کد خبر: ۶۹۱۵۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

کار دولت بایدن با فرمان بازگشت به سازمان جهانی بهداشت آغاز می‌شود

دستیاران جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا اعلام کردند که وی قصد دارد فعالیت دولت خود را با دستور بازگرداندن ایالات متحده به توافق آب و هوایی پاریس و سازمان جهانی بهداشت آغاز کند.
کار دولت بایدن با فرمان بازگشت به سازمان جهانی بهداشت آغاز می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

دستیاران بایدن تصریح کردند که وی ساعاتی پس از سوگند یاد کردن در منصب رئیس جمهوری آمریکا، ذیل ۱۷ فرمان و اقدام را امضا و رویکردی جدید در زمینه مهاجرت، محیط زیست، مقابله با کووید – ۱۹ و اقتصاد اتخاذ می کند.

دستیاران رئیس جمهوری منتخب افزودند که وی در اقدامات اولیه، تحریم اعمال شده دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا بر مسافران از چند کشور مسلمان را برمی دارد و ادامه ساخت دیوار در امتداد مرز آمریکا – مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا را متوقف می کند.

بایدن قصد دارد طرحی را برای اصلاح سیاست های مهاجرتی به کنگره ارسال کند و راهی پیش روی میلیون ها مهاجر بدون مدرک و سند برای برخورداری از حق شهروندی در آمریکا قرار دهد.

به گفته دستیاران بایدن، وی نه تنها برای جبران خسارات ناشی از عملکرد دولت ترامپ، بلکه برای آغاز سوق دادن کشور به جلو اقدام می کند.

بسیاری از این تمهیدات، سیاست های دولت آمریکا را به ۱۹ ژانویه ۲۰۱۷ باز می گرداند، روز پایانی دولت باراک اوباما و معاون وی بایدن قبل از آنکه ترامپ قدرت را در اختیار گیرد.

«جف زینتس» منتصب جدید بایدن برای مقابله با همه گیری کووید – ۱۹ گفت که رئیس جمهوری منتخب عملیات مبارزه با این بیماری را با تاسیس دفتر پاسخ به کرونا در داخل کاخ سفید آغاز می کند.

از جمله اقدامات در نظرگرفته شده در این زمینه، لغو دستور ترامپ برای خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت است.

به همین منظور، آنتونی فائوچی کارشناس ارشد مقابله با کرونای آمریکا هدایت تیمی از این کشور برای شرکت در نشست هیات اجرایی سازمان جهانی بهداشت را که روز پنجشنبه برگزار می شود، برعهده می گیرد.

«جینا مک کارتی» مشاور ارشد آب و هوایی دولت جدید آمریکا نیز گفت که بازگشت به توافق آب و هوایی پاریس ضروری است تا مبارزه با تغییرات اقلیمی به اصل اساسی سیاست دولت بایدن تبدیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین