کد خبر: ۶۹۳۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

باز هم خشونت پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان؛ این بار یک دختر 9 ساله قربانی پلیس

انتشار تصاویری از پلیس شهر روچستر آمریکا که ماموران به صورت یک دختربچه ۹ ساله سیاهپوست اسپری فلفل پاشیده و به دست‌هایش دستبند زده‌اند خشم مردم را برانگیخته است.
باز هم خشونت پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان؛ این بار یک دختر 9 ساله قربانی پلیس
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه دیلی صباح، اندره اندرسون، معاون پلیس منطقه گفت، این دختر که نامی از او برده نشده، از نظر سلامت روانی به شدت مشکل داشته و تهدید کرده بود جان خودش و مادرش را می‌گیرد.

تصاویر ضبط شده از دوربین های متصل به یونیفورم های ماموران نشان می دهد که افسران روز جمعه به محل وارد شده و این دختربچه را دستبند زدند و سپس وقتی او مقاومت کرد، به صورتش اسپری فلفل پاشیدند و او را به زور وارد خودروی پلیس کردند.

تصاویر مربوط به خشونت پلس آمریکا علیه سیاهپوستان این کشور از جمله کشته شدن جورج فلوید در مه سال گذشته میلادی باعث خشونت‌های گسترده تابستان گذشته در سراسر آمریکا علیه بی عدالتی نژادی و رفتار وحشیانه پلیس شد.

پلیس روچستر روز شنبه مدعی شد که بابت حفاظت از جان این دختربچه مجبور شده از اسپری فلفل و دستبند استفاده کند.

لاولی وارن، شهردار این شهر اما استفاده از خشونت علیه یک کودک را محکوم کرد و وعده بررسی رفتار و عملکرد مقام‌های پلیس شهری را داد.

این دومین بار در یکسال است که روچستر، شهری با ۲۰۷ هزار نفر سکنه در ایالت نیویورک بابت خشونت پلیس علیه سیاهپوستان آمریکایی به شدت زیر ذره بین می رود پیشتر در مارس ۲۰۲۰، دنیل پرود، توسط پلیس در این شهر کشته شد.

مرگ این مرد که او هم با اعتراضات گسترده‌ای همراه شد.

با وجود یک ماه اعتراضات در سراسر کشور، کشتار سیاهپوستان آمریکایی توسط پلیس این کشور ادامه دارد و در ماه دسامبر ۲۰۲۰، دو مرد سیاهپوست توسط پلیس در کلمبوس، اوهایو به ضرب گلوله کشته شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین