کد خبر: ۶۹۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۶
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری:

نقش رسانه‌ها در برگزاری انتخابات سالم کلیدی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری رسانه‌های جمعی را دارای نقش بسیار مهم و کلیدی در برگزاری انتخابات سالم دانست و گفت: رسانه‌ها به عنوان مهندسین افکار عمومی جامعه، کانال‌هایی هستند که مردم می‌توانند آگاهی‌های خود را از طریق این رسانه‌ها کسب کنند.

کمال سجادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: رسانه‌ها رکن رکین آگاهی بخشی جامعه محسوب می‌شوند و اگر رسانه و احزاب را از فعالیت‌های سیاسی-اجتماعی حذف کنیم، دیگر شاهد شور و هیجان و مردم و همچنین مشارکت گسترده آنان در انتخابات نخواهیم بود.

وی با بیان این‌که «رسانه‌ها ذهنیت مردم را شکل می‌دهند» گفت: مردم عادت کرده‌اند که آگاهی‌ها و نیازهای فکری خود را از طریق رسانه‌ها به دست آورند.

وی رسانه‌ها را جزئی از ستون آگاهی بخشی جامعه دانست و افزود: از سوی دیگر تولید اندیشه‌ به ویِژه اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی بر عهده رسانه هر جامعه و احزاب آن است. رسانه‌‌ها تنها به عنوان گیرنده خبر نیستند بلکه نوع پردازش و تحلیل‌هایی که به جامعه ارائه می‌دهند آگاهی مردم را افزایش می‌دهد.

سجادی در ادامه گفت: در انتخابات نیز رسانه‌ها پس از مراجع تقلید و مرجعیت مورد اعتماد خود، برای اخذ رای و کسب آگاهی به رسانه‌ها رجوع می‌کنند و رسانه‌ها می‌توانند افکار عمومی را جهت دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین