کد خبر: ۶۹۳۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰

رزم حسینی: دولت برای تحقق تاکید رهبری درباره موضوع انتقال آب راسخ است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه بررسی آغاز عملیات اجرایی خط دوم و سوم پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران شامل استان‌های کرمان، یزد، سمنان، اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی گفت که دولت برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع انتقال آب عزم راسخ دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم‌حسینی در این جلسه با تاکید بر این‌که نام دست اندرکاران پروژه بزرگ و ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران در تاریخ آبادانی کشور ثبت خواهد شد، از آغاز عملیات اجرایی خطوط دوم و سوم این پروژه در آینده نزدیک خبر داد

وی در این جلسه با تاکید بر این مطلب، افزود: پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران پروژه ای بزرگ و مهم برای کشور و منطقه است.

رزم حسینی: دولت برای تحقق تاکید رهبری درباره موضوع انتقال آب راسخ است

رزم حسینی با بیان اینکه این خط انتقال آب، تمدن ساز و فرهنگ ساز خواهد بود، گفت: مطمئناً تاثیرات این پروژه در ایجاد امنیت و ثبات اجتماعی، توسعه، آبادانی و همچنین تامین آب شرب پایدار مناطق شرقی کشور برای جلوگیری از مهاجرت از این مناطق بسیار چشمگیر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران باعث افزایش سهم ایران از این آب‌ها خواهد بود.

رزم حسینی همچنین از رسانه‌ها و صدا و سیما خواست که با اطلاع رسانی مناسب و انعکاس ابعاد مختلف این پروژه مهم و ملی در راستای امیدآفرینی در جامعه گام بردارند.

وی در ادامه آب را یکی از مولفه های مهم در راهبرد توسعه صنعتی ایران دانست و ادامه داد: این پروژه علاوه بر تاثیراتی که که در حوزه تأمین آب صنایع و معادن خواهد داشت، در دیگر حوزه‌ها کشت های پر بازده و کشت صنایع گلخانه ای نیز قابل تامل و بررسی خواهد بود.

وزیر صمت همچنین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و دستورات ویژه رئیس جمهوری در جلسه اخیر هیات دولت در خصوص پروژه انتقال آب، بر عزم راسخ تمام مسئولین دولت برای تکمیل این پروژه تاکید کرد.

در این جلسه با حضور شرکت‌های بزرگ معدنی، موضوع پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران (استانهای کرمان، سمنان، یزد، اصفهان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی) مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین