایران نقش دارند، متوقف کند.
اتحادیه اروپا: آمریکا تهدید همکاران تجاری ایران را متوقف کند
آفتاب‌‌نیوز :

«جوسپ بورل» در مصاحبه‌ای با رویترز که سه‌شنبه شب منتشر شد، گفت که واشنگتن بجای تلاش برای مذاکره در مورد یک توافق جدید کنترل تسلیحاتی، با بازگشت به برجام در زمان صرفه جویی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که اولین گام‌های دولت بایدن چه می‌تواند باشد، افزود: تهدید به تحریم علیه کسانی را که بخشی از روابط تجاری با ایران هستند، متوقف کند.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بورل در نامه‌ای به وزرای خارجه اتحادیه اروپا هشدار داد که برجام در «وضعی حیاتی» قرار دارد.

وی دوشنبه در این نامه که به رویت خبرگزاری فرانسه رسید، اعلام کرد: ما در بُعد هسته‌ای و همچنین با توجه به تحریم‌های جدید آمریکا شاهد تحولات بسیار نگران کننده‌ای هستیم.

بورل در ادامه نوشت: این تحولات تلاش‌های دیپلماتیک ما را از جمله تسهیل بازگشت آمریکا به برجام و بازگرداندن ایران به اجرای کامل تعهداتش در این توافق تضعیف می‌کند.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از مصاحبه خود با رویترز از آمریکا خواست تا جایگاه خود را بعنوان «موتور دنیا» باز یابد و به تلاش‌ها برای مقابله با کرونا کمک کند.

بورل شعار «آمریکا اول» دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را اداره دنیا از طریق توئیتر توصیف کرد و خواستار احیای روابط دو سوی اقیانوس اطلس شد.

وی افزود: تنها با دو چیز یعنی بازگشت آمریکا به توافقنامه آب و هوایی پاریس و بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است که دنیا جای بسیار بهتر و امن تری می‌شود.

بورل همچنین از «آنتونی بلینکن» نامزد پیشنهادی بایدن برای وزارت خارجه آمریکا درخواست کرد تا در جلسه غیررسمی وزاری خارجه اتحادیه اروپا در روزهای چهارم و پنجم مارس در لیسبون پرتغال شرکت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین