کد خبر: ۶۹۱۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳

سهام عدالتی‌ها مراقب پیامک‌های جعلی باشند

پیامک هایی درمورد ثبت نام در سامانه سجام برای برخی مشمولین سهام عدالت ارسال و در آن اعلام شده است که اگر در زمان مشخصی در سجام ثبت نام نکنند، سود سهام را دریافت نخواهند کرد؛ درحالی که این موضوع صحت ندارد.
سهام عدالتی‌ها مراقب پیامک‌های جعلی باشند
آفتاب‌‌نیوز :

افرادی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی محسوب می‌شوند که زمان ثبت نام سهام عدالت آن جا ساکن بوده‌اند. در نتیجه شرکت‌های همان استان مدیریت سهامشان را برعهده دارد. بر این اساس چندی پیش اعلام شد که افراد مذکور لازم است در سامانه سجام به نشانی sejam. Ir ثبت نام کرده و کد بورسی خود را دریافت کند.

در این شرایط این افراد از منافع آزادسازی سهام عدالت برخوردار می شوند و دراین شرایط می‌توانند سود سالانه خود را دریافت کنند. درواقع سود سالانه سهام عدالت به این افراد تعلق می گیرد اما فقط زمانی می توانند سود خود را دریافت کنند که سجامی شده باشند.

در این راستا اخیرا پیامک هایی درمورد ثبت نام در سامانه سجام برای برخی مشمولین سهام عدالت ارسال و در آن اعلام شده است که اگر در زمان مشخصی در سجام ثبت نام نکنند، سود سهام را دریافت نخواهند کرد؛ درحالی که این موضوع صحت ندارد؛ زیرا برای ثبت‌نام در سامانه سجام مهلتی در نظر گرفته نشده است.

به گفته محمدرضا پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، این پیامک‌ها قانونی نیست و سهامداران عدالت نباید به آن‌ها توجه کنند.

وی تاکید کرده است که این پیامک‌ها از طرف برخی از شرکت‌های سرمایه گذاری استانی ارسال شده تا افراد با ثبت‌نام در سامانه سجام بتوانند در مجامع این شرکت‌ها شرکت کنند، زیرا لزوم برگزاری مجامع به حد نصاب رسیدن شرکت‌کنندگان است. سهامداران سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا از مزایایی همچون شرکت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی استفاده کنند.با ثبت نام در سامانه سجام مشکلی در واریز سود و نقل و انتقال سهام افراد ایجاد نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، افراد بعد از ثبت نام درسامانه سجام باید در یکی از دفاتر پیشخوان دولت، بانک‌ها و کارگزاری‌ها احراز هویت شوند که در شرایط کرونا افراد می‌توانند به صورت آنلاین احراز هویت شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین