کد خبر: ۶۹۲۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

برف و باران در ۲۷ استان/ کولاک و خطر بهمن در ارتفاعات

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در ۲۷ استان کشور طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ بهمن) خبر داد و گفت: طی سه روز آینده در برخی مناطق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت.
برف و باران در ۲۷ استان/ کولاک و خطر بهمن در ارتفاعات
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان اظهار کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز (۱۰ بهمن) بارش برف و باران در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، شمال فارس، شمال بوشهر، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های گیلان و مازندران نیز بارش پراکنده باران و در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: طی فردا (۱۱ بهمن) بارش در مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، بوشهر، زنجان، قزوین، البرز، تهران، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی ادامه دارد.

ضیاییان با اشاره به اینکه انتظار می‌رود از بعد ازظهر فردا از میزان بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته شود، تصریح کرد: عمده فعالیت سامانه بارشی طی روز یکشنبه (۱۲ بهمن) در شمال شرق خواهد بود و به تدریج از اواخر وقت این روز از کشور خارج می‌شود. طی روز دوشنبه (۱۳ بهمن) نیز در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (۱۰ بهمن) در استان‌های اردبیل، مناطقی از گیلان، لرستان، ایلام و خوزستان وزش باد شدید رخ می‌دهد، گفت: طی فردا (۱۱ بهمن) سرعت وزش باد در سطح کشور افزایش می‌یابد و در استان‌های البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان شدید خواهد بود همچنین طی روز یکشنبه (۱۲ بهمن) نیز در استان‌های تهران به ویژه جنوب استان، البرز، سمنان و خراسان رضوی وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

احتمال کولاک برف و خطر ریزش بهمن در برخی مناطق
ضیاییان افزود: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ بهمن) باتوجه به بارش برف همراه با وزش باد در شمال غرب و غرب به‌ویژه مناطق مرتفع و کوهستانی همچنین ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی احتمال کولاک برف و در مناطق کوهستانی البرز مرکزی خطر ریزش بهمن وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شمال خلیج فارس طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۱ و ۱۲ بهمن) مواج است، تصریح کرد: طی روز دوشنبه (۱۳ بهمن) کل خلیج فارس مواج خواهد بود. دمای هوا نیز از امروز تا یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر بین شش تا ۱۰ درجه سانتیگراد و در شمال غرب و غرب بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ بهمن) ابری همراه با وزش باد، در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد شدید با حداقل دمای پنج و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۱۲ بهمن) نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای یک حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین