کد خبر: ۶۹۱۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰

کمیته بین‌المللی تمام ورزشکاران المپیک ۲۰۲۰ را واکسینه می‌کند

نشریه تلگراف انگلیس در گزارشی از همکاری کمیته بین المللی المپیک و سازمان بهداشت جهانی برای واکسیناسیون تمامی ورزشکاران حاضر در المپیک توکیو خبر داد.
کمیته بین‌المللی تمام ورزشکاران المپیک ۲۰۲۰ را واکسینه می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

نشریه تلگراف نوشته است که کمیته بین المللی و سازمان بهداشت جهانی با هدف نجات المپیک توکیو همکاری خود را آغاز کرده‌اند.

واکسیناسیون سریع شرکت کنندگان برابر کووید-۱۹در کشوری که برنامه واکسیناسیون ملی هنوز در آن آغاز نشده است، اولویت اصلی برنامه کمیته بین المللی المپیک است.

«توماس باخ» رییس کمیته بین المللی المپیک به تازگی گفته است که «هیچ دلیلی وجود ندارد که ژاپن طبق برنامه پیش نرود. تک تک مقامات برای محقق شدن برگزاری بازی‌های المپیک مصمم هستند. تمام چشم اندازها روشن است و به سختی در تلاش هستیم.»

«مایکل رایان» رییس بخش اقدامات اضطراری سازمان بهداشت جهانی روز گذشته (جمعه) با رعایت جانب احتیاط گفت که برگزاری بازی‌های المپیک همچنان شدنی است.

وی در این باره اظهار داشت: در مورد برگزار شدن یا نشدن المپیک تصمیم گیرنده نیستیم. بهترین راه برای برگزاری المپیک این است که برابر این بیماری دست برتری را داشته باشیم. به تک تک مردم و مقامات بهداشتی و دولتی ژاپن باور دارم؛ همه ما به برگزاری المپیک امید بسته ایم اما درک می‌کنیم که در شرایط کنونی همه می‌هراسند.

این خبر در حالی منتشر شده است که روز گذشته نشریه دِتایمز انگلیس در گزارشی مدعی شد که دولت ژاپن در جلسه‌ای محرمانه به این نتیجه رسیده است که المپیک توکیو به دلیل ویروس کرونا باید لغو شود و تمرکز این کشور از همین حالا روی کسب امتیاز میزبانی این تورنمنت در نزدیک‌ترین دوره ممکن (سال ۲۰۳۲) است؛ گزارشی که البته بلافاصله از سوی توکیو تکذیب شد.

بیش از ۸۰ درصد از شهروندان ژاپن که در نظرسنجی‌های خبرگزاری کیودو و شبکه تلویزیونی توکیو موسوم به «TBS» شرکت داشتند، اعلام کردند که با توجه به اینکه کرونا همچنان یک تهدید محسوب می‌شود، بازی‌ها باید دوباره به تعویق افتاده و یا لغو شود.

نظرسنجی انجام شده توسط TBS از مخالفت ۸۱درصدی شهروندان ژاپن با میزبانی بازی‌ها توسط این کشور حکایت داشته و ۱۳ درصد موافق میزبانی طبق برنامه هستند. در نظرسنجی کیودو، ۸۰.۱ درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که المپیک باید لغو شده و یا به تعویق بیافتد.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷مردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین