کد خبر: ۶۹۳۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲

پلیس واشنگتن: مدارک کافی علیه افسری که به سمت طرفدار ترامپ شلیک مرگبار کرد وجود ندارد

پلیس واشنگتن گفته در تحقیقات اولیه نتوانسته به مدارک کافی برای متهم کردن افسری که با تیراندازی مرگبار به سمت «اشلی بابیت» باعث مرگ دلخراش او در کنگره شد، دست یابد.
پلیس واشنگتن: مدارک کافی علیه افسری که به سمت طرفدار ترامپ شلیک مرگبار کرد وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

بنابر گزارش‌های متعدد، پلیس واشنگتن اعلام کرده مدارک لازم برای متهم کردن افسر پلیس کنگره که در روز ششم ژانویه با شلیک به سمت یکی از حامیان ترامپ او را کشت، نیافته است.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، مقامات با این حال گفته‌اند تحقیقات درباره این حادثه همچنان در جریان است و هیچ توصیه‌ای به دادستان‌ها درباره این که طرح اتهامی علیه این افسر ناشناس صورت بگیرد یا خیر، ارائه نشده است. این افسر پلیس در مدتی که تحقیقات در حال انجام است به مرخصی فرستاده شده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، یک سخنگوی اداره پلیس واشنگتن گفت هنوز برای اظهارنظر درباره نتیجه زود است.

«اشلی بابیت» ۳۵ ساله ساکن شهر سن‌دیگو ایالت کالیفرنیا بود و در روز حادثه برای حمایت از ترامپ به واشنگتن آمده بود تا در اعتراضات طرفداران او حضور یابد. پلیس کنگره در بیانیه‌ای که فردای روز ناآرامی‌ها منتشر کرد، هویت او را تایید و اعلام می‌کند، او که همراه سایر معترضان در تلاش برای وارد شدن به صحن مجلس نمایندگان بود، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بعد در بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان باخت.

نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بابیت در نیروی هوایی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ خدمت کرده و خلبان ارشد نظامی بود. او همچنین در ذخیره نیروی هوایی بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ و در گارد ملی هوایی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ فعالیت داشت.

بحران انتخاباتی ناشی از ادعاهای ترامپ درباره تقلب گسترده در انتخابات سرانجام روز ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) با حمله طرفداران وی به ساختمان کنگره در واشنگتن هنگام تایید پیروزی بایدن به اوج رسید. این حمله پس از سخنرانی تحریک آمیز رئیس جمهور سابق رخ داد که در آن دست کم ۵ نفر کشته شدند که یکی از کشته شدگان افسر پلیس کنگره بود.

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد ۲۵ دی‌ماه با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد. این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین