کد خبر: ۶۹۳۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

وزیر دفاع آمریکا صدها تن از مشاوران زمان ترامپ پنتاگون را اخراج کرد

پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد، وزیر دفاع آمریکا صدها تن اعضای کمیته‌های مشورتی این وزارتخانه را اخراج و انتصاب‌های دقیقه نودی دولت ترامپ را لغو کرده است.
وزیر دفاع آمریکا صدها تن از مشاوران زمان ترامپ پنتاگون را اخراج کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه خبری هیل، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تمام اعضای هیات‌های مشورتی پنتاگون را اخراج کرده و همچنین دستور داده از ۱۶ فوریه "فوراً کلیه عملیات‌های کمیته مشاوره تا زمان بررسی کامل" به حالت تعلیق درآید. براساس اطلاعیه پنتاگون، فعالیت دست‌کم ۴۲ کمیته مشورتی دفاعی تا زمان بررسی کامل متوقف خواهد شد.

یک مقام دفاعی ارشد آمریکا در جمع خبرنگاران گفت، این بررسی شامل شورای سیاستگذاری دفاعی، هیئت علمی دفاعی و هیئت تجاری دفاعی و همچنین چهار گزینه کریستوفر میلر، وزیر دفاع سابق ایالات متحده برای خدمت در کمیسیون تحت نظارت کنگره می‌شود که وظیفه تغییر نام پایگاه‌های نظامی از نام رهبران کنفدراسیون را بر عهده داشت.

براساس اطلاعیه وزیر دفاع آمریکا، ارزیابی هیات‌های مشورتی ادامه خواهد یافت تا اطمینان حاصل شود که آنها امروز و در آینده ارزش مناسبی خواهند داشت.

این اقدام چندین روز پس از آن انجام شد که لوید آستین جلوی انتصاب چندین شخص وفادار به دونالد ترامپ را در هیات‌های مشورتی که مسوولیت ارائه مشاوره به وزیر دفاع آمریکا را بر عهده دارند، گرفت.

اندکی پس از انتخابات جنجالی نوامبر، دولت ترامپ کارشناسان برجسته‌ای همچون هنری کیسینجر و مادلین آلبرایت، از وزرای خارجه اسبق آمریکا را از چندین هیات پنتاگون حذف کرد و به جای آنها اشخاص وفادار به ترامپ معرفی شدند.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: تردیدی نیست که تحرکات ناگهانی از نوامبر تا ژانویه عمیقا وزیر دفاع را نگران ساخت و موجب شد تا او چنین تصمیمی اتخاذ کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین