کد خبر: ۶۹۱۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
تبلیغات

قبل از انتخاب مصالح ساختمانی فلزی این مقاله را بخوانید

باید توجه داشته باشید که مصالح فلزی در انواع و مدل‌های گوناگونی قابل تهیه هستند که هر یک ویژگی و خصوصیت مخصوصی دارد و برای استفاده از هر یک، باید اطلاعات مناسبی داشته باشید.
آفتاب‌‌نیوز :

حرف اول را در صنعت ساخت‌وساز، مصالح فلزی می‌زنند و کاربرد‌های بسیاری برای آن‌ها در این صنعت وجود دارد؛ اما باید توجه داشته باشید که مصالح فلزی در انواع و مدل‌های گوناگونی قابل تهیه هستند که هر یک ویژگی و خصوصیت مخصوصی دارد و برای استفاده از هر یک، باید اطلاعات مناسبی داشته باشید تا در روند استفاده مشکلی پیش نیاید. به طور معمول درباره‌ی مصالح فلزی به بررسی موضوعاتی، چون چیستی مصالح، مسائل مربوط به قیمت و صادرات می‌پردازند، زیرا داشتن اطلاعات در رابطه با این موضوعات به شما کمک شایانی می‌کند تا به طور کامل با این مصالح آشنا شوید و در زمان استفاده بهترین تصمیم را بگیرید. اکنون که متوجه اهمیت مسائل مربوط به مصالح فلزی شدیم، تصمیم داریم شما را با مسائلی، چون قیمت تیرآهن، صادرات لوله و قیمت میلگرد آشنا کنیم تا در صورت پیشامد شرایط ویژه، اطلاعات مناسبی از این مسائل داشته باشید.

تیرآهن چیست؟

اولین نوع از مصالح فلزی که به آن می‌پردازیم، تیرآهن است. یکی از اساسی و مهم‌ترین مصالح در ساختمان‌سازی تیرآهن محسوب می‌شود که در ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل آنکه تیرآهن مورد توجه قرار گرفته و کاربرد‌های بسیاری برای آن لحاظ شده است، استحکام و قدرتی به نظر می‌رسد که به سازه‌های مورد نظر می‌دهد. استحکام و مقاومت سازه یکی از موضوعاتی به حساب می‌آید که باید به آن توجه ویژه‌ای شود، چرا که تاثیر مستقیمی بر ارزش و قیمت سازه دارد. نکته‌ی دیگری که باید بدانید، این است که تیرآهن در انواع و مدل‌های گوناگونی به تولید رسیده و شما باید متناسب با استفاده‌ای که از آن دارید، نوع مناسبی را انتخاب کنید.

قبل از انتخاب مصالح ساختمانی فلزی این مقاله را بخوانید

تفاوت انواع مختلف تیرآهن در چیست؟

پیش از هر چیزی باید بدانید که تیرآهن از دو قسمت اصلی یعنی جان و بال تشکیل‌شده و عموما تفاوت میان انواع آن در جان و بال دیده می‌شود. تا به حال سه نوع استاندارد از تیرآهن وارد بازار شده است. انواع تیرآهن استاندارد شامل مواردی، چون تیرآهن IPE، INP و IPB می‌شود. توجه داشته باشید که هر یک از تیرآهن‌های نام برده شده ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و شما باید متناسب با این ویژگی‌ها یکی از مدل‌های تیرآهن را خریداری کنید. به عنوان مثال سطح مقطع برخی از آن‌ها I شکل و برخی دیگر H شکل است، یعنی بال برخی از آن‌ها پهن و عریض و بال برخی عرض ثابت دارد. موضوع مهمی که در رابطه با تیرآهن مطرح می‌شود، قیمت آن به نظر می‌رسد. توجه داشته باشید که قیمت تیرآهن با توجه به موضوعات گوناگونی تایید می‌شود، اما از آنجایی که بازار مربوط به این کالا، بازار ثابتی نیست، نمی‌توان قیمت دقیقی را بیان کرد و تنها راه برای مطلع شدن از چنین موضوعی، یعنی قیمت تیرآهن، استعلام گرفتن از شرکت و فروشگاه مورد نظر است.

میزان سودآوری صادرات لوله چقدر است؟

جالب است که بدانید ایران در رابطه با تولید مصالح فلزی بسیار پیشرفت داشته و توانسته انواع گوناگونی از مصالح را به تولید برساند. پیشرفت‌های کشورمان در این راستا به قدری بوده است که شاهد صادرات مصالح به دیگر کشور‌ها بوده‌ایم. در این چند سال ایران بیش از ۵ میلیون تن مصالح فلزی را به کشور‌های دیگر، اعم از کشور‌های همسایه، چون ترکیه، عراق، مجارستان، ارمنستان، گرجستان و ... صادر کرده است و نکته‌ی جالبی که وجود دارد، این است که هر ساله بر این آمار افزوده می‌شود. یکی از مصالح فلزی که در ایران تولید و به دیگر کشور‌ها صادر می‌شود را می‌توان صادرات لوله در نظر گرفت. لوله‌ها در جنس و مدل‌های گوناگونی تا به حال به تولید رسیده‌اند که هر کدام خصوصیات ویژه‌ای دارند. دقت داشته باشید که صادرات لوله درآمدزایی مناسبی را در پی خواهد داشت که این درآمد برای فرد و کشور است. همچنین باید بدانید که لوله در ظرفیت‌های گوناگونی تولید می‌شود؛ مثلا می‌توان گفت لوله‌های پروفیل، امسال نزدیک به ۱۸ میلیون تن تولید شده است که این میزان امکان برطرف کردن نیاز‌های داخل کشور و همچنین خارج از کشور را خواهد داشت.

قبل از انتخاب مصالح ساختمانی فلزی این مقاله را بخوانید

اگر قیمت تمام شده‌ی ساختمان برایتان مهم است انواع میلگرد را بشناسید

صنعت ساخت‌وساز همانطور که در ابتدا گفته شد، از مهم‌ترین صنعت‌هایی محسوب می‌شود که در آن مصالح و تجهیزات گوناگونی نیاز است. مهم‌ترین این تجهیزات و مصالح را می‌توان مصالح فلزی در نظر گرفت، چرا که مصالح فلزی می‌توانند استحکام و مقاومت سازه شما را چندین برابر کنند که این موضوع اهمیت بسیاری خواهد داشت. میلگرد بدون شک یکی از پرکاربردترین مصالحی محسوب می‌شود که می‌تواند استحکام سازه شما را تا چندین برابر بالا ببرد. استفاده از میلگرد در بتن یکی از روش‌های تامین استقامت و استحکام سازه محسوب می‌شود که مورد توجه قرار گرفته؛ البته باید بدانید که میلگرد‌ها در مدل‌های گوناگونی قابل تهیه هستند و شما باید متناسب با نیازی که دارید، نوع مناسبی را خریداری کنید.

قبل از انتخاب مصالح ساختمانی فلزی این مقاله را بخوانید

معرفی انواع مختلف میلگرد و کاربرد آن‌ها

این محصول در مدل‌های متفاوتی، چون ساده، آجدار و آجدار پیچیده به تولید رسیده و هر کدام کاربرد و ویژگی مخصوص به خود را دارند؛ به عنوان مثال میلگرد آجدار برای استفاده در بتن مناسب خواهد بود، چرا که می‌تواند در برابر فشار و ضربه به خوبی مقاومت کند. از طرفی دیگر اندازه و سایز‌های گوناگونی برای میلگرد در نظر گرفته شده که عموما این اندازه‌ها با علائمی، چون A۱، A۲، A۳ و A۴ شناخته می‌شوند که هر کدام کاربرد‌های گوناگونی دارند. قیمت موضوع دیگری است که در رابطه با میلگرد‌ها مطرح می‌شود. قیمت میلگرد از موضوعاتی به حساب می‌آید که تعیین آن به عوامل گونانی بستگی خواهد داشت و پیش از خرید باید از این مسائل تاثیر گذار مطلع شوید و سپس خرید خود را انجام دهید. البته باید بدانید که بازار مربوط به میلگرد با نوسانات بسیاری روبرو بوده و به همین دلیل امکان گفتن قیمت میلگرد به صورت دقیق وجود ندارد و برای مطلع شدن از این موضوع باید در زمانی که تصمیم به خرید دارید، از قیمت مطلع شوید تا قیمت دقیق و به روز در اختیارتان قرار گیرد.

در آخر

با توجه به آنچه عنوان‌شد، فهمیدیم که صنعت ساختمان‌سازی و صنعت تولید مصالح فلزی، یک صنعت بزرگ و مهم به نظر می‌رسد که باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که در بسیاری از شرایط شاهد استفاده و صادر شدن برخی از مصالح خواهیم بود. نکته‌ی دیگر که دانستن آن در تصمیم‌گیری‌های شما تاثیر خواهد داشت، قیمت مصالح است که در این مقاله به این موضوع نیز پرداختیم. در آخر امیدواریم اطلاعات گفته‌شده، بتوانند در تصمیم‌گیری‌های شما تاثیر بسزایی داشته باشند.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است، زیرا با توانایی فراوان خود تجربه‌ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.

مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب‌سایت https://www.shahrahan.com/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین